Demontage middenconsole

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Demontage middenconsole

Bericht door flair1967 »

Hallo GP vrienden,

Is er toevallig iemand die weet met wat voor truukje het middenconsole kan worden
verwijderd?Heb een originele armsteun(sloop) die ik wil monteren,maar door de handrem hendel krijg ik hem niet los

Alvast bedankt,mocht iemand mij kunne helpen
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demontage middenconsole

Bericht door Jarnoootje »

Je hoeft niet de hele midden console te verwijderen maar alleen het 'bakje' achter je handrem met daarbij het voor stukje.

Hier staat een foto handleiding. Mocht je hulp nodig hebben en in de buurt wonen kan ik altijd even komen helpen :)
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 363#p86363
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Re: Demontage middenconsole

Bericht door flair1967 »

Super bedankt.Precies wat ik even wilde zien.Ik zal die beugel er nog even bij moeten kopen want die is uiteraard niet uit de slooppunto meegekomen.....
Alleen ik krijg dat bakje achter die handrem (wat ik als console bedoelde)niet los
Omdat de handrem hendel de boel blokkeert.Ik ga nog even rommelen ,jij zei dat het los gewipt moet kunnen worden.Ik hou je op de hoogte,in ieder geval nogmaals bedankt voor de mooie handleiding.
Steven
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demontage middenconsole

Bericht door Jarnoootje »

flair1967 schreef:Super bedankt.Precies wat ik even wilde zien.Ik zal die beugel er nog even bij moeten kopen want die is uiteraard niet uit de slooppunto meegekomen.....
Alleen ik krijg dat bakje achter die handrem (wat ik als console bedoelde)niet los
Omdat de handrem hendel de boel blokkeert.Ik ga nog even rommelen ,jij zei dat het los gewipt moet kunnen worden.Ik hou je op de hoogte,in ieder geval nogmaals bedankt voor de mooie handleiding.
Steven
Dat bakje zit redelijk stevig vast. Het koste mij wel wat kracht om hem los te krijgen. Als je de armsteun er in wilt hebben zul je of het bakje moeten 'verzagen' of dat onderdeel bestellen met een gat erin. Ik heb het laatste gedaan zodat wanneer ik de auto moet inleveren hij weer in de originele staat verkocht kan worden en ik de armsteun kan verkopen of in de nieuwe auto kan bouwen.

Mocht je hulp nodig hebben hoor ik het graag natuurlijk :)
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Re: Demontage middenconsole

Bericht door flair1967 »

Niet te geloven,opeens is ie los!
Dat bakje zit idd strak.Aan het bakje zitten ook de 3 klemmen die in de auto klikken.Ik heb nog geen beugel die haal ik zo op.Maar die 3 klemmen komen wel te vervallen als ik het bakje eruit krijg.Ik neem aan dat dat ook niet meer nodig is omdat de steun dan als bevestiging fungeert met schroeven?Het lijkt erop dat het bakje met een soort van versmolten schroeven vastzit dat krijg ik denk ik wel los,hoef ik ook niet te zagen.
Ik hou je op de hoogte..

Steven
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Re: Demontage middenconsole

Bericht door flair1967 »

Bakje is los,de 3 klemmen heb ik kunnen laten zitten.Ga nu even stoppen tot ik de beugel heb.Volgens mij gaat dit helemaallukken !!
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Demontage middenconsole

Bericht door Jarnoootje »

flair1967 schreef:Bakje is los,de 3 klemmen heb ik kunnen laten zitten.Ga nu even stoppen tot ik de beugel heb.Volgens mij gaat dit helemaallukken !!
Is allemaal niet heel erg moeilijk, gewoon gedult hebben.

De steun, waar de uiteindelijke armsteun op komt, is wat lastig in het 'gat' wat je nu hebt te krijgen. Daar ben ik het langs mee bezig geweest. Daarna is het vastschroeven en genieten :)
flair1967
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 7:25

Re: Demontage middenconsole

Bericht door flair1967 »

Tis helemaal gelukt.Bedankt voor de online hulp!
Mijn schroefjes zijn idd ertussen gevallen dat was wel even beetje minder maar uiteindelijk alles weer gevonden en netjes afgewerkt.Ziet er echt beter uit dan zon aftermarket geval
Ben er echt helemaal tevreden mee vooral tijdens lange snelwegritten en oogt ook stukken chicquer dan zon groot gat tussen me voorstoelen.
Plaats reactie