reserve wiel
reserve wiel
Ja hoor.. Heb je nog geen 2000km gereden met je nagelnieuwe banden rij je op de parkeerplaats van de gamma een flinke schroef in je band. Dan denk.. @&#$*@&#$ maar gelukkig wist de dealer mij te vertellen toen ik mijn auto kocht dat het setje geleverd bij de auto net zo goed was als een reserve band.. NIET DUS!!!
Als je je band namelijk "repareert" (zo kan je het eigenlijk niet noemen want je band pompt niet goed op en dat spul werkt ook voor geen meter) kan geen enkele bandenzaak meer de band echt repareren door er bijvoorbeeld een prop in te schieten omdat jij dat kl*te spul er al in hebt gedaan.
Dus.. zegt de bandenboer.. daar moet een nieuwe band onder. Tja.. 17 inch bridgestone band.. heeft ie natuurlijk niet. Ik meerdere dealers langs gegaan.. kwik-fit, fiat dealers etc etc niemand zo'n band. Ik naar de zaak waar ik de auto heb gekocht. neej.. ook geen band. Maandag pas weer. Ik weer daarheen.. nieuwe band erop.
kost slecht 225 euro zo'n band. Ooit nog terug naar die fiat dealer?? dacht het niet. Ohja.. zit vervolgens ook met een leeg reparatiekitje. zal ik ook nog een nieuwe vulling voor moeten kopen.
Mijn vraag is aan jullie of er mensen zijn die een thuiskomertje in hun auto hebben liggen. Past deze achterin de uisparing en welke maat moet je hebben? of zijn deze universeel?!? Ben het reparatiesetje namelijk erg beu. Een volwaardige band kan misschien ook maar of dat past?
Als je je band namelijk "repareert" (zo kan je het eigenlijk niet noemen want je band pompt niet goed op en dat spul werkt ook voor geen meter) kan geen enkele bandenzaak meer de band echt repareren door er bijvoorbeeld een prop in te schieten omdat jij dat kl*te spul er al in hebt gedaan.
Dus.. zegt de bandenboer.. daar moet een nieuwe band onder. Tja.. 17 inch bridgestone band.. heeft ie natuurlijk niet. Ik meerdere dealers langs gegaan.. kwik-fit, fiat dealers etc etc niemand zo'n band. Ik naar de zaak waar ik de auto heb gekocht. neej.. ook geen band. Maandag pas weer. Ik weer daarheen.. nieuwe band erop.
kost slecht 225 euro zo'n band. Ooit nog terug naar die fiat dealer?? dacht het niet. Ohja.. zit vervolgens ook met een leeg reparatiekitje. zal ik ook nog een nieuwe vulling voor moeten kopen.
Mijn vraag is aan jullie of er mensen zijn die een thuiskomertje in hun auto hebben liggen. Past deze achterin de uisparing en welke maat moet je hebben? of zijn deze universeel?!? Ben het reparatiesetje namelijk erg beu. Een volwaardige band kan misschien ook maar of dat past?
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
Re: reserve wiel
Ik heb een volwaardig rezervewiel achterin liggen, dus ik denk dat dat bij jou ook gewoon moet passen?
01-02-11: Auto in ontvangst gekregen || Km's: 28 300
20-03-11: Km's: 30 300
20-03-11: Km's: 30 300
Re: reserve wiel
heb je daarbij de volledige pastic bak verwijderd? en hoe heb jij het reserve wiel vastgezet zodat deze niet gaat stuiteren?
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: reserve wiel
Daar zit een vleugelmoer bij die 'm op zijn plek houdt
Re: reserve wiel
En dat was exact de reden dat ik maar een halve seconde heb hoeven nadenken om een volwaardig reservewiel te bestellen. De prijs van een reparatieset is vergelijkbaar met een nieuw wiel en je zult zien dat als je dat ding 5 jaar niet gebruikt hebt het niet meer functioneert.ilmar schreef:Ohja.. zit vervolgens ook met een leeg reparatiekitje. zal ik ook nog een nieuwe vulling voor moeten kopen.
In andere topics is te lezen dat je in de uitsparing gewoon een reservewiel kunt leggen. Krik erbij kopen en je bent klaar. Waarschijnlijk goedkoper om dit bij automaterialenzaken te regelen dan bij de dealer.
Re: reserve wiel
als nog met de dealer geregeld dat ik een reserve wiel krijg. en de vulling voor het setje mogen ze houden..
