Ruitensproeier Voorruit

Gebruikersavatar
Tiswaa
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:03

Bericht door Tiswaa »

nee de dealer kon mij niet vertellen of er een modificatie voor de sproeiers komt, maar wist wel te vertellen dat ze niet versteld kunnen worden, op mijn opmerking dat ik graag van de ruitensproeiers funtioneel gebruik wil maken kwam de opmerking dat er wellicht een modificatie voor komt. op mijn vraag of deze opmerking van de importeur komt kwam een ontkennend antwoord. dus van de week zelf maar eens naar de importeur bellen
Gebruikersavatar
Joeri
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jul 25, 2006 8:45
Locatie: Reuver
Contacteer:

Bericht door Joeri »

beetje weggevallen topic al, maar de ruitensproeiers zijn zeker te verstellen!!
Als je een naaldje in het spuitmondje prikt kan je dit gewoon alle kanten uitbewegen. zo kan je de ruitensproers afstellen.

Gr. Joeri
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Joeri schreef:beetje weggevallen topic al, maar de ruitensproeiers zijn zeker te verstellen!!
Als je een naaldje in het spuitmondje prikt kan je dit gewoon alle kanten uitbewegen. zo kan je de ruitensproers afstellen.

Gr. Joeri
Misschien heb jij nieuwe type spuitmondjes? Fiat kreeg waarschijnlijk klachten.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:
Joeri schreef:beetje weggevallen topic al, maar de ruitensproeiers zijn zeker te verstellen!!
Als je een naaldje in het spuitmondje prikt kan je dit gewoon alle kanten uitbewegen. zo kan je de ruitensproers afstellen.

Gr. Joeri
Misschien heb jij nieuwe type spuitmondjes? Fiat kreeg waarschijnlijk klachten.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Bij mijn GP zit er wel beweging in de spuitmondjes, en ze spuiten net over de wisserbladen/wisserarm heen, maar om nou te zeggen dat ze bij te stellen zijn, zodat ze perfect staan, nee.

Kun je misschien een close-up foto maken, van hoe jouw spuitmondjes eruit zien Joeri?
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

Mijn sproeiers spuiten ook veel te laag, ben in de garage geweest maar er valt niets te regelen aan de sproeiers, dus hebben we gewoon pech!
1.9JTD sport 130pk
Gebruikersavatar
Joeri
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jul 25, 2006 8:45
Locatie: Reuver
Contacteer:

Bericht door Joeri »

ik heb ze zelf niet af hoeven te stellen, ik las het toevallig in het instruktieboekje.
joedelta

Bericht door joedelta »

Joeri schreef:ik heb ze zelf niet af hoeven te stellen, ik las het toevallig in het instruktieboekje.
Ja dat had ik ook al lang gelezen :wink:, maar van het instructieboekje wordt je niet echt wijzer.
Zoals ik schreef zit er wel wat beweging in de sproeimondjes, maar echt afstellen is er niet bij.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

joedelta schreef:
Joeri schreef:ik heb ze zelf niet af hoeven te stellen, ik las het toevallig in het instruktieboekje.
Ja dat had ik ook al lang gelezen :wink:, maar van het instructieboekje wordt je niet echt wijzer.
Zoals ik schreef zit er wel wat beweging in de sproeimondjes, maar echt afstellen is er niet bij.
Mijn dealer lukte het ook niet ze te verstellen... :roll:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

grietje8 schreef:
joedelta schreef:
Joeri schreef:ik heb ze zelf niet af hoeven te stellen, ik las het toevallig in het instruktieboekje.
Ja dat had ik ook al lang gelezen :wink:, maar van het instructieboekje wordt je niet echt wijzer.
Zoals ik schreef zit er wel wat beweging in de sproeimondjes, maar echt afstellen is er niet bij.
Mijn dealer lukte het ook niet ze te verstellen... :roll:
Niet alleen JOUW dealer. Mijn dealer ook niet voordat ik het natuurlijk ook zelf geprobeerd had. Nee dus, lekker tegen de ruitenwisser sproeien....
Maar goed, het is dan ook een RUITENWISSERSPROEIER
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

