Pagina 1 van 1

Falco Fiat Dealer Pumerend

Geplaatst: do mar 02, 2006 9:24
door funk4life
Ik heb mijn Grande Punto bij Falco Fiat Dealer Purmerend gekocht. Wat ik zelf belangrijk vind is de manier waarop je wordt geholpen. Is diegene eerlijk en oprecht of probeert hij je alleen maar die auto te verkopen!

Ik ben bij twee dealers geweest, de eerste dealer smeekte me bijna om die auto te kopen omdat hij zo geweldig was. Vele malen beter dan elke andere auto in zijn soort. Ik kon gewoon geen andere meer kiezen volgens hem dan de Grande Punto. Nou hij een auto voor me geregeld en ik een proefrit gemaakt en alles beviel uitstekend. Bij het opstellen van de offerte werd me even op een 'grappige' (not) manier duidelijk gemaakt dat ik hem nu toe zeker wel eventjes bij hem moest bestellen aangezien hij zoveel moeite voor me gedaan had. Yeah Right, maar ik ben ook de lulligste niet dus kom maar op: wat bied je me om hem bij jou te kopen? Niets was het antwoord in eerste instantie. Dat kon niet door gemaakte afspraken met LogicaCMG. Deze dealer zat in Amsterdam en daardoor iets verder van huis dan Purmerend. Toch de offerte meegenomen en hij ging nog op onderzoek uit of ik toch korting kon krijgen.

Die zaterdag ging voetbal niet door en ik ging even naar Falco Fiat Dealer in Purmerend. Rustige sfeer, eerst kon ik mooi even rondkijken alvorens ik werd geholpen. Hier was de aanpak totaal anders. Waar ben je naar op zoek? Twijfel je nog tussen andere auto's? (Yep, de Ibiza is ook in beeld; geen verkeerd woord over de Ibiza gehoord, dat noem ik eerlijk en oprecht) Hoe kan ik je helpen? Mocht je deze auto willen bestellen, hoe kan ik er voor zorgen dat je hem hier besteld? Korting prima, moet alleen even nakijken tot hoeveel ik kan, maar uitlaatsierstuk heb je alvast gratis. Bericht terug gekregen dat ik 1% van kale versie aan korting mocht krijgen --> 130 euro. Uiteindelijk heb ik 180euro aan korting gekregen boven op de korting die mijn werkgever al heeft bedongen (gratis metallic lak, mattenset en rijklaar maken). Dat noem ik nou nog eens netjes. Als ik vragen heb, mail ik ze en diezelfde dag krijg ik nog het antwoord.

Voor iedereen uit omgeving Waterland, Purmerend of Amsterdam:
Ga zeker even naar binnen bij Falca Fiat Dealer Purmerend!

Geplaatst: wo aug 09, 2006 16:15
door unga
dit kan ik geheel bevestigen, al ruim 13 jaar klant bij deze dealer, de verkoper David is een toffe gozer, maakt altijd tijd voor je en heeft er voor mij een mooie deal gemaakt voor een nieuwe GP...ook de receptie is tiptop je wordt herkend,persoonlijk aangesproken en mijn kentekens weet Ron nog uit zijn hoofd, kortom een goeie dealer die zuinig is op zijn klanten

Falco Purmerend

Geplaatst: di nov 13, 2007 13:02
door waterman
Tja, bij het zoeken naar een nieuwe auto ga ik niet over één nacht ijs.
Dus, toen ik bij Falco binnenstapte wist ik al dat het een GP zou worden.
Bijna dan, want als ze 4-deurs Ypsilon's hadden gemaakt, dan was de keus alsnog anders uitgevallen.....
We werden in ieder geval met rust gelaten, totdat we wel érg lang om een GP liepen. Na een proefrit was het wel gepiept. We werden het na veel wikken en wegen eens over de uitvoering en de kosten. (Prima inruil, overigens maar ja, ik ben een "poetser".....) De afleveringsdatum gaf een probleem: In Monnickendam was een bejaardentocht en als de GP te vroeg werd afgeleverd zou die daarvoor te klein zijn. "Geen probleem, dat regelen we wel". De GP werd twee weken voor de Bejaardentocht afgeleverd, met vlekken zilververf op het stuur...hoe is het mogelijk dat een dealer dat niet ziet....Ook op het dashboard zat die verf, heb ik er zelf af gehaald. Op het stuur ging dat echter niet. Ik moest maar wasbenzine nemen....Het resulaat laat zich raden, grote doffe vlekken. Het stuur is naderhand onder garantie vervangen. Twee weken later : ik ging mijn vervangende auto halen voor de bejaardentocht. "Is er wat afgesproken, dan? Daar weten we niets van..." Nadat ik het had uitgelegd kreeg ik een inderhaast geregelde privé auto (Daewoo Tecuma) mee. Toch netjes.
Onlangs had ik een kleine (maar kostbare) schade in mijn rechtervoordeur. Dit is keurig verholpen, en mijn auto kwam schoner terug dan hij wegging.

Mijn conclusie : Het zijn daar in Purmerend een beetje Italianen. Soms wat warrig en de administratie klopt niet altijd maarrrrrr.....het zijn daar wel autofanatiekelingen van het zuiverste water! En daar gaat het uiteindelijk toch om.

Waterman.