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
Re: reserve wiel
Dacht ik al dat dat spul niet werkt. Had vroeger zo'n spuitbus onder het zadel van mijn motor. Heb het gelukkig nooit nodig gehad, maar het is op een gegeven moment uit zichzelf gaan spuiten. Één grote rubbermassa onder het zadel. Heb nog lang rubber draden tevoorschijn kunnen trekken.
In december heb ik bij de aanschaf van mijn GP 1,3 MultiJet 16V 85 Actual de eikehouten standaardbanden door de dealer laten ruilen voor winterbanden.
Nu vier Michelin Energy Safe met velg bij de Kwikfit aangeschaft. Afwisselend acteert nu één van de zomer- of winterbanden als reservewiel. De plastic insert kun je eruit halen, het reservewiel met de kuil naar boven erin leggen en met de bout en een strip je wiel vastleggen. In de kuil van het wiel kun je je spulletjes kwijt (krik half uitdraaien). Bij de autohandel voor E 12,50 een krik gekocht, moest de gleuf wel uitslijpen naar 12 mm, anders past-ie niet over de dorpel. Van een kruissleutel het deel tegenover de 17 mm dop en een andere dop afgeslepen zodat-ie ook in de kuil past. Kun je kracht mee zetten. Lukt vaak niet met het standaard sleuteltje.
Alleen de gevarendriehoek kon ik niet kwijt. Ligt onder de stoel.
PS Wat is het aanhaalmoment van de wielbouten? Op een site werd gezegd 86 Nm, maar de Kwikfit draait ze met 120 Nm aan.
André
In december heb ik bij de aanschaf van mijn GP 1,3 MultiJet 16V 85 Actual de eikehouten standaardbanden door de dealer laten ruilen voor winterbanden.
Nu vier Michelin Energy Safe met velg bij de Kwikfit aangeschaft. Afwisselend acteert nu één van de zomer- of winterbanden als reservewiel. De plastic insert kun je eruit halen, het reservewiel met de kuil naar boven erin leggen en met de bout en een strip je wiel vastleggen. In de kuil van het wiel kun je je spulletjes kwijt (krik half uitdraaien). Bij de autohandel voor E 12,50 een krik gekocht, moest de gleuf wel uitslijpen naar 12 mm, anders past-ie niet over de dorpel. Van een kruissleutel het deel tegenover de 17 mm dop en een andere dop afgeslepen zodat-ie ook in de kuil past. Kun je kracht mee zetten. Lukt vaak niet met het standaard sleuteltje.
Alleen de gevarendriehoek kon ik niet kwijt. Ligt onder de stoel.
PS Wat is het aanhaalmoment van de wielbouten? Op een site werd gezegd 86 Nm, maar de Kwikfit draait ze met 120 Nm aan.
André
Re: reserve wiel
Bedankt! De Kwikfit draait de arme stalen velgjes dus te hard aan. Zal er 90 Nm van maken.Alu 110 tot 120nm, staal 90nm
Re: reserve wiel
vandaag mijn reparatieset kunnen omwisselen voor een volwaardig reservewiel (staal) met de daarbij behorende set om de banden te wisselen! Kostenloos
Nu nog afwachten op FIAT NL op de reactie van de foto's die vandaag zijn toegestuurd mbt het loslaten van het leer op mijn stuur. Zitten een paar kleine bultjes op...
Nu nog afwachten op FIAT NL op de reactie van de foto's die vandaag zijn toegestuurd mbt het loslaten van het leer op mijn stuur. Zitten een paar kleine bultjes op...
Fiat GP 1.4 T-Jet 5drs kleur: Grigio Impeccabile (Chemical Grey)/ 137PK/262Nm Savali tuning /Pipercross Filter
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 65
- Lid geworden op: wo jan 05, 2011 11:41
- Locatie: Thuis in Limboland
Re: reserve wiel
Morgen bij Profile langs, ze regelen een stalen velg met een gebruikte band als reservewiel.
Kuil van de velg naar boven en nog wat spulletjes erin opbergen, tot zover alles duidelijk.
Maar is er dan nog voldoende steun op de vloer, als je de vloerbedekking van je kofferbak terug legt?
Nu zonder reservewiel en zonder de voorhanden plastic bak in de kofferruimte, is alle steun onder je laadruimte weg, durf er beslist niets in te leggen, zakt helemaal door de vloerbedekking heen.