grietje8 schreef:
joedelta schreef:
Joeri schreef:ik heb ze zelf niet af hoeven te stellen, ik las het toevallig in het instruktieboekje.
Ja dat had ik ook al lang gelezen :wink:, maar van het instructieboekje wordt je niet echt wijzer.
Zoals ik schreef zit er wel wat beweging in de sproeimondjes, maar echt afstellen is er niet bij.
Mijn dealer lukte het ook niet ze te verstellen... :roll:
zover ik kan zien zijn de ruitewisser sproeiers en de kunstof plaat waar ze opzitten één geheel.
ze zijn idd niet te verstellen maar merkte wel als je de plaat bij de raam ietsjes omhoog tilt de sproeier hoger spuit.
je zou dan al iets onder de kunstofplaat gaan moeten gaan leggen, maar dat is natuurlijk niet echt de oplossing.
joedelta

Bericht door joedelta »

hannes schreef:
grietje8 schreef:
joedelta schreef:
Joeri schreef:ik heb ze zelf niet af hoeven te stellen, ik las het toevallig in het instruktieboekje.
Ja dat had ik ook al lang gelezen :wink:, maar van het instructieboekje wordt je niet echt wijzer.
Zoals ik schreef zit er wel wat beweging in de sproeimondjes, maar echt afstellen is er niet bij.
Mijn dealer lukte het ook niet ze te verstellen... :roll:
zover ik kan zien zijn de ruitewisser sproeiers en de kunstof plaat waar ze opzitten één geheel.
ze zijn idd niet te verstellen maar merkte wel als je de plaat bij de raam ietsjes omhoog tilt de sproeier hoger spuit.
je zou dan al iets onder de kunstofplaat gaan moeten gaan leggen, maar dat is natuurlijk niet echt de oplossing.
In de kunststofplaat zitten uitsparingen waar de spuitmondjes in zitten. Deze hebben wel wat speling, maar verstellen heeft bij mij nog geen effect gehad. (gelukkig spuiten ze bij mij net hoog genoeg, maar hoger zou op zich wel wenselijk zijn)
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

joedelta schreef: In de kunststofplaat zitten uitsparingen waar de spuitmondjes in zitten. Deze hebben wel wat speling, maar verstellen heeft bij mij nog geen effect gehad. (gelukkig spuiten ze bij mij net hoog genoeg, maar hoger zou op zich wel wenselijk zijn)
bij mij idem dito Joe.
ze spuiten net tot boven de bladen van de wissers.
ik wacht dan tot de vloeistof door de rijwind zich wat verspreid heeft en zet dan pas de wissers aan.
functioneerd goed op deze wijze. :wink:
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Het zijn inderdaad geen kogeltjes die je in hun houder kunt draaien...
Had ook een GP met allemaal specificaties.
SvdW
Nuovo Arrivato
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 13, 2006 14:55
Locatie: Amsterdam

Re: Ruitensproeier Voorruit

Bericht door SvdW »

joedelta schreef: tenzij je een regensensor hebt en die staat aan (en dat is standaard bij mij dus)....vervelende luxe allemaal.... :wink:
Heb de regensensor ook standaard aanstaan, maar wat ik wel een beetje apart vind (het is toch een automaat?), is dat je wel altijd de eerste keer zelf de hendel een zet moet geven om hem te activeren...
GP 120pk Emotion+
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

hannes schreef:
joedelta schreef: In de kunststofplaat zitten uitsparingen waar de spuitmondjes in zitten. Deze hebben wel wat speling, maar verstellen heeft bij mij nog geen effect gehad. (gelukkig spuiten ze bij mij net hoog genoeg, maar hoger zou op zich wel wenselijk zijn)
bij mij idem dito Joe.
ze spuiten net tot boven de bladen van de wissers.
ik wacht dan tot de vloeistof door de rijwind zich wat verspreid heeft en zet dan pas de wissers aan.
functioneerd goed op deze wijze. :wink:
Huh? :shock: Mijn wissers gaan meteen wippen als ik sproei. Heb ik dan andere software?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie