Lampje in dashboardkastje, de €3,50 oplossing

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Lampje in dashboardkastje, de €3,50 oplossing

Bericht door Chem »

Stap 1: Koop een lampje met een magnetische schakelaar, een zogenaamde Reed schakelaar. (magneetje erbij, lampje is uit, magneetje weg, lampje is aan)
Stap 2: Plak hem in je dashboardkastje.
Stap 3: Schep licht in de duisternis die Grande Punto heet.

Ik heb deze lampjes nog nooit ergens in Nederland te koop gezien, dus ik heb ze gekocht op de webshop van Dealextreme. Dit is een fantastische webshop met 90% dingen waar helemaal niemand wat aan heeft en 10% geinige gadgets. De lampjes vind je hier. Het is Chinese makelij, dus zijn de lampjes uiteraard zo gemaakt dat ze ook stroom gebruiken als ze uit staan en zodoende zijn de batterijen binnen een week leeg. Maar! De lampjes kunnen worden aangepast zodat ze alleen stroom gebruiken als ze aan staan, hoe je dat doet zie je in dit plaatje en deze video. Je moet een beetje solderen, maar het stelt echt niet veel voor. Het mooie van deze aanpassing is ook dat de werking wordt omgedraaid, het lampje gaat nu AAN als er een magneetje bij in de buurt komt.

De persoon die dat plaatje van de aanpassing heeft gemaakt, heeft een heel klein magneetje in de lamp geplakt om hem weer te laten werken zoals het was. Met een tweede magneetje dat het magneetje in het lampje afstoot kun je dan het lampje uitschakelen. Die kleine magneetjes zijn bij dezelfde webshop te koop, ze hebben een diameter van 8mm en zijn 1mm dik, maar die hebben wij nu niet nodig.

Nu plak je het lampje met (bijgeleverd) dubbelzijdig tape achterin het kastje en het magneetje op de onderkant van het boekenvakje zo dat als het kastje open is, het magneetje dicht bij het lampje is en het lampje gaat branden.

Hier kun je een korte video downloaden van hoe het er dan uitziet, ik zal ook nog een keer een video maken in het donker.

Voor diegenen die niet bij een Chinese webshop willen kopen, wees niet bang, deze is te vertrouwen. Ik heb er nu 4 keer iets gekocht en alles is netjes aangekomen, het duurt even (3 tot 6 weken) maar het komt wel. Je betaalt met paypal en ze rekenen geen verzendkosten.
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: Lampje in dashboardkastje, de €3,50 oplossing

Bericht door Sander_Sonja »

Leuke tip!

En idd dealextreme is het bommetje, ook niets dan goede ervaring met deze toko. Enkel wil de levertijd van sommige produkten zoals een laptopaccu wel eens maand duren. Een collega van me heeft een iphone accessoire gekocht daar dat defect ging na zes maanden. Na een vrijblijvend mailtje kreeg hij een nieuwe en ook weer zonder verzendkosten.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Lampje in dashboardkastje, de €3,50 oplossing

Bericht door Speedy »

DealExtreme is inderdaad tof, toen ik daar net zat te browsen nav dit topic bedacht ik me, waarom solderen?
http://s.dealextreme.com/search/usb+light

Ben je voor $4,- klaar volgens mij mits er ook stroom op de 2e usb aansluiting staat.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Lampje in dashboardkastje, de €3,50 oplossing

Bericht door Bennink »

Goed plan, Speedy, maar dan kan je dashboardkastje niet meer dicht :-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Re: Lampje in dashboardkastje, de €3,50 oplossing

Bericht door Speedy »

Dat is ook weer niet handig inderdaad, was dat bij de GP echt zo dat het kastje niet meer dicht kon? Daar had ik nl volgens mij 2 aansluitingen in zitten, maar kan me 123 niet meer voor de geest halen of die 2e alleen benut kon worden als je dashboard kastje open was. (als je de USB1 al niet voor muziek gebruikt is het geen probleem)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Re: Lampje in dashboardkastje, de €3,50 oplossing

Bericht door Chem »

Hier nog een foto van hoe het eruitziet in het donker. Je wordt er niet door verblind, maar het is licht genoeg om je spullen te vinden.

Afbeelding
Plaats reactie