Tax free bonus ????

Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Tax free bonus ????

Bericht door Dixie »

Op de Fiat website kun je iets over de "Tax free bonus" lezen.
In de praktijk doet de dealer daar vaak erg geheimzinnig over en zag ik deze "bonus" (€300.00) niet terug op de factuur. :?
(althans bij mij).
De dealer zegt dat ze die bonuspremie niet terug krijgen van de importeur (??) en door moeten berekenen. (??)
Kan iemand daar duidelijkheid over verschaffen en heeft daar iemand anders daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: Tax free bonus ????

Bericht door d'n verkopert »

Tax Free Bonus geldt alleen voor de MyLife uitvoering en betekent, naast een gratis TomTom Live :D , een bonus van € 300,- :) met een dealerbijdrage van € 200,- :cry:

Zegge en schrijven dus € 100,- extra marge voor de dealer :shock:
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Dixie »

Ik heb de Dynamic uitvoering met MyLife.
De TomTom gratis ??.... en ik heb er ook voor moeten betalen (welliswaar tegen een lagere prijs, maar toch).
Ze weten op de factuur zo'n rare formule te hanteren dat je niets tot weinig van de factuur begrijpt. (voor sommigen).
Die €100.00 kan ik ook nergens terug vinden. Die zullen ze wel z.n. verrekenen bij de inruilprijs en zo kan je alles wel recht praten, wat krom is. :?
Het zijn en blijven (autoverkopers).
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: Tax free bonus ????

Bericht door d'n verkopert »

Dixie schreef:Het zijn en blijven (autoverkopers).
Ehhh..... ook bedankt! :(
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Madhouse »

Ik heb en die 300,- extra korting gekregen en een TomTom pakket gratis. Daarnaast nog een BPM korting en een overige korting omdat ik niets heb ingeruilt.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Andy1234 »

Elke dealer doet het anders lijkt het wel

Ik kreeg 75,- korting op een armsteun met inbouw en het Tomtom pakket ook gratis
Het Tomtom pakket moest ik eigenlijk 300,- voor betalen,maar door alle akties en verschillende pakketten zag de dealer dat over het hoofd
Hij had het al toegezegd,dus gratis

Bij inruil verrekenen ze dit vaak in de inruilprijs,zodat het net lijkt of ze sinterklaas spelen :wink:
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Dixie »

Madhouse schreef:Ik heb en die 300,- extra korting gekregen en een TomTom pakket gratis. Daarnaast nog een BPM korting en een overige korting omdat ik niets heb ingeruilt.
Die BPM korting is natuurlijk vreemd, want de auto is BPM vrij......(goeie deal van de dealer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Madhouse »

@Dixie, ik was in ieder geval goedkoper uit dan de catalogusprijs. Stond zo op de factuur omschreven, was een extra korting :wink:
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
Skullz0r
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: za sep 10, 2011 14:42
Locatie: Brunssum

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Skullz0r »

Dixie schreef:
Ik heb de Dynamic uitvoering met MyLife.
De TomTom gratis ??.... en ik heb er ook voor moeten betalen (welliswaar tegen een lagere prijs, maar toch).
Ze weten op de factuur zo'n rare formule te hanteren dat je niets tot weinig van de factuur begrijpt. (voor sommigen).
Die €100.00 kan ik ook nergens terug vinden. Die zullen ze wel z.n. verrekenen bij de inruilprijs en zo kan je alles wel recht praten, wat krom is. :?
Het zijn en blijven (autoverkopers).
Die TomTom kun je toch echt wel heel erg gemakkelijk erbij te praten. Daarbovenop kun je nog wel meer korting krijgen, ik hoop toch dat je niet de catalogusprijs hebt betaald.
Punto Evo 1.3 Multijet Racing
Racing plus pakket - Blue&Me pakket - Middenarmsteun -
Stoelverwarming - 16" 439 velgen - Tomtom 2 Live
Afbeelding
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Andy1234 »

Skullz0r schreef: ik hoop toch dat je niet de catalogusprijs hebt betaald.
De catalogusprijs is niet zo belangrijk,die hanteert bijna elke dealer
Het gaat erom wat je onder de streep moet betalen
Ik kreeg de TT a 369,- gratis en 75,- korting op de armsteun
Daarbovenop kreeg ik 1000,- meer voor mijn inruiler dan de adviesinruilprijs
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Madhouse »

Dacht dat die TomTom een landelijke actie was en je die er overal gratis bij kreeg? Correct me if i'am wrong!

