zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door goony »

Beste medeforummers. Ik zit met het volgende probleem en heb daarbij jullie hulp nodig.
Het is een heel verhaal. Toen mijn auto half februari afgeleverd werd, viel het me dezelfde dag op dat op de achterdeur van de bestuurderszijde polijstswirls te zien waren. Ik vond dat een beetje vreemd voor een nieuwe wagen. De dealer heeft me terug gestuurd naar het poetsbedrijf waar de auto voor aflevering was gepoetst. Ze konden het er niet helemaal uit krijgen. Ook viel het op dat de raamsnor van betreffende deur lichte beschadigingen vertoonde. Bij nadere inspectie bleek dat de auto vlak onder de raamsnor bijgespoten was. Als de zon erop schijnt zie je een zogenaamde zonnevlek waar de auto bijgewerkt is. Je ziet daar een grote opeenstapeling van metaaldeeltjes in vergelijking tot de rest van de deur. Ik heb de dealer hiermee ceconfronteerd. De dealer zag het ook. (je ziet het alleen alsde zon er op een bepaalde manier op schijnt). Bij het vervangen van de raamsnor kon de dealer zien dat de deur op die plek bijgespoten was. De dealer zei dat het een moeilijk verhaal werd omdat waarschijnlijk de hele deur overgespoten zou moeten worden en de rest van die kant van de wagen. Je zou dit altijd blijven zien. De dealer wil best de Dekra erbij halen, maar het zal dan waarschijnlijk overspuiten worden. En daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten om een gloednieuwe wagen nu al over te laten spuiten aan 1 kant.
Ik vind het een slordige zaak van de Fiatfabriek om een auto zo af te leveren en nu zit ik met de gebakken peren. Beste medeforummers, wat kan ik nu het beste doen? Graag jullie tips!
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Italia
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: ma mei 22, 2006 8:23
Locatie: Noord-Holland

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door Italia »

Wat is nou zo erg om de auto over te laten spuiten. In de fabriek wordt hij ook gespoten. Dus geen enkel probleem. De mooiste auto's op shows zijn later overgespoten. Dus wat is het probleem.

Dus als je je ergert aan die plek, laat hem dan lekker overspuiten. En als hij naar een goede spuiter gaat zie je er helemaal niets meer van
Abarth GP Wit, spiegels in de Italiaanse kleuren, veel plezier ///// Non parole, ma fatti !..
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door Frank1986 »

Dat is echt wel kl*te! Ik zou sowieso met de importeur gaan praten. Overspuiten zou ik niet willen je hebt immers een nieuwe auto! Voor mij persoonlijk zouden ze met een nieuwe auto moeten komen maar dat zal wel niet mogelijk zijn :( Als het dan echt niet anders is kunnen ze de auto repareren en nog een flinke financiële compensatie geven.
Marvin
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: za mar 05, 2011 0:03
Locatie: Deurne, Antwerpen

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door Marvin »

Is inderdaad alles behalve leuk, maar als het een geruststelling mag zijn; mijn vorige auto (bouwjaar 2006 en een parelmoerkleur) is ook 2 keer herspoten geweest. De eerste keer de hele linkerkant nadat iemand ertegen was gereden, en de tweede keer mijn koffer nadat we de aanhanger niet meer konden tegenhouden :roll: . En ik kan je verzekeren dat je aan niks kon zien dat het herspoten was. Was echt perfect, geen kleurverschil of niks. En was twee keer door een andere carrosier gedaan. Dus ik denk dat als ze het bij een goede carrosier laten doen dat je gerust mag zijn. :)
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door goony »

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik eerst een telefoontje aan de importeur ga wagen morgen. Ik houd jullie op de hoogte!
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik wens jou heel veel sterkte als je met Lijnden gaat bellen :? Oehm en tel tot 99 en zo :!:
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door Dave »

Maak je geen illusies (en geen zorgen) heel, heel veel auto's komen beschadigd van de vrachtwagen of boot en worden nog nabewerkt.
Dat is echt niet alleen een B merk als Fiat, maar gebeurt ook bij al het Premium spul.
Afbeelding / Afbeelding
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door Frank1986 »

