Chiptuning bij Vireo lukt!!!!

Sjoran
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 17:22

Chiptuning bij Vireo lukt!!!!

Bericht door Sjoran »

Beste GPCers.....

Sinds een week of 3 heb ik mijn 1.4 16v ingeruild op een t-jet....een hele vooruitgang dus...

Na vorige week even contact gehad te hebben met Squadra en gister met Vireo direct besloten om naar Houten af te reizen om te laten chippen. Goede ontvangst met koffie en rondleiding gehad door het bedrijf, daarna nog even wat uitleg gehad over chiptunen, wat het inhoud en hoe ze het doen..... :)

Vervolgens eerst op de testbank geweest voor een begin meting, daarna auto gechipt en weer op de testbank voor een meeting.....toename van pk's was 16pk.Leek dus allemaal goed te zitten. Vervolgens een testrit gemaakt......vrijwel direct merkte ik dat de "klap" die je krijgt als de turbo erin klapt verdwenen was....ook de man van Vireo merkte het en vroeg of jij een stukje mocht rijden, geen probleem natuurlijk........ ook hij merkte vrijwel direct dat het niet goed zat.... dus terug naar vireo om de computer er aan te hangen.

Na enig speurwerk bleek het volgende:
De auto berekend voor de turbo-druk een doelstelling, een waarde waar hij niet boven mag komen....in dit geval zo'n 2400mbar. De behaalde waarde van de turbo-druk bleef echter maar zo'n 1600mbar....vandaar dat de klap van de turbo weg was. Eerst maar eens de originele software terug gezet om te kijken wat de waardes dan waren......de doelstelling was nu 1975 mbar en de werkelijke turbo-druk ook zo'n 1975 mbar...zoals het hoort dus. Vervolgens weer gechipt en weer een testrit gemaakt....al snel was het duidelijk; weer geen resultaat....... sterker nog; de foutmelding "Turbodruk" :( . Hij heeft de turbo gecontroleerd op losse draden of slangen of een losse stang naar de wastegate maar er werdt niets gevonden. Vervolgens werd de tuningsoftware handmatig aangepast om te kijken of dit wel lukte, maar ook dit werkte niet......

Uiteindelijk van 14:15 tot 17:15 bezig geweest maar al met al is het dus niet gelukt om mij t-jet gechipt te krijgen........ heeft iemand dit ook wel eens gehad of heeft iemand ook wel eens de foutmelding turbodruk gehad en wat was uiteindelijk de oorzaak hiervan? Alle suggestie/tips zijn welkom..... het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik mijn t-jetje niet gechipt kan krijgen? :shock:

Edit Gio: Titel maar even in overeenstemming gebracht...
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door ADRIE »

Kan Squadra het ook niet dan?
lijkt me toch wel.
Sjoran
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 17:22

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Sjoran »

Ik heb squadra geprobeerd te bellen maar zijn gesloten tot 13 juli geloof ik......ik dacht dat Stefan misschien meer mechanische kennis had en hij het probleem misschien wel op zou kunnen lossen......de vireo man wou trouwens zelf ook even contact opnemen met squadra..... Hoop dat het hem wel lukt.

Maar de vireoman heeft mijn gegevens opgeschreven en gaat nog kijken of hij wat voor me kan doen.......
Gebruikersavatar
ducaatje
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: zo mei 25, 2008 11:42
Locatie: apeldoorn

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door ducaatje »

Ik heb mijn T-jet ook laten chippen bij Vireo (dec. 2010) en bij mij is het wel gelukt.
Sjoran
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 17:22

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Sjoran »

Dan ben j sneller als mij...haha .)

Hij had het ook nog nooit meegemaakt hoor..... Maja voorlopig heb ik das alleen de originele pktjes tot mijn beschikking.... :cry:
apriliaman
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: do dec 30, 2010 16:40
Locatie: leeuwarden

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door apriliaman »

zou mooi zijn dat chiptuning zou lukken .....
maar in een punto evo zit geen bosch besturing computer van de motor.
Er wordt gebruik gemaakt van Magneti Marelli.
de gegevens zijn nog niet bekend zou daar door ook nog wel even duren.

volgens info verschillende tuners eind dit jaar begin volgend jaar.

naar hoop doet leven....

de meesten tuners werken met bosch of beter gezegt dat kunnen ze lezen....
of je hangt er een andere computer in ... :)
Sjoran
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 17:22

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Sjoran »

Kheb een t-jet uit 2007....

Het rare is dat hij op een of andere manier de turbodruk niet verhoogt, de doelstelling wel maar de werkelijke druk niet....

Misschien is het wel iets van een sensor ofzo...

Trouwens nog niets van Vireo gehoord.....
Gebruikersavatar
Patrick155
Nuovo Arrivato
Berichten: 168
Lid geworden op: zo sep 19, 2010 17:53
Locatie: Eindhoven

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Patrick155 »

apriliaman schreef:zou mooi zijn dat chiptuning zou lukken .....
maar in een punto evo zit geen bosch besturing computer van de motor.
Er wordt gebruik gemaakt van Magneti Marelli.
de gegevens zijn nog niet bekend zou daar door ook nog wel even duren.

volgens info verschillende tuners eind dit jaar begin volgend jaar.

naar hoop doet leven....

de meesten tuners werken met bosch of beter gezegt dat kunnen ze lezen....
of je hangt er een andere computer in ... :)
Je hebt het nu over de 1.3 MultiJet Diesel 85 pk versie?!
Het klopt dat deze (nog) niet is gekraakt maar zoals Sjoran al zelf aangeeft.....hij heeft een T-jet en die zijn al jaren geleden gekraakt door Squadra en Vireo/Savali :wink:
Fiat Punto TwinAir Easy 2012
Alfa 155 2.0 16v---> 2.0 20VT Project
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Sunrise »

:shock: ...da's vreemd aangezien er diverse GP's door Vireo gedaan zijn en wel goed waren (rond de 142pk geloof ik), ook diverse Mito's met hetzelfde blok zijn reeds gedaan.

