Het grote WINTERBANDEN topic

Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Puno »

:idea: Wellicht is het een idee om hier een verzameltopic te maken over winterbanden. :idea:
Via dit forum geattendeerd op http://www.atu.nl/.
Good Year Ultragrip 8 185/65R15 met stalen velgen inclusief montage & btw voor €492,-
Voor degene die liever lichtmetaal wensen: ook deze zijn leverbaar.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door RaydeJee »

Goede tip denk ik zo. Ik ben zelf al voorzien sinds afgelopen winter. Winterbanden zijn mij erg goed bevallen, veel meer grip.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Jarre »

Pirelli snowcontrol: 150euro
standaard 15" banden overgelaten en stalen velgen bijgehouden, koopje dus!!


in belgie kost die set met goodyear 450euro :mrgreen:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Puno
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: za jul 16, 2011 16:09

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Puno »

Jarre schreef:in belgie kost die set met goodyear 450euro :mrgreen:
@Jarre: vermeld even waar deze set te koop is zodat mede-Evo rijders/sters ook kunnen profiteren van deze tip. :idea:
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Maarten »

Ik kreeg een mail van mijn dealer dat ze een actie in winterbanden hadden. De prijs is me te hoog en ze wilden ook 175/65 banden monteren i.p.v. 185/65. Ik ken de redenatie: "in de sneeuw kun je beter wat smallere banden hebben", maar het geeft wel 2% extra tellerafwijking.
Iemand ervaring daarmee?

Ik denk dat ik naar Duitsland ga om mijn winterbanden te halen. Voor € 450 heb je daar een complete set met stalen velgen en kwaliteitsbanden. In Nederland kost dat al gauw 20-50% meer.
-MP-
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: zo okt 02, 2011 12:51

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door -MP- »

voor de mensen die zelf winterbanden willen bestellen ( zonder montage ) is www.autobandenmarkt.nl ook altijd wel een goede optie. zit een duitse firma achter, met scherpe prijzen.
Greetz MP. Grande Punto 2 Sport 1.4 Tjet - Bianco - Skydome - Getint glas - Leder
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Thegroov »

Autobandenmarkt werkt samen met heel veel garages. Wij hebben er net een stel banden voor onze sorento besteld, we laten ze afleveren bij onze eigen garage in het dorp, die ze voor 12,50 per band monteert en balanceert.

Wat ik overigens nooit begrijp: vele gp- en pevo-rijders laten supertrots de mooiste lm-velgen zien en vervolgens gaan ze van oktober tot april op winterbanden rijden op stalen velgen. Persoonlijk zou ik die winterbanden ook op, wellicht wat goedkopere, licht metalen velgen laten zetten. Als het even kan op dezelfde mooie soort velgen als waar je van april t/m oktober op rijdt.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Odelot »

Puno schreef::idea: Wellicht is het een idee om hier een verzameltopic te maken over winterbanden. :idea:
Via dit forum geattendeerd op http://www.atu.nl/.
Good Year Ultragrip 8 185/65R15 met stalen velgen inclusief montage & btw voor €492,-
Voor degene die liever lichtmetaal wensen: ook deze zijn leverbaar.
Hey das toevallig!

Ik had exact dezelfde banden besteld voor de golf die ik nu nog heb, incl. velgen. Alleen heb ik die dus niet meer nodig nu. Ik krijg de punto met zomerbanden, maar laat deze banden om de originele lm velgen doen, en gebruik die dus in de toekomst gewoon als winterset.

Voor de zomer bestel ik een set 17" velgen.

Zouden die velgen die ik voor de golf besteld had trouwens staan onder een evo? Ik vind die kleur ook mooi icm acid jazz blue.
Kan er iemand shoppen?

Afbeelding
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Thegroov »

Maarten schreef:Ik ken de redenatie: "in de sneeuw kun je beter wat smallere banden hebben", maar het geeft wel 2% extra tellerafwijking.
Iemand ervaring daarmee?
Smallere banden geven geen tellerafwijking, lagere banden wel (met een kleinere diameter).
-MP-
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: zo okt 02, 2011 12:51

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door -MP- »

Ik denk wel dat jij het zelf begrpijt, maar toch voor de volledigheid even een toelichting:

Smallere banden geven wel dergelijk een afwijking als je bij dezelde hoogteverhouding blijft. de hoogte is namelijk een percentage van de breedte.

alsje dus van 185/65/15 naar 175/65/15 gaat ( als voorbeeld ) heb je wel dergelijk tellerafwijking ! van ongeveer 2%

echter over 2% zou ik me niet al te druk maken, elke teller wijkt af, en vaak wel meer dan 2%
Greetz MP. Grande Punto 2 Sport 1.4 Tjet - Bianco - Skydome - Getint glas - Leder
Xander
Senior Stato
Berichten: 673
Lid geworden op: ma dec 31, 2007 20:15

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Xander »

Over 175/65R15 zou ik me ook niet druk maken. Zijn de belastingvrije Evo's daar in het begin niet ook op afgeleverd...?
HenkN
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: di mar 22, 2011 20:04

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door HenkN »

Voor alle mensen die winterbanden zoeken kijk ook eens op Popgom.nl. Heb daar winterbanden besteld en om de originele stalen velgen laten leggen, zijn van het merk Fulda kristal montero 3. Worden door Profile gemonteerd, perfecte service en gunstige prijsstelling!