Ik heb niets ingeruild en totaal iets van 8% (schijnt normaal te zijn) korting gehad.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Andy1234 »

Madhouse schreef:Dacht dat die TomTom een landelijke actie was en je die er overal gratis bij kreeg? Correct me if i'am wrong!

Ik heb niets ingeruild en totaal iets van 8% (schijnt normaal te zijn) korting gehad.
http://www.autokopen.nl/acties/12-fiat- ... e-voordeel

De 300,- tax-free bonus geld vanaf 1 oktober en de TT is er nu ook standaard gratis bij
Toen ik hem kocht was alleen de TT voorbereiding inbegrepen,dus de gratis TT een mazzeltje voor mij
Dus ik had hem later moeten kopen,had me 300,-tax-free bonus gescheeld
Dan had ik waarschijnlijk 300,- minder inruil gekregen,dus lood om oud ijzer :D

Geen inruil is een ander verhaal,dan heb je meer voordeel
Maar helaas ruilen de meeste particulieren iets in,en in mijn geval had ik de inruilprijs er nooit particulier voor gekregen
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Dixie »

Andy1234 schreef:
Madhouse schreef:Dacht dat die TomTom een landelijke actie was en je die er overal gratis bij kreeg? Correct me if i'am wrong!

Ik heb niets ingeruild en totaal iets van 8% (schijnt normaal te zijn) korting gehad.
http://www.autokopen.nl/acties/12-fiat- ... e-voordeel

De 300,- tax-free bonus geld vanaf 1 oktober en de TT is er nu ook standaard gratis bij
Toen ik hem kocht was alleen de TT voorbereiding inbegrepen,dus de gratis TT een mazzeltje voor mij
Dus ik had hem later moeten kopen,had me 300,-tax-free bonus gescheeld
Dan had ik waarschijnlijk 300,- minder inruil gekregen,dus lood om oud ijzer :D

Geen inruil is een ander verhaal,dan heb je meer voordeel
Maar helaas ruilen de meeste particulieren iets in,en in mijn geval had ik de inruilprijs er nooit particulier voor gekregen
Ik kocht de auto op 15 aug j.l. en ook toen werd gesproken over de €300,- en was toen de TT niet gratis (zelfs de houder kost nog 70 euri's), maar de verkoper vertelde dat dat iets was van de importeur en dat hij dat moest verrekenen met de koper :? , enfin heel verhaal :? . Uiteindelijk kochten we een 4 maanden oude PEVO Dynamic MyLife met bijna alle opties (ook de cruise controle en armsteun enz.) en hebben we uiteindelijk een redelijke inruilprijs gekregen.
Voor een aanschaf zonder inruil, hadden waarschijnlijk een ander verhaal en had mijn vrouw meer het woord mogen voeren (want die heeft ervaring met de autohandel, omdat ze daar gewerkt heeft en alle trucen kent van verkopers) dat je als verkoper uiteindelijk voor de bijl gaat :oops: en tenslotte toegeeft. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Madhouse »

Ach, het zal uiteindelijk nagenoeg bij iedereen gelijk uit komen, de ene heeft dat voordeeltje en de ander weer een ander voordeeltje. Ik had het geluk dat ik lease heb gereden en niets inruilde maar de volgende keer ruil ik wel wat in. Lood om oud ijzer dus, het komt altijd ergens vandaan.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
Skullz0r
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: za sep 10, 2011 14:42
Locatie: Brunssum

Re: Tax free bonus ????

Bericht door Skullz0r »

Je wilt ze de kost niet geven die gewoon zonder verder te handelen de vraagprijs geven hoor. Zelf heb ik ook bijna 10% van de prijs gepraat en de TomTom erbij (was toen ik bestelde niet gratis).
Punto Evo 1.3 Multijet Racing
Racing plus pakket - Blue&Me pakket - Middenarmsteun -
Stoelverwarming - 16" 439 velgen - Tomtom 2 Live
Afbeelding
Plaats reactie