uitlaatgassen

Gebruikersavatar
pelatta
Nuovo Arrivato
Berichten: 99
Lid geworden op: do dec 23, 2010 21:05
Locatie: Stein (Limburg)

uitlaatgassen

Bericht door pelatta »

Ik ruik soms diesel in mijn Punto 1.3 mjd. :(
Soms nogal heftig als ik bv stop sta bij een stoplicht.
Heb ik hier alleen last van of :?:
Laatst gewijzigd door pelatta op wo sep 07, 2011 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
maak mich neet gek
waldo_s
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: wo jul 27, 2011 23:43

Re: uitlaatgassen

Bericht door waldo_s »

Ik heb het 'smorgends bij een koud start wel eens , geur en wat damp ook..

Tijdens het rijden niet echt last van, tenzei ik even echt fel sportief ben aan het rijden en dan bv thuis aankom ,
dan komt er wel een geurtje vanaf maar dat is volgens mij gewoon omdat de boel allemaal heel warm is..

Grtss
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: uitlaatgassen

Bericht door dapro »

Moet je naar de verstuivers kijken die van mij lekte ook.word dinsdag gerepareerd. Los maken was zo gebeurd alleen schoonmaken koste veel tijd vertelde de monteur
Gebruikersavatar
pelatta
Nuovo Arrivato
Berichten: 99
Lid geworden op: do dec 23, 2010 21:05
Locatie: Stein (Limburg)

Re: uitlaatgassen

Bericht door pelatta »

Ik heb vandaag de garage gebeld en een afspraak gemaakt.
Het blijkt idd een verstuiver te zijn die lekt.
Het is ongeveer 1.5 uur sleutelen volgens de chef werkplaats van garage Coumans in Geleen.
Ik ben de derde met dit euvel.
Ik ben blij als het verholpen is want je ruikt echt diesel in de auto. :roll:
maak mich neet gek
Gebruikersavatar
pelatta
Nuovo Arrivato
Berichten: 99
Lid geworden op: do dec 23, 2010 21:05
Locatie: Stein (Limburg)

Re: uitlaatgassen

Bericht door pelatta »

Zo het euvel is verholpen. ~~
Het was maar een half uurtje werk. Helemaal toppie.
Volgens de chef werkplaats trekken ze alle verstuivers van de af te leveren auto's (diesel)
even na voor dat ze de garage verlaten. :wink:
maak mich neet gek
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: uitlaatgassen

Bericht door dapro »

Dan heb je geluk dat zo snel is gebeurd.bij mij duurt het wat langer.na andere rubbers op de verstuivers bleken ze nog te lekken. Nu hele nieuwe erop maar die hadden ze ni op voorraad.hopen dat ie vandaag klaar is.
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: uitlaatgassen

Bericht door Hans1963 »

Ik heb er ook last van. Ik dacht eerst dat het van de auto's die voor me stonden in de stad/ stoplicht/file kwam, maar toen ik ergens alleen stond rook ik het ook en het werd steeds erger. Uiteindelijk kon ik alleen nog maar (bij langzaam rijden) met de ventilatie dicht rijden.

Vanmiddag even naar de garage geweest. Ik was deze week de 3e al, kan de auto morgen al brengen voor reparatie.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: uitlaatgassen

Bericht door Hans1963 »

Vandaag is de auto gerepareerd. De dealer wist te vertellen dat er inmiddels een algemene terugroepactie van Fiat is en dat de auto nogmaals hiervoor terug moet. Vandaag is 1 klep of rubber o.i.d. van de verstuiver vervangen, bij de terugroepactie moeten ze alle 4 + 4 brandstofslangen.
Laatst gewijzigd door Hans1963 op ma dec 19, 2011 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: uitlaatgassen

Bericht door dapro »

wanneer is die terugroep actie en over welke productiemodellen (welke datums) praten we dan?
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: uitlaatgassen

Bericht door BartCCC »

Krijgen we daar allemaal via Fiat bericht van of wordt het meteen meegenomen tijdens de beurt? Hopelijk het laatste dan kan het maandag meteen mee uitgevoerd worden en hoef ik niet op en neer te blijven rijden -]
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: uitlaatgassen

Bericht door Hans1963 »

Wanneer en welke modellen van welke productie periode het betreft heb ik geen idee. Ook niet of er een persoonlijke brief komt met uitnodiging of dat het gewoon meegenomen wordt tijdens een beurt. Mijn Pevo is van productiemaand mei 2011.

De dealer vertelde me dat zij contact met me op zouden nemen als het zover was als de vervanging uitgevoerd mocht worden. Zij moeten immers dit weer claimen om niet zelf voor de kosten op te hoeven draaien. Ik heb voor de reparatie van de klep rubber ook niets hoeven te tekenen i.v.m. garantie, dat kwam t.z.t. wel.
Laatst gewijzigd door Hans1963 op ma dec 19, 2011 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: uitlaatgassen

Bericht door Madhouse »

Hmmmm ben benieuwd, ik heb tot nu toe nergens last van?

@ Hans1963, wat bedoel jij met de reparatie van de klep? Afwateringsprobleem? Mijne is daar vorige week (2 dagen) voor terug geweest.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: uitlaatgassen

Bericht door Hans1963 »

Ik bedoelde met "klep" de brandplaatjes, zie "Het grote defecten topic" maar het kan ook zijn dat er een rubber dat lekte is vervangen. Het is in ieder geval voor nu gelukkig verholpen.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: uitlaatgassen

Bericht door Dixie »

V.w.b. de terug-roepactie ben ik wel beneuwd. Ik zal dit ook aan de dealer vragen.

PS. voor hans1963

Graag eerst op het forum zoeken, voordat je allerlei (verkeerde) termen gaat roepen, zoals, klep, slang, ring, rubber enz.enz. (wat is het nou :?: :?: :?:)
Het gaat bij dit geval om "brandplaatjes".
Natrekken van verstuivers door een monteur :? , slaat nergens op, die worden allen met een momentsleutel vastgezet. ~]
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: uitlaatgassen

Bericht door BartCCC »

Gisteren de beurt uit laten voeren (35.000km beurt € 281,95 Coumans) en er zou inderdaad binnenkort wel een terugroepactie komen vertelden ze. Even afwachten dus :)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Plaats reactie