Dave schreef:Maak je geen illusies (en geen zorgen) heel, heel veel auto's komen beschadigd van de vrachtwagen of boot en worden nog nabewerkt.
Dat is echt niet alleen een B merk als Fiat, maar gebeurt ook bij al het Premium spul.
B merk :? :? !?
DaDragon

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door DaDragon »

Dave schreef:Maak je geen illusies (en geen zorgen) heel, heel veel auto's komen beschadigd van de vrachtwagen of boot en worden nog nabewerkt.
Dat is echt niet alleen een B merk als Fiat, maar gebeurt ook bij al het Premium spul.
Ai.. Fiat een B-merk noemen is hier natuurlijk niet toegestaan :D

(al maakt mij niet uit hoe je het noemt hoor. Ik ben er dolblij mee!)
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door goony »

Dave schreef:Maak je geen illusies (en geen zorgen) heel, heel veel auto's komen beschadigd van de vrachtwagen of boot en worden nog nabewerkt.
Dat is echt niet alleen een B merk als Fiat, maar gebeurt ook bij al het Premium spul.
Dat weet ik, maar dan moeten ze het wel goed doen zodat je het niet ziet. Ik ga straks bellen. Jullie horen het wel straks.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Connie086
Junior Stato
Berichten: 411
Lid geworden op: za mar 19, 2011 0:13
Locatie: Nunspeet

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door Connie086 »

Succes...!
GP 1.3 Multijet Bianco Divino...2010 :La Dolce Vita:
EVO 1.3 Mjet 2011 wit/grijs
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door ulti »

tja gewoon zo vaak terug gaan totdat het goed is!.. ben straks ook aan de beurt met mijn kofferbak waarschijnlijk.. en al moet ik 200x terug.. elke plekje wat mij niet aanstaat gaan ze mooi over doen. ~]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
goony
Junior Stato
Berichten: 296
Lid geworden op: do nov 04, 2010 23:20
Locatie: Drachten

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door goony »

Ik heb het volgende gedaan. Ben naar de dealer gegaan. Pica's gemaakt van de zonnevlek (das wel moeilijk fotograferen zeg!)
en de Dekra komt er bij. Van daaruit kijken wat Fiat er mee doet. Daarna zien we wel verder. Eerst bedankt voor jullie reacties en... Ik houd jullie op de hoogte als er nieuws is.
Sinds 15 februari 2011 Punto Evo Multijet85, 5drs, Progressive Black, C&B, Dynamic+, lederen stuurwiel en pook, Chromen spiegelkappen en 208 velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door BartCCC »

Ik vind dat je erg veel geduld heb als ik eerlijk mag zijn...

Als dit bij mijn nieuwe auto, nota bene het resultaat van hard werken en lang sparen, gebeurd zou zijn, mocht mijn dealer dit ASAP oplossen en zelf regelen met andere instanties, daar hoef jij als klant niet aan te pas komen. Zij zijn in gebreke (en of dat nou de dealer, poetsbedrijf of importeur is zal me een zorg zijn), dan mogen ook zij het volledig en naar behoren oplossen. Iets van een tegemoetkoming in de ellende zou daarbij niet meer dan redelijk zijn. Nu ben je m.i. hun werk aan het doen.......vinden ze wel makkelijk en zullen daardoor echt geen stap sneller zetten :evil:
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
marvin2088
Nuovo Arrivato
Berichten: 82
Lid geworden op: do mar 03, 2011 19:39
Locatie: Westzaan

Re: zonnevlek in lak, wat moet ik doen?

Bericht door marvin2088 »

BartCCC schreef:Ik vind dat je erg veel geduld heb als ik eerlijk mag zijn...

Als dit bij mijn nieuwe auto, nota bene het resultaat van hard werken en lang sparen, gebeurd zou zijn, mocht mijn dealer dit ASAP oplossen en zelf regelen met andere instanties, daar hoef jij als klant niet aan te pas komen. Zij zijn in gebreke (en of dat nou de dealer, poetsbedrijf of importeur is zal me een zorg zijn), dan mogen ook zij het volledig en naar behoren oplossen. Iets van een tegemoetkoming in de ellende zou daarbij niet meer dan redelijk zijn. Nu ben je m.i. hun werk aan het doen.......vinden ze wel makkelijk en zullen daardoor echt geen stap sneller zetten :evil:


Mee eens...!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
Plaats reactie