Bij garantie werkzaamheden vervangende auto?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik krijg iedere keer netjes een auto mee. Zeker als het nog onder de garantie is. Voor een Beurt o.d. KUN je een auto huren. Maar reparaties onder garantie horen je ze een auto mee te geven. Gratis en voor niets.

Heb nu 2x een andere auto meegekregen.

1x Punto van 2004.
2x Stilo van 2002. (reed best wel lekker die 1.8 maar rijd liever in mijn GP)
Afbeelding
joedelta

Bericht door joedelta »

buxol schreef:
Peter_R schreef:toen ik mn GP 's ochtends wegbracht (voor het geklepper) en eind van de middag weer ophaalde kreeg ik een Fiat Idea mee
Heb ik ook 2 dagen gehad. Oranje met blauwe binnenbekleding? En wel normale remmen? T&ring wat moest ik daarna weer wennen aan de tiptoets remmen van de GP. :D
Die afstelling van remmen blijft vreemd, mijn GP remt stevig, maar van tiptoetsbediening is geen sprake. Laatst heb ik nog 3 dagen een Stilo racing als vervangende auto gereden, maar de bediening van de remmen week niet af wat betreft gevoel van het rempedaal....de GP leek wel een kortere remweg te hebben.
gull
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 14:04
Locatie: Capelle aan den ijssel

Bericht door gull »

hoor je ook vervangend vervoer mee te krijgen als je auto die zelfde dag nog klaar is?

vandaag was ik namelijk bij de dealer voor mijn lendensteun die het niet meer doet. kon hem niet achter laten omdat het ff zou duren. moet een afspraak maken. en moet ff iemand regelen met wie ik weer terug kan rijden. ppfffffff wat een gedoe
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Bericht door Scooterguy »

Ik krijg steeds vervangend vervoer mee,de dealer ligt dan ook een kleine 30km van thuis.
Zo heb ik al gereden met :
-Alfa 147 (nieuw en grijs)
-Fiat Panda (nieuw en geel :? )
-Fiat Idea (2000km en blauw)
-Fiat Punto (12.000km,grijs en een hoop herrie)
-Alfa GT (nieuw en rood,was niks anders voorradig en moest vervoer hebben,heb er 5 dagen mee gereden*-gevlogen*-geracet* (*=schrappen wat niet past)
-fiets van de garage 8)
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
joedelta

Bericht door joedelta »

gull schreef:hoor je ook vervangend vervoer mee te krijgen als je auto die zelfde dag nog klaar is?

vandaag was ik namelijk bij de dealer voor mijn lendensteun die het niet meer doet. kon hem niet achter laten omdat het ff zou duren. moet een afspraak maken. en moet ff iemand regelen met wie ik weer terug kan rijden. ppfffffff wat een gedoe
Volgens de garantieregeling hoeft dat niet (maar mag wel).
Bij mijn dealer kun je dan wel altijd gebruik maken van de gratis klantentaxi, of van de gratis fiets van de garage.
Laatst gewijzigd door joedelta op za sep 09, 2006 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Hangt er ook van af of het prive of lease is.

Ik heb een lease-auto en deze heb ik (dus) nodig om naar het werk te gaan. Als mijn auto dan een beurt krijgt of een garantie gevalletje, dan wil ik wel een auto mee.

De rekening gaat naar de leasemij en tot nu toe heb ik er niets meer van gehoord (al zit het officieel niet in het contract).

In het verleden ook wel eens mijn vrouw uit de auto geschopt maar dat kan ook niet altijd. Leenfiets kan bijna altijd wel.
Gebruikersavatar
PuntoXM
Nuovo Arrivato
Berichten: 174
Lid geworden op: do jul 13, 2006 14:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door PuntoXM »

GPO schreef:Hangt er ook van af of het prive of lease is.

Ik heb een lease-auto en deze heb ik (dus) nodig om naar het werk te gaan. Als mijn auto dan een beurt krijgt of een garantie gevalletje, dan wil ik wel een auto mee.
Is dat een verschil met prive? Ik moet vanaf de dealer straks nog 58km naar het werk, ga dat maar niet op een leenfiets proberen mocht er iets met de Punto misgaan :?
Rogier Verhoef - Autolinkje!
- Grande Punto 1.3mjt90 Edizione Prima
- XM V6 Exclusive
- CX 2400ie Pallas C-matic
Ex: Xantia HDI Break, GSA X1, CX 22 TRS, XM TurboD12, 205 Forever D
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

PuntoXM schreef:
GPO schreef:Hangt er ook van af of het prive of lease is.

Ik heb een lease-auto en deze heb ik (dus) nodig om naar het werk te gaan. Als mijn auto dan een beurt krijgt of een garantie gevalletje, dan wil ik wel een auto mee.
Is dat een verschil met prive? Ik moet vanaf de dealer straks nog 58km naar het werk, ga dat maar niet op een leenfiets proberen mocht er iets met de Punto misgaan :?
Uiteraard werken ook veel mensen met een ver van huis. Wat ik bedoelde is dat mijn werkgever een leaseauto ter beschikking stelt omdat dit voor het uitvoeren van mijn werk min of meer noodzakelijk is (ICT detachering door heel Nederland). Dit houdt dus ook in dat ik zonder deze auto mijn werk niet/ minder goed kan uitvoeren en dit mijn werkgever gewoon geld kost. Of de leasemaatschappij dan de rekening betaalt voor een vervangende auto of mijn werkgever interesseert me niet zo.

Toen ik nog geen leaseauto had was ik zelf ook verwoordelijk voor het vervoer van en naar de opdrachten. Op dat moment was het dan ook mijn eigen 'probleem' als mijn auto het niet deed.

Neemt niet weg dat Fiat in de voorwaarden 2 jaar vervangend vervoer heeft staan voor garantiegevallen en hier moeten ze dus ook aan voldoen.
Plaats reactie