Je zou bijna denken dat er "iets" niet goed zit in je BC :roll:
Sjoran
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 17:22

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Sjoran »

Ik denk juist dat het iets mechanisch is, aangezien hij de doelstelling bij zowel origineel als gechipt goed berekend.......alleen blijft het werkelijk achter als hij gechipt is.....misschien dat er een sensor o.i.d. Niet goed functioneert...

Vandaag ook even contact gehad met Squadra, ga daar binnenkort heen om te kijken of zij het wel voor elkaar krijgen, zo konden er zo uiteraardd niets over zeggen.....

Ik hou jullie op de hoogte..!!
SAVALI
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 10:48

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door SAVALI »

Beste Joran,

Wil je even contact opnemen, i.v.m. het probleem met de tuning van jouw auto.

Ronald
VireoAuto
030-6345555
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door ed.de.vries »

In een eerder bericht gaf ik al uitleg/aan dat ik onlangs de tuning heb laten doen bij Verio/Houten.
Ronald heeft eea ingevoerd.Twee keer rollenbank testen, nog een ander programmetje uitgeplozen.
Daarna was alles oke.
140 pk tjes circa beschikbaar.met 250Nm.
Nu ik er aan gewend ben, en alles is ingelezen enz, loopt eea als een zonnetje,met een zeer goed
merkbare 'schop onder je kont' als je maar boven de 2000 toertjes bent.
Helaas is het verbruik NIET gunstiger geworden,maar dát komt omdat alles vlotter (moet) gaat!
Er is wel een super klein oppik momentje voelbaar, maar voor de rest karre maar!!!
Mijn karretje is gebouwd juni 2007 ( daarna afgesloten als Demo gestaan bij dealer,in bewaring)
op (10) oct 2007 op naam gezet 1e eigenaar
met 15 km op de teller.
Dus ik heb geen klachten over het werk bij Verio, en Ronald.
: der ALTE :
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Nimbus »

Na een dagje rondhangen en GP's op de testbank te hebben gezien kan ik met zekerheid zeggen dat Ronald goed weet waar hij mee bezig is. Volgens mij staat hij met Savali op kwalitatief hetzelfde niveau als Stefan met Squadra. Wellicht zelfs hoger, omdat hij een rollerbank tot zijn beschikking heeft.

Ducatje zijn GP is er toentertijd ook gechipt, echter er waren nog wat dingen die aangepast moesten worden voor de FIAT T-jet. Volgens mij is hij binnen 2 weken netjes geholpen en had daarna inderdaad een goed gechipte T-Jet.
"Shaven, not furred"
Robbie
Nuovo Arrivato
Berichten: 54
Lid geworden op: di nov 10, 2009 21:30

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door Robbie »

Vandaag nieuwe software voor de C&B nokkenassen laten toepassen...

Eind resultaat :

Abarth turbo
C&B nokkenassen
Software

155 Pk / 255 Nm ( ver onder gemiddelde )

Wel tevreden / toch teleurgesteld

hoogste meeting was 160 Pk / 268 Nm.. voor veiligheid voor auto en passagier niet gedaan..

Al met al jammer maar effect is er wel
Gebruikersavatar
ducaatje
Nuovo Arrivato
Berichten: 37
Lid geworden op: zo mei 25, 2008 11:42
Locatie: apeldoorn

Re: Chiptuning bij Vireo lukt niet..!!!!

Bericht door ducaatje »

Nimbus schreef:Na een dagje rondhangen en GP's op de testbank te hebben gezien kan ik met zekerheid zeggen dat Ronald goed weet waar hij mee bezig is. Volgens mij staat hij met Savali op kwalitatief hetzelfde niveau als Stefan met Squadra. Wellicht zelfs hoger, omdat hij een rollerbank tot zijn beschikking heeft.

Ducatje zijn GP is er toentertijd ook gechipt, echter er waren nog wat dingen die aangepast moesten worden voor de FIAT T-jet. Volgens mij is hij binnen 2 weken netjes geholpen en had daarna inderdaad een goed gechipte T-Jet.

Inderdaad, Ronald had toen wel een progamma voor de Mito t-jet, dit progamma werkte niet in de Grande Punto T-jet omdat Alfa Romeo het D.N.A systeem heeft. Mijn Grande Punto had te maken met begrenzers in het progamma (D.N.A.)
Ronald heeft zich daar in verdiept, en kon toen binnen een week opnieuw laten chippen. En dan is de rollenbank toch wel een uitkomst om te zien wat het resultaat is. De Grande Punto kwam toen op ong.145 PK en 268 Nm.
En deze toename verveelt niet snel

Ik heb Ronald verschillende keren aan het werk gezien, en hij is op zijn gebied een groot vakman
Plaats reactie