Hebben jullie onder de vloerbedekking een plaatje gelegd of is er door het reservewiel dat er morgen in komt te liggen, wel weer voldoende steun?
Kuil van de velg naar boven en nog wat spulletjes erin opbergen, tot zover alles duidelijk.
Maar is er dan nog voldoende steun op de vloer, als je de vloerbedekking van je kofferbak terug legt?
Nu zonder reservewiel en zonder de voorhanden plastic bak in de kofferruimte, is alle steun onder je laadruimte weg, durf er beslist niets in te leggen, zakt helemaal door de vloerbedekking heen.
Hebben jullie onder de vloerbedekking een plaatje gelegd of is er door het reservewiel dat er morgen in komt te liggen, wel weer voldoende steun?
Skoda Octavia 1.2 TSi 2014...geen Fiat meer effe?
Re: reserve wiel
Inderdaad, de vloerbedekking houdt het niet. Ik heb van triplex een plaat gezaagd in de vorm van het gat.robzie schreef:Maar is er dan nog voldoende steun op de vloer, als je de vloerbedekking van je kofferbak terug legt?
Nu zonder reservewiel en zonder de voorhanden plastic bak in de kofferruimte, is alle steun onder je laadruimte weg, durf er beslist niets in te leggen, zakt helemaal door de vloerbedekking heen.
Hebben jullie onder de vloerbedekking een plaatje gelegd of is er door het reservewiel dat er morgen in komt te liggen, wel weer voldoende steun?
Groeten, André
Re: reserve wiel
ilmar schreef:Ja hoor.. Heb je nog geen 2000km gereden met je nagelnieuwe banden rij je op de parkeerplaats van de gamma een flinke schroef in je band. Dan denk.. @&#$*@&#$ maar gelukkig wist de dealer mij te vertellen toen ik mijn auto kocht dat het setje geleverd bij de auto net zo goed was als een reserve band.. NIET DUS!!!
Als je je band namelijk "repareert" (zo kan je het eigenlijk niet noemen want je band pompt niet goed op en dat spul werkt ook voor geen meter) kan geen enkele bandenzaak meer de band echt repareren door er bijvoorbeeld een prop in te schieten omdat jij dat kl*te spul er al in hebt gedaan.
Dus.. zegt de bandenboer.. daar moet een nieuwe band onder. Tja.. 17 inch bridgestone band.. heeft ie natuurlijk niet. Ik meerdere dealers langs gegaan.. kwik-fit, fiat dealers etc etc niemand zo'n band. Ik naar de zaak waar ik de auto heb gekocht. neej.. ook geen band. Maandag pas weer. Ik weer daarheen.. nieuwe band erop.
kost slecht 225 euro zo'n band. Ooit nog terug naar die fiat dealer?? dacht het niet. Ohja.. zit vervolgens ook met een leeg reparatiekitje. zal ik ook nog een nieuwe vulling voor moeten kopen.
Mijn vraag is aan jullie of er mensen zijn die een thuiskomertje in hun auto hebben liggen. Past deze achterin de uisparing en welke maat moet je hebben? of zijn deze universeel?!? Ben het reparatiesetje namelijk erg beu. Een volwaardige band kan misschien ook maar of dat past?
Hallo, ik heb bij mijn garagebedrijf een nieuwe stalen velg gekocht met een gebruikte band. maat is 175 of 185/65/R15.
Hij past in de bagageruimte , maar moet je wel de losse bak eruit halen.
Re: reserve wiel
Als ik op zomerbanden rij, heb ik 1 winterband als reserve bij.
Als ik op winterbanden rij, heb ik 1 zomerband als reserve bij.
Als ik op winterbanden rij, heb ik 1 zomerband als reserve bij.
Re: reserve wiel
heb vroeger ook zo'n spuitbusje gehad, echt waardeloze rommel!
had dus gelijk met de bestelling van de auto volledig wiel in optie genomen.
je moet aan je dealer is vragen wat een complete wielset (incl velgen) kost in 15' staal.
na de prijsofferte moet je 4 reservewielen bestellen
scheelt wel wat in duiten hoor, en je krijgt exact hetzelfde -]
had dus gelijk met de bestelling van de auto volledig wiel in optie genomen.
je moet aan je dealer is vragen wat een complete wielset (incl velgen) kost in 15' staal.
na de prijsofferte moet je 4 reservewielen bestellen
scheelt wel wat in duiten hoor, en je krijgt exact hetzelfde -]
Life is better on 2 wheels