Grille eraf gevallen!

GV
Berichten: 6
Lid geworden op: di aug 01, 2006 16:11
Locatie: Tegelen

Bericht door GV »

Mijn GP (3DEURS) is Donker Blauw, Het beschadigde lakwerk was de oorzaak van een niet goed afgehangen portier. Bij het opendoen van het portier kwam deze tegen de carosserie aan. Wat betreft de raamrubber het volgende. Dit is de rubber die aan de zijkant van de achterraampjes zit. Het portier valt op deze rubber. Je hebt dan een lijn. Raampje, rubber, portier. Van de rubber moet je nu een strakke lijn zien die gelijk licht met het oppervlak van het raampje en het portier. Dit was bij mij niet het geval want de bovenste 10 cm werden weggedrukt door het portier. Reparatie was het vervangen van het raampje achter aangezien dit met de rubber een geheel vormt vanaf fabriek.
Gelukkig was de warme stand van de kachel afgelopen periode niet nodig maar de "frisse" luchtstand was wel lekker als het gewerkt had.
GP is trouwens weer een dag in de garage geweest daar de afstelling van de nieuwe kachel niet klopte. Het zou verboden moeten worden dat er bij FIAT op maandagmorgen gewerkt wordt.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

GV schreef:Mijn GP (3DEURS) is Donker Blauw, Het beschadigde lakwerk was de oorzaak van een niet goed afgehangen portier.
klinkt mij héél bekend in de oren. :wink:
vraag me af of anderen met een 3 deurs ook hier naar hebben gekeken bij hun GP :!:
raad ze aan om het wel te doen. :wink:
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

en ja hoor,

ik ga zondag mijn auto wassen en ik zie tot mijn verbazing dat mijn onderste grille foetsie is... :? :cry:
en deze keer heb ik het niet gemerkt.. :shock:
ik heb gelijk maar eens aan de bovenste grille gevoeld en die kan ik er óók al zo uit trekken :evil:
ik wordt hier echt een beetje gallisch van, moet ik wéér een paar uur vrijnemen om naar de dealer te gaan. ik denk dat ik maar wacht op de stuurstang/-huis/-etc.modificatie (áls die een beetje snel komt), dan kan ik gelijk mn beklag doen over de grilles
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Peter_R schreef:en ja hoor,

ik ga zondag mijn auto wassen en ik zie tot mijn verbazing dat mijn onderste grille foetsie is... :? :cry:
en deze keer heb ik het niet gemerkt.. :shock:
ik heb gelijk maar eens aan de bovenste grille gevoeld en die kan ik er óók al zo uit trekken :evil:
ik wordt hier echt een beetje gallisch van, moet ik wéér een paar uur vrijnemen om naar de dealer te gaan. ik denk dat ik maar wacht op de stuurstang/-huis/-etc.modificatie (áls die een beetje snel komt), dan kan ik gelijk mn beklag doen over de grilles

dit is toch echt niet te geloven Peter.

hoe / waarmee hadden ze de grille dan vastgemaakt :?:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

De grille wordt er volgens mij gewoon ingeklikt. Vraag me alleen of of een andere grille het probleem oplost want ik heb het idee dat de pasvorm van je bumper afhangt en niet van je grille. Misschien dat het een beetje uitbuigen van de stukjes plastic op de grille zorgt dat hij wel vastklikt?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

ze hadden ze er inderdaad gewoon ingeklikt, maar toen ik dus aan de bovenste beetje trok, kwam hij er zo uit. Eerder een kwestie van erin geschoven dus :?

maar het zal toch niet dat een klein deukje van een trekhaak (in mn nummerbord en niet de bumper) van 1 bij 1 cm de hele pasvorm kan ontzetten??
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Als je naar het gat kijkt waar de grille in zit zal ze zien dat het gat een beetje een golvende beweging maakt. Ik denk dat daardoor het kan voorkomen dat de tussenruimte op de plekken waar hij wordt vasgeklikt iets groter is en daardoor de grille niet goed vastklikt.

Uiteraard is dit een theorie. :P
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Peter_R schreef:ze hadden ze er inderdaad gewoon ingeklikt, maar toen ik dus aan de bovenste beetje trok, kwam hij er zo uit. Eerder een kwestie van erin geschoven dus :?

maar het zal toch niet dat een klein deukje van een trekhaak (in mn nummerbord en niet de bumper) van 1 bij 1 cm de hele pasvorm kan ontzetten??
dat lijkt mij ook sterk Peter :?
ik kan aan de mijne trekken wat ik wil die zit muurvast.
en het lijkt me al héél sterk dat al zou de bumper iets ontzet zijn dat je zowel de boven als onder grill er gewoon uitvallen.
ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen bij je.

trouwens is er ook een beschadiging te zien aan je bumper achter de nummerplaat waar de trekhaak hem heeft geraakt :?:
Plaats reactie