Gr. HenkN
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door Señor Sjon »

Wel grappig, die autobandenmarkt banden worden eerst vanaf hier naar Duitsland gestuurd volgens mij. ;)

Ik geloof niet zo in de propaganda van winterbanden. Ik vervloek ieder mijn abominabel slechte Toyo's. Die glijden al als er een meeuw op de weg heeft gescheten en de temperatuur onder de 30 graden ligt. Wij hebben in Nederland standaard regenbanden, zomerbanden as such bestaan eigenlijk niet. Maar het werkt, reed 10 jaar geleden niemand met winterbanden en ging alles goed, nu moet iedereen een extra set banden hebben. Kassa voor de fitters en de bandenmaatschappijen.

Pas rond het vriespunt is een winterband (iets) beter, niet bij zeven graden. Dan wint de regenband het nog steeds. Ook is bij 50% slijtage de winterband al stevig in het nadeel.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door alfawiel »

Autobandenmarkt.nl is onderdeel van Delticom AG in Hannover.
Daarvandaan worden de banden/velgen verzonden.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
-MP-
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: zo okt 02, 2011 12:51

Re: Het grote WINTERBANDEN topic

Bericht door -MP- »

Señor Sjon schreef: Ik geloof niet zo in de propaganda van winterbanden. Ik vervloek ieder mijn abominabel slechte Toyo's. Die glijden al als er een meeuw op de weg heeft gescheten en de temperatuur onder de 30 graden ligt. Wij hebben in Nederland standaard regenbanden, zomerbanden as such bestaan eigenlijk niet. Maar het werkt, reed 10 jaar geleden niemand met winterbanden en ging alles goed, nu moet iedereen een extra set banden hebben. Kassa voor de fitters en de bandenmaatschappijen.

Pas rond het vriespunt is een winterband (iets) beter, niet bij zeven graden. Dan wint de regenband het nog steeds. Ook is bij 50% slijtage de winterband al stevig in het nadeel.
Is niet helemaal waar, sinds de winterbanden steeds meer verkocht worden gaan de zomerbanden steeds meer richting een zomerprofiel wat optimaal presteerd bij hogere temperaturen. er komt eigenlijk een hele nieuwe markt tussen, de All-season banden. Een tussenmodel tussen zomer & winterband.

Als je niet wilt wisselen kies dan voor een allseaon, wil je zowel optimale grip in zomer als winter, ga dan wel wisselen.

Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat het kassa is voor de bandenmaatschappijen, nu in het begin is het wel even een extra boost, maar als iedereen 1x 2 sets heeft ( zoals in veel van onze buurlanden ) dan verkoop je echt niet meer banden, er slijt nog steeds maar 1 set tergelijk..

Ook ging het in het verleden echt niet altijd goed, de ongevallen statestieken laten het anders zien, daarnaast worden de wegen steeds voller, dus is er minder ruimte voor kleine glijpartijtjes / correctie's.

Dat je Toyo's slecht zijn in de regen geloof ik, Toyo's zijn dan ook vaak wel behoorlijk goed op het droog, maar slijten weer als een malle ( zacht rubber ). In de winter zijn deze waarschijnlijk helemaal bagger, ook op droog omdat de band niet op zijn werktemperatuur komt.

Ik weet dat er veel verhalen de rondte gaan over dat winterbanden een fabeltje zouden zijn, maar bijna iedereen die met winterbanden rijd in de winter wil niet meer anders daarna, dat lijkt mij ook redelijk duidelijk toch?

Wat wel belangrijk is, is dat een goede zomerband, beter is dan een slechte winterband, zorg dus voor een fatsoelijke band ( geen chinese rommel ) met een fatsoenlijk profiel... en de eerste keer dan je vol in de ankers moet / moet uitwijken op een glad wegdek zul je jezelf dankbaar zijn dat je de investering gedaan hebt...

tot zover dit moraalridder praatje... :wink:
Greetz MP. Grande Punto 2 Sport 1.4 Tjet - Bianco - Skydome - Getint glas - Leder
Plaats reactie