Koppel of pk MJ 85?

Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Koppel of pk MJ 85?

Bericht door Dixie »

woubert schreef:
Ivo Herijgers schreef:Ik heb toch weleens een injectie motor gehad (1.3i 12v) die in het begin toch wat tam was... Voor mijn gevoel was ie na een tijdje toch wat allerter in z'n gasrespons!

Je hoeft denk ik niet hard te rijden om de zaak schoon te blazen, denk meer aan (bij een diesel) een keer doortrekken tot over de 4000 rpm.. Een bevriend automonteur attendeerde mij hier op. Tegenwoordig taxeert ie motorschades voor leasemaatschapijen, iemand met kennis van zaken dacht ik zo...
Gevoel en werkelijkheid. Probeer eens een K&N filter, klinkt goed, maar dat de auto er sneller er van wordt, denk het niet.
In mijn vorige auto (Fiat Bravo van 2001 met benzinemotor) had ik een K&N (vervangings)filter en dat werkte zeer goed en gaf meerdere voordelen.
Nou weet ik niet wat het in de 1.3 Multijet turbodiesel doet.
Ik zou dat goed navragen of een turbodiesel geschikt is met een K&N filter, omdat het lucht/brandstof optimaal door het motormanagement geregeld wordt en dat kan mogelijk verstoord worden door een K&N filter, maar weet dat niet zeker.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Koppel of pk MJ 85?

Bericht door Odelot »

Mijn huidige golf is gechipt. De egr is softwarematig dichtgezet. Dan staat hij bijna helemaal dicht, op 85% geloof ik, want helemaal gaat niet. Mechanisch kun je er helemaal niets aan doen bij dit type.
Hij fluit nu wel behoorlijk. De vervuiling is dan wel veel minder als het goed is. Hier zal ik overigens niet meer achterkomen.

Maar volgens mij moet een goede tuner die van een 1.3 mjet ook softwarematig dicht kunnen zetten, zonder dat je foutmeldingen krijgt.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie