In mijn vorige auto (Fiat Bravo van 2001 met benzinemotor) had ik een K&N (vervangings)filter en dat werkte zeer goed en gaf meerdere voordelen.woubert schreef:Gevoel en werkelijkheid. Probeer eens een K&N filter, klinkt goed, maar dat de auto er sneller er van wordt, denk het niet.Ivo Herijgers schreef:Ik heb toch weleens een injectie motor gehad (1.3i 12v) die in het begin toch wat tam was... Voor mijn gevoel was ie na een tijdje toch wat allerter in z'n gasrespons!
Je hoeft denk ik niet hard te rijden om de zaak schoon te blazen, denk meer aan (bij een diesel) een keer doortrekken tot over de 4000 rpm.. Een bevriend automonteur attendeerde mij hier op. Tegenwoordig taxeert ie motorschades voor leasemaatschapijen, iemand met kennis van zaken dacht ik zo...
Nou weet ik niet wat het in de 1.3 Multijet turbodiesel doet.
Ik zou dat goed navragen of een turbodiesel geschikt is met een K&N filter, omdat het lucht/brandstof optimaal door het motormanagement geregeld wordt en dat kan mogelijk verstoord worden door een K&N filter, maar weet dat niet zeker.