Welke banden

Gebruikersavatar
ray
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di nov 02, 2010 14:20
Locatie: nijmegen

Welke banden

Bericht door ray »

ik ben al een tijdje aan het zoeken na goede banden, waar mee een beetje sportief gereden kan worden

ik zou zo 1,2,3 niet weten wat nou goed is dus nu vraag het jullie,

dus bij deze welke banden rijden jullie zelf en wat raden jullie aan,


ik heb nu zelf nokian maar ben er niet tevreden mee, vandaar dat ik een sportiefer bandje wil
Laatst gewijzigd door Bennink op di apr 26, 2011 9:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelfix
Marvin
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: za mar 05, 2011 0:03
Locatie: Deurne, Antwerpen

Re: ´welke banden

Bericht door Marvin »

Ik persoonlijk vind Uniroyal Rainsport 2 heel goede banden.
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: ´welke banden

Bericht door Sweetnl »

Platte banden moet je hebben. Die zijn sportief.
Gebruikersavatar
ray
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di nov 02, 2010 14:20
Locatie: nijmegen

Re: ´welke banden

Bericht door ray »

std maat is 205 45 17 voor mij dan 205 40 17 zou ook kunnen,
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: ´welke banden

Bericht door Evo-Erik »

Heb zelf nu Pirelli's P zero 205/45/17 eronder, bevallen wel goed eigenlijk.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Re: ´welke banden

Bericht door Sappel »

Je zou dan eigenlijk voor semi slick moeten gaan, maar daar is lastig aan te komen.
Op een ander forum wordt gesproken over de volgende banden:

HANKOOK VENTUS V12 EVO K110
Bridgestone Potenza RE050A
Yokohama AD08

Doe er je voordeel mee: KLIK
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: ´welke banden

Bericht door Sunrise »

Had: 205/45/17 88V Bridgestone Potenza's,

Heb: 215/40/18 89W Pirelli P Zero Nero en die bevallen een stuk beter -]
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: ´welke banden

Bericht door Sweetnl »

Nooit semi slicks eronder laten zetten. Die dingen maken een tering afrol lawaai, bieden nul veercomfort en komen pas tot hun recht als je vele ronden achter elkaar op vol tempo op een circuit rijdt. Zelfs dan zijn ze slechts enkele seconden sneller dan normale goede sportbanden. Oh ja, ze zijn ook nog twee keer zo duur.

Neem de raad van Sunrise hierboven maar ter harte. De Pirelli P Zero Nero is zowel op droog als op nat een absolute topband.
Gebruikersavatar
RML
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 22:36
Locatie: Velserbroek

Re: ´welke banden

Bericht door RML »

De potenza's bevallen prima...
P-Evo, C&B, Dyn+,15" 208 & 17" Abarth Y , ambient, Interscope, Zwarte "snor", racegrill, spoiler, geschoonde kofferklep, M-tec verlichting, sonniboy
Afbeelding
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Welke banden

Bericht door E34 »

Ik had op mijn T-Jet af-fabriek de Bridgestone Potenza RE050 liggen, dat vond ik een fijne band. Genoeg grip en daarbij deed ie het ook qua levensduur niet eens zo heel slecht.
Nu de Dunlop Sport Maxx eronder, slijten wel een stukje harder ben ik bang (ervaring op de BMW) en ze plakken nog meer dan de Bridgestone, ook wat stiller. Maar dat laatste kan komen doordat de banden nieuw zijn.

De P Zero Nero ken ik alleen op de BMW, dat is een geweldige band maar slijt echt heel hard.

De Uniroyal is naar mijn persoonlijke mening echt niets, veel afrolgeluid, weinig grip en als je ziet dat je daarvoor ook nog eens behoorlijk moet betalen dan is voor mij de keuze snel gemaakt om niet deze band te nemen.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
palmo
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: vr dec 10, 2010 20:32

Re: Welke banden

Bericht door palmo »

Op mijn Stilo had ik Dunlop Sport 01 laten leggen (op de standaard 16 inch originele Stilo velgen).
Met deze banden was hij zeer baanvast, zelfs aan (veel te) hoge snelheden op een nat wegdek.
Verder veel grip in de bochten (ondanks de gewone vering).

Op mijn GP liggen nog steeds de Bridgestone Turanzas die erop lagen bij aankoop.
Van deze banden ben ik ook zeer tevreden: goede wegligging, veel grip, maar nog niet echt kunnen testen op een nat wegdek.

Ik twijfel nu wat ik op de GP ga laten leggen als de Bridgestones versleten zijn:
Dunlop Sport 01, Bridgestone Turanza of Bridgestone Potenza.
Is er trouwens veel verschil tussen deze laatste twee?
Ik ben onlangs prijzen gaan vragen voor deze drie banden en van prijs lagen de Potenzas dicht bij die van de Turanzas.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Welke banden

Bericht door Wesley Abarth »

Heb zelf de Pirelli P Zero Nero, en dat zijn fantastische banden. Wel redelijk aan de prijs, en weet niet welke maat je zoekt.

Voorheen de Bridgetone potenza´s gehad, maar dat was echt huilen bij nat wegdek.
Gebruikersavatar
ray
Nuovo Arrivato
Berichten: 158
Lid geworden op: di nov 02, 2010 14:20
Locatie: nijmegen

Re: Welke banden

Bericht door ray »

ik zoek maat 205 45 17
louder
Nuovo Arrivato
Berichten: 19
Lid geworden op: do apr 28, 2011 15:25

Re: Welke banden

Bericht door louder »

Eigen stevige rijervaring met;

Toyo t1r En de t1s.
Voordelige band voor wat je krijgt. Goede op nat en heerlijk op droog.
Wel redelijk zacht en slijtagegevoelig.

Toyo r888
Straatlegale slick die je echt alleen droog en ver boven nul graden moet rijden. Zacht als kauwgom maar heerlijke en onovertroffen grip en stijve wangen dus amper rollen in de bochten. Waarschijnlijk stopt je lef eerder met hard door de bocht gaan dan dat de banden het opgeven.
Totaal ongeschikt voor normaal straatgebruik. Dan zijn ze waarschijnlijk binnen 3000 km kaal of bij de eerste stevige vorst breuk in het rubber omdat de compound daar niet tegen kan.

Dunlop sportmaxx en de sp9000
Sportmaxx zou de verbeterde versie van de 9000 zijn maar ik vond de laatste fijner. Beiden wel redelijk snel aan het fluiten bij vol bochtenwerk. Vrij prijzig vergeleken met toyo staat me bij.

Federal lookalike van de Toyo t1s
Kost bijna niks en ziet er goed uit. Voor normaal gebruik goed maar erg harde compound en weinig echte grip bij droog weer.

Op de gp ligt nu pirelli p-zero Nero en bevalt vrij goed. Nog niet echt mishandeld maar voelt goed aan op droog.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Welke banden

Bericht door E34 »

Je moet bij de wat goedkopere banden ook opletten dat ze, vertellend uit mijn ervaring, bij fors gebruik dan wel zwaar mishandelen redelijk snel afgeschreven zijn.
Kijk maar eens wat een straatlegale Federal doet op een BMW bij hard knallen en droog wegdek:

Afbeelding

Een Toyo doet het vele malen beter. Die is dan qua prijs-kwaliteit verhouding veel beter.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Plaats reactie