AndreS schreef:Dacht ik al dat dat spul niet werkt. Had vroeger zo'n spuitbus onder het zadel van mijn motor. Heb het gelukkig nooit nodig gehad, maar het is op een gegeven moment uit zichzelf gaan spuiten. Één grote rubbermassa onder het zadel. Heb nog lang rubber draden tevoorschijn kunnen trekken.
In december heb ik bij de aanschaf van mijn GP 1,3 MultiJet 16V 85 Actual de eikehouten standaardbanden door de dealer laten ruilen voor winterbanden.
Nu vier Michelin Energy Safe met velg bij de Kwikfit aangeschaft. Afwisselend acteert nu één van de zomer- of winterbanden als reservewiel. De plastic insert kun je eruit halen, het reservewiel met de kuil naar boven erin leggen en met de bout en een strip je wiel vastleggen. In de kuil van het wiel kun je je spulletjes kwijt (krik half uitdraaien). Bij de autohandel voor E 12,50 een krik gekocht, moest de gleuf wel uitslijpen naar 12 mm, anders past-ie niet over de dorpel. Van een kruissleutel het deel tegenover de 17 mm dop en een andere dop afgeslepen zodat-ie ook in de kuil past. Kun je kracht mee zetten. Lukt vaak niet met het standaard sleuteltje.
Alleen de gevarendriehoek kon ik niet kwijt. Ligt onder de stoel.
PS Wat is het aanhaalmoment van de wielbouten? Op een site werd gezegd 86 Nm, maar de Kwikfit draait ze met 120 Nm aan.
André
Ik ben absoluut GEEN fan van KwikFit, want het is gewoon een klote zaak
en het zijn oplichters. Want ze werken allemaal op provisie. Met andere woorden hoe kan ik de klant lekker uitmelken.
Maar je aanhaalmoment is 10 Kg en geen 120 Nm (typisch kwikfit om het verkeerd te doen)