Falco Purmerend

Geplaatst: do nov 22, 2007 12:50
door waterman
Ha ! Mijn voorgaande verhaal heeft nog een staartje...
Een paar dagen geleden zei mijn vrouw opeens : "wat vliegt er langs onze auto?". Ik kon op dat moment niet stoppen, maar toen dat wel kon, bleek dat de spuiter bij het plaatsen van mijn rechterspiegel het onderkapje niet goed had vastgemaakt. Dat was er afgewaaid....
Het was zaterdagmiddag, dus Falco kon niets voor ons betekenen, maar een verkoper wist met zwarte duck-tape raad. Het zag er nog aanvaardbaar uit ook! Maandag : "hallo, hebben jullie een zwart onderkapje voor een rechter buitenspiegel?". Nee, was niet op voorraad en even van een GP afhalen was uit den boze. Komt u morgen maar terug.
Afgesproken dat ik om 17.30 langs zou komen. Volgende dag 17.30 : Peter heeft alles binnenstebuiten gekeerd, maar hoewel hij wist dat dat kapje er moest zijn, kon hij niets vinden. Hij had wel een oplossing : even een kapje van een andere GP afhalen...
En zo kwam alles toch nog goed.......

Geplaatst: do nov 22, 2007 13:01
door ineke
Kijk overal hebben ze wel een oplossing voor om hun klanten tevreden te stellen.

Geplaatst: do nov 22, 2007 15:01
door Michel
ineke schreef:Kijk overal hebben ze we een oplossing voor om hun klanten tevreden te stellen.
Freudiaanse vertyping?

Geplaatst: do nov 22, 2007 15:59
door Hellfire
waterman schreef:Nee, was niet op voorraad en even van een GP afhalen was uit den boze. Komt u morgen maar terug.
...
...
Hij had wel een oplossing : even een kapje van een andere GP afhalen...
Mooi he, willekeurigheid. ;)

Geplaatst: do nov 22, 2007 17:26
door ineke
Michel schreef:
ineke schreef:Kijk overal hebben ze we een oplossing voor om hun klanten tevreden te stellen.
Freudiaanse vertyping?
hahaha was een letter vergeten :lol:

Re: Falco Fiat Dealer Pumerend

Geplaatst: vr okt 31, 2008 23:13
door sarti
Ben bij deze dealer geweest toen ik voor eerst voor GP ging kijken. Dit omdat mijn ouders en opa en oma al heel wat jaren bij deze dealer komen. Wat een kwal van een verkoper. Ik kwam niet echt netjes gekleed dus denk dat hij mij niet serieus nam toen ik zei dat ik hem wou kopen. Heel botte reacties en absoluut NIET klantvriendelijk. Toen naar dealer op de van der made weg in Amsterdam gegaan. Deze meneer veel netter en WEL klantvriendelijk. Dus daar gekocht. Goed personeel is voor iedere zaak belangrijk, maar voor een dealer wel heel erg belangrijk. Volgens mij is betreffende verkoper inmiddels weg. Vandaag weer in P'end geweest voor badges op mijn zijdeuren. De verkoper zou mij terugbellen omdat het magazijn geen tijd had om de prijs op te zoeken? Nouja akkoord, maar dan moet je wel bellen natuurlijk. Je raad het al.. Morgen maar eens vragen of meneer mijn nummer kwijt is geraakt. Ik weet zeker dat iedereen verschillende ervaringen kan hebben bij eenzelfde dealer. Ligt aan de periode en of je een goede verkoper treft. Altijd zelf ervaren...

Re: Falco Fiat Dealer Pumerend

Geplaatst: wo nov 05, 2008 19:53
door punto6
Hoi

Sati wat jammer dat je bij Falco zo rot ervaring heb opgedaan, ben er al jaren klant en ze doen in mijn ogen hun best voor een klant.
Heb er 5 weken geleden mijn 10de Fiat gekocht.
Als ik niet tevreden was had ik het niet zo lang uitgehouden.

Unga ben jij ook lid van een ander forum (NIKON).

Groet R.

Re: Falco Fiat Dealer Pumerend

Geplaatst: vr jan 20, 2012 17:48
door Nunez
Nou beste mensen,

Mijn vorige GP t-jet kwam dus bij Falco Purmerend vandaan.
In eerste instantie tevreden met de de koop en afelevering van de auto (demo 1,5 jaar oud met 21000km erop).
Na de koop dierect op vakantie gegaan met de auto 2 tot 3000 km gereden.
Maar toen ik een aantal zaken wilde laten verhelpen ging het allemaal een stuk stroever.
In eerste instantie ook nog geen probleem, maar de 2de keer lieten ze me gewoon een half uur extra wachten (auto stond dus al een tijdje klaar het is dat ik op een gegeven moment naar de balie liep). Terugbellen hebben ze ook erg veel moeite mee.
Het ergste wat ik meemaakte was het moment dat de blanke lak los ging laten op me voorbumper. Ik naar P'rend, die man kijken van de service. Hij zei dat het ging om steenslag en dat dit niet binnen de garantie viel. Oke ik laat me daar dus mee wegsturen, maar het zat me niet lekker, ik naar een andere fiat dealer (garantie dingen worden ook door andere dealers uitgevoerd) en daar zeggen ze. Meneer de voorbumper is gespoten(op een plek was het een sinaasappelhuidje). Toen ik dus met stoom uit me oren bij Falco P'rend aankwam, stuurden ze me door naar een schadeafdeling(spuiterij) waar ze dus wel op de hoogte waren.
Nou werd netjes opgelost, maar toen zat er witte verf aan me bekleding en stuur, werd het schoongemaakt. Schuurd die gozer de boobeltjes op me stuur stuk, dus de toplaag van mijn leren stuur.
Werd niks mee gedaan.

Dus alles bij elkaar hou ik aan de serviceafdeling van Falco P'rend een nare smaak over.