Pagina 1 van 2

Fiat Punto MyLife

Geplaatst: wo jul 20, 2011 11:21
door tonyvandenbroek
Laagste CO2-leiderschappositie verstevigt

Fiat Punto MyLife: 90 gram CO2, 85 pk, 200 Nm

Om haar leiderspositie op het gebied van laagste gemiddelde CO2-uitstoot in Europa te verstevigen, introduceert Fiat de compleet uitgeruste Punto ‘MyLife’.

MyLife staat voor comfortabel, ‘fun to drive’, compleet èn voor minimale impact op het milieu. Fiat investeert al jaren om de impact van mobiliteit op het milieu te minimaliseren. Fiat is hierin uniek, niet alleen zorgt het merk ervoor dat de producten steeds milieuvriendelijker worden -zoals bijvoorbeeld met de MultiAir en TwinAir techniek-, ook spreekt Fiat actief de bestuurder aan en stimuleert deze een eco-vriendelijkere rijstijl te hanteren. Het ‘Eco:Drive’ systeem is een innovatief software programma dat de rijstijl van de bestuurder analyseert en helpt de rijstijl aan te passen om het brandstofverbruik en emissies te minimaliseren. Dit alles via een USB-poort en het Blue&Me systeem.

Fiat werkt hard aan duurzame mobiliteit zonder in te boeten aan rijplezier.
De nieuwe Fiat Punto MyLife is hier geen uitzondering op. De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen. Dankzij deze waarden wordt de auto beloond en hoeft er tot 2014 geen wegenbelasting en BPM betaald te worden. Zakelijke rijders betalen 14% bijtelling.

Ter introductie is de Fiat Punto MyLife er vanaf € 14.495 en wordt alleen geleverd met de belastingvrije 1.3 MultiJet 16v motor. Standaard is de auto voorzien van onder meer Blue&Me communicatiesysteem, B-stijl èn beschermstrips in pianolak zwart, gordijnairbags, airconditioning, in carrosseriekleur gespoten buiten-spiegels en handgrepen, Radio/CD/MP3 speler met radiobediening op het stuurwiel èn TomTom Live.
Speciaal voor de Punto MyLife is er een optiepakket samengesteld dat bestaat uit: elektrisch verwarmbare buitenspiegels, in delen neerklapbare achterbank, 15" Lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel en versnellingspookknop én mistlampen voor met ‘cornering’ functie. Het ‘MyLife Plus Pakket’ kost € 600, maar vertegenwoordigt een waarde van € 1170.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: wo jul 20, 2011 11:44
door rdcmrt
Let op de details zoals Abarth koplampjes en alle raampjes geblindeerd.
Mooie verkooptruc, de auto er beter uit laten zien dan het origineel.

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: vr jul 22, 2011 22:03
door Bennink
De MyLife heb ik echt veel zien rijden in Italië. Mooie auto, met de zwart gelakte bumperdelen. Zal in Italië nog wel niet de 90gram CO2 auto zijn geweest.

En die velgen... het lijkt wel wederom 17"...

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: za jul 23, 2011 9:08
door Ivo Herijgers
Hmm..dat was ook wel een aantrekkelijk actiemodel geweest, wist mijn dealer zeker niks van 5 weken geleden .. Alleen jammer van de hand airco, of zou dual zone airco optie zijn?

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: za jul 23, 2011 11:23
door alfawiel
Volgens mij de normale EVO koplampen en 15" 208 velgen.
Lijkt me een aantrekkelijke aanbieding.

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: za jul 23, 2011 19:23
door Hellfire
Ivo Herijgers schreef:Hmm..dat was ook wel een aantrekkelijk actiemodel geweest, wist mijn dealer zeker niks van 5 weken geleden .. Alleen jammer van de hand airco, of zou dual zone airco optie zijn?
Nee, helaas. Die MyLife is echt een goedkope uitvoering die je niet kunt "misbruiken" om een stevig aangeklede Punto te krijgen voor wat minder geld.

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: za jul 23, 2011 19:35
door Dupje
Heb erin gezeten bij de dealer. Geen leren stuur en versnellingspook, nasty!

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: za jul 23, 2011 20:03
door jpkramer
Dupje schreef:Heb erin gezeten bij de dealer. Geen leren stuur en versnellingspook, nasty!
Dat zit in het MyLife Plus pakket.

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: za jul 23, 2011 23:38
door rdcmrt
Plus pakket, kijk ga je al :roll:

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: zo jul 24, 2011 7:48
door jpkramer
rdcmrt schreef:Plus pakket, kijk ga je al :roll:
Voor 600 euro krijg je: elektrisch verwarmbare buitenspiegels, in delen neerklapbare achterbank, 15" Lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel en versnellingspookknop én mistlampen voor met ‘cornering’ functie.

Altijd doen lijkt me...

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: zo jul 24, 2011 11:23
door rdcmrt
Mwah, valt inderdaad erg mee.
Veel voor weinig :D

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: zo jul 24, 2011 19:05
door Evo-Erik
Vooral de 90gram CO2 klinkt goed, is toch weer een stap voorwaarts. Zou dit ook betekenen dat er een software-update is voor de 95gram modellen?

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: zo jul 24, 2011 19:55
door Hellfire
Ik verwacht van niet:
tonyvandenbroek schreef:De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Het lijken vooral "hardware"-wijzigingen te zijn.

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: zo jul 24, 2011 21:52
door Deantjuh
Hellfire schreef:Ik verwacht van niet:
tonyvandenbroek schreef:De viercilinder dieselmotor is goed voor 200 Nm, 85 pk, een gemiddeld verbruik van 1 op 28,5 en heeft een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 90 g/km. Deze verbeterde prestaties zijn onder meer mogelijk dankzij een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Het lijken vooral "hardware"-wijzigingen te zijn.
Kun je niet de huidige 95gr laten ombouwen? Bedoel kan weinig verschil lezen eigenlijk.. Of iets over het hoofd gezien?

Re: Fiat Punto MyLife

Geplaatst: ma jul 25, 2011 7:03
door Maarten
Deantjuh schreef: Kun je niet de huidige 95gr laten ombouwen? Bedoel kan weinig verschil lezen eigenlijk.. Of iets over het hoofd gezien?
Ik denk het wel:
verbeterde stroming van olie en koelvloeistof èn optimalisatie van de oliepomp. Tevens gebeurt het laden van de accu nu met name tijdens afremmen.
Optimalisatie van de oliepomp zou in het gunstigste geval ingebouw kunnen worden met een nieuwe oliepomp. Laden van de accu in het gunstigste geval met een softwareupdate.
Maar een verbeterde stroming van olie en koelvloeistof zal toch wel een motorwisseling inhouden.