winterbanden

Plaats reactie
kai
Berichten: 1
Lid geworden op: za okt 22, 2011 15:36

winterbanden

Bericht door kai »

Kan iemand mij helpen.
Ik heb nog bijna nieuwe winterbanden van mijn oude Punto. 165/70. Nu zitten er onder mijn nieuwe Grande Punto 185/65 (88t) zomerbanden.

Voordat ik mijn oude verkoop en er nieuwe winterbanden voor terug koop wil ik zeker weten dat die oude niet onder mijn nieuwe Punto passen.

Weet iemand dit?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: winterbanden

Bericht door Jarre »

dat is zelfs niet wettelijk, volledig foutieve banden en je km-teller gaat iets helemaal anders aangeven.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
-MP-
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: zo okt 02, 2011 12:51

Re: winterbanden

Bericht door -MP- »

Lijkt me niet Jarre, de omtrek van deze banden is nagenoeg gelijk. (als ze dezelfde inch maat hebben, deze word helaas niet vermeld)

Ik zou me persoonlijk wel afvragen of ik 165 brede banden onder een grande punto zou willen, maar het past wel dergelijk.
Wel ook op een smallere velg natuurlijk.
Greetz MP. Grande Punto 2 Sport 1.4 Tjet - Bianco - Skydome - Getint glas - Leder
ADRIE
Junior Stato
Berichten: 366
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:08
Locatie: Wagenborgen

Re: winterbanden

Bericht door ADRIE »

Gaat niet passen de oude zijn 165/70-R14 en de nieuwe zijn 185/65-R15 dus past niet eens om de velgen.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: winterbanden

Bericht door Jarre »

een 165 als band ipv 185? ik weet natuurlijk niet welke regels er bij jullie zijn maar in belgie moet je het niet proberen :oops:
70 ipv 65 is toch 5mm verschil in hoogte...?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: winterbanden

Bericht door BartCCC »

Nou, eigenlijk wil dat zeggen dat één wang 65%, en in het andere geval 70%, van de bandbreedte is. Maar buiten dat om zijn de regels in België ook anders :)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Plaats reactie