verlichting dummy-knopjes dashboard

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door E-Vix »

Afgelopen vrijdag mijn Punto Evo op kunnen halen :-]
Afgelopen maandag moest ik hem uiteraard even aan een collega laten zien, en toen viel mij in de donkere parkeergarage op dat de 3 dummy knopjes rechts naast het alarmlicht niet verlicht waren. Zijn deze af fabriek niet verlicht, of heb ik de pech dat de verlichting defect is? En als dit zo hoort, weet iemand dan of het veel werk is om deze alsnog verlicht te krijgen?

Fototje (klik voor vergroting):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door Jarnoootje »

dat is een goeie, nog nooit op gelet eigenlijk.
Krijg je er van als je je auto in de zomer maande krijgt en je voornamelijk overdag rijdt. Ik zal er even naar kijken als ik naar huis rijdt.
DaDragon

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door DaDragon »

Er worden alleen lichtjes toegepast als het aankan.
Als het geen functie heeft dan worden ze vanuit de fabriek voorzien van licht.
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door E-Vix »

DaDragon schreef:Er worden alleen lichtjes toegepast als het aankan.
Als het geen functie heeft dan worden ze vanuit de fabriek voorzien van licht.
Euh... Zeg je nu dat er geen, maar ook weer wel verlichting in hoort te zitten?
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door Jarnoootje »

nu ik nog eens goed naar de foto kijk, valt mij het volgende ook nog op:

de letters eject en on/off geven ook geen licht. Dit lijkt mij wel te horen (zal het over kwartier voor je checken en over een uur posten) gezien de rest van alle letters wel licht geven.

Wellicht dus een draadje / zekering kapot?
DaDragon

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door DaDragon »

E-Vix schreef:
DaDragon schreef:Er worden alleen lichtjes toegepast als het aankan.
Als het geen functie heeft dan worden ze vanuit de fabriek voorzien van licht.
Euh... Zeg je nu dat er geen, maar ook weer wel verlichting in hoort te zitten?
Als je een extra optie genomen had dan wordt er een extra optie zichtbaar en dus ook verlicht.
Bijvoorbeeld kofferbak openen vanuit de binnenkant zonder afstandsbediening. Die zijn in sommige landen verkrijgbaar en dan zie je een kofferbak die openstaat erboven staan. Het knopje wat daarbij hoort licht dan ook op.
Jarnoootje schreef:nu ik nog eens goed naar de foto kijk, valt mij het volgende ook nog op:

de letters eject en on/off geven ook geen licht. Dit lijkt mij wel te horen (zal het over kwartier voor je checken en over een uur posten) gezien de rest van alle letters wel licht geven.

Wellicht dus een draadje / zekering kapot?
Het eject lampje brand wel hoor. Alleen de tekst niet. Maar dat hoort zo.
Dat is ook zo bij de tekst: On/Off
Gebruikersavatar
E-Vix
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: ma jun 20, 2011 14:20

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door E-Vix »

Dat wordt dan binnenkort het dashboard open trekken en kijken of ik op de een of andere manier die 3 knopjes verlicht kan krijgen. Vind het gewoon een stuk netter staan als ze dat wel zijn. En ik ga meteen even kijken of het kofferbak knopje naderhand ook in te bouwen is. Zal mij niets verbazen als alleen het knopje ontbreekt en de bekabeling er wel al in ligt.
DaDragon

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door DaDragon »

E-Vix schreef:Dat wordt dan binnenkort het dashboard open trekken en kijken of ik op de een of andere manier die 3 knopjes verlicht kan krijgen. Vind het gewoon een stuk netter staan als ze dat wel zijn. En ik ga meteen even kijken of het kofferbak knopje naderhand ook in te bouwen is. Zal mij niets verbazen als alleen het knopje ontbreekt en de bekabeling er wel al in ligt.
Mocht je wat vinden... maak wel even foto's he :D
Daar help je veel medegebruikers mee :D
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door Jarnoootje »

E-Vix schreef:Dat wordt dan binnenkort het dashboard open trekken en kijken of ik op de een of andere manier die 3 knopjes verlicht kan krijgen. Vind het gewoon een stuk netter staan als ze dat wel zijn. En ik ga meteen even kijken of het kofferbak knopje naderhand ook in te bouwen is. Zal mij niets verbazen als alleen het knopje ontbreekt en de bekabeling er wel al in ligt.
inderdaad wel even je bevindingen delen :) kofferbak open en eventueel normale verlichting op die knopjes heb ik ook wel oren naar :)
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door Ivo Herijgers »

Misschien off topic, maar zie ik nou bij dit dashboard (kleur grijs) ook het oranje ambient light er onderuit schijnen? Ik dacht dat die kleur alleen aan het rode dashboard behouden was? Ik heb namelijk acid jazz blue besteld, en dan 'moet' je het grijze dashboard pakken. Ik dacht echter dat hier dan witte sfeerverlichting onderuit kwam? Wie?
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door Jarnoootje »

Ivo Herijgers schreef:Misschien off topic, maar zie ik nou bij dit dashboard (kleur grijs) ook het oranje ambient light er onderuit schijnen? Ik dacht dat die kleur alleen aan het rode dashboard behouden was? Ik heb namelijk acid jazz blue besteld, en dan 'moet' je het grijze dashboard pakken. Ik dacht echter dat hier dan witte sfeerverlichting onderuit kwam? Wie?
inderdaad oftopic maar antwoord:

ik heb ook het zwart/grijze dashboard en zoals iedereen is het ligt oranje. geloof dat alleen de racing en abarth wit hebben.
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door Frank1986 »

Bij mij branden ze ook niet, zal wel normaal zijn. :?

Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door jpkramer »

Jarnoootje schreef:
Ivo Herijgers schreef:Misschien off topic, maar zie ik nou bij dit dashboard (kleur grijs) ook het oranje ambient light er onderuit schijnen? Ik dacht dat die kleur alleen aan het rode dashboard behouden was? Ik heb namelijk acid jazz blue besteld, en dan 'moet' je het grijze dashboard pakken. Ik dacht echter dat hier dan witte sfeerverlichting onderuit kwam? Wie?
inderdaad oftopic maar antwoord:

ik heb ook het zwart/grijze dashboard en zoals iedereen is het ligt oranje. geloof dat alleen de racing en abarth wit hebben.
De Sport uitvoering is ook wit.
EdwinM
Berichten: 9
Lid geworden op: wo feb 13, 2013 19:29

Re: verlichting dummy-knopjes dashboard

Bericht door EdwinM »

Whahoe! M'n eerste forum bericht na een dag eigenaar te zijn van een Punto Evo 1.3 Mjet!

Is er ooit een antwoord gekomen voor de dummy verlichting? Ben zeer benieuwd! Ik hou van symetrie in een auto en eigenlijk irriteert het me best dat die lampjes niet branden.
Plaats reactie