Bij garantie werkzaamheden vervangende auto?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bij garantie werkzaamheden vervangende auto?

Bericht door diabloNL »

Als je onder garantie je auto laat repareren heb je dan recht op vervangend vervoer? Ik dacht dat als de reparatie langer duurt dan 24 uur je recht hebt op vervangend vervoer maar een verkoper vertelde mij dat dat niet zo is en dat je alleen een auto kan huren in dit geval.

Iemand die hier meer van weet?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Bij garantie werkzaamheden vervangende auto?

Bericht door hannes »

diabloNL schreef:Als je onder garantie je auto laat repareren heb je dan recht op vervangend vervoer? Ik dacht dat als de reparatie langer duurt dan 24 uur je recht hebt op vervangend vervoer maar een verkoper vertelde mij dat dat niet zo is en dat je alleen een auto kan huren in dit geval.

Iemand die hier meer van weet?
ik denk dat dat afhankelijk van je dealer is.
ben de mijne laatst 5 dagen kwijt geweest en kreeg als leenauto een Grande Punto.
ik hoefde zelfs de benzine niet te betalen, maar uit fatsoen heb ik toch voor 20 euro benzine erin gegooid.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Re: Bij garantie werkzaamheden vervangende auto?

Bericht door diabloNL »

hannes schreef:
diabloNL schreef:Als je onder garantie je auto laat repareren heb je dan recht op vervangend vervoer? Ik dacht dat als de reparatie langer duurt dan 24 uur je recht hebt op vervangend vervoer maar een verkoper vertelde mij dat dat niet zo is en dat je alleen een auto kan huren in dit geval.

Iemand die hier meer van weet?
ik denk dat dat afhankelijk van je dealer is.
ben de mijne laatst 5 dagen kwijt geweest en kreeg als leenauto een Grande Punto.
ik hoefde zelfs de benzine niet te betalen, maar uit fatsoen heb ik toch voor 20 euro benzine erin gegooid.

Ik weet dat het afhangt van je dealer maar ik ben benieuwd wat de regeltjes in de garantievoorwaarden zeggen. :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

Ik zal er de garantievoorwaarden nog even op na lezen, maar ik weet niet beter dan dat je inderdaad bij een reparatie van langer dan 24 uur recht hebt op vervangend vervoer. Ik heb bij mijn nieuw gekochte auto's nog niet een reparatie gehad waarbij ik de auto langer dan 24 uur kwijt was, maar bij mijn tweede hands gekochte auto's met FIAT-Autoexpert garantie stond het in ieder geval wel in de voorwaarden en heb ik er wel eens gebruik van gemaakt.
Een auto huren bij de dealer kan altijd natuurlijk, daar heb je geen garantie voor nodig.
joedelta

Bericht door joedelta »

Op de website van FIAT Ndderland staat dit:
De zekerheden van Fiat.
Elke nieuwe Fiat wordt afgeleverd met 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Eventuele materiaal- en/of fabricagefouten zijn gedurende deze 2 jaar gegarandeerd, ongeacht het aantal kilometers dat met de auto is gereden. Deze garantie is uit te breiden met 1 of 2 jaar, zie hiervoor "Top Assistance".
Elke Fiat wordt gedurende een periode van 3 jaar gegarandeerd tegen fabricagefouten in het lakwerk van de gespoten buitenste delen van de carrosserie.
De originele plaatwerkdelen van de carrosserie worden gedurende 8 jaar gegarandeerd tegen doorroesten van binnenuit.

Fiat Europas
Tijdens de garantieperiode heeft een Fiat rijder recht op de Fiat Europas service. Deze service omvat 7 hulpdiensten, waarop bij een eventuele storing in binnen- of buitenland beroep kan worden gedaan, 7 dagen per week, 24 uur per dag:
- slepen tot aan het dichtstbijzijnde Fiat servicepunt
- terugreis passagiers of voortzetting van de reis
- hotelkosten
- ophalen van de gerepareerde auto
- vervangende auto indien de reparatie langer dan 24 uur duurt
- financieel voorschot in het buitenland
- toezending van onderdelen in het buitenland

Deze service kan tegen betaling worden verlengd voor het 3e en 4e jaar.
De verkoper zit er dus naast volgens mij.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Probleem is dat ik helemaal geen garantievoorwaarden heb gekregen. Ik heb wel 2 jaar extra garantie genomen en daar staat het volgens mij wel in maar ik vraag me af of dat in de eerste 2 jaar ook zo is.

EDIT: Bedankt voor de info!
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

toen ik mn GP 's ochtends wegbracht (voor het geklepper) en eind van de middag weer ophaalde kreeg ik een Fiat Idea mee
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:Probleem is dat ik helemaal geen garantievoorwaarden heb gekregen. Ik heb wel 2 jaar extra garantie genomen en daar staat het volgens mij wel in maar ik vraag me af of dat in de eerste 2 jaar ook zo is.

EDIT: Bedankt voor de info!
De garantievoorwaarden staan in 1 van de boekjes die je ongetwijfeld hebt gekregen bij je GP. Uit de tekst van de website van FIAT blijkt duidelijk dat je gedurende de gehele garantieperiode recht hebt op de FIAT Europas (op basis waarvan je recht op vervangend vervoer hebt). Dat is dus gedurende de eerste twee jaar die iedereen krijgt, en ook in de eventuele verlengde garantie.

Maar eh, ik durf het bijna niet nog eens te vragen, maar kom je naar de meeting 9 september? :lol:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ik ben in ieder geval blij met deze info. Ik zal even naar de boekjes kijken die ik heb gehad. Bedankt!


Meeting 9 September? Weet ik nog niet maar in ieder geval bedankt voor de uitnodiging! :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:Ik ben in ieder geval blij met deze info. Ik zal even naar de boekjes kijken die ik heb gehad. Bedankt!


Meeting 9 September? Weet ik nog niet maar in ieder geval bedankt voor de uitnodiging! :wink:
Ja, joh, moet je doen...het is de eerste meeting van de club, dus iets speciaals waar je bij moet zijn.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

joedelta schreef:
diabloNL schreef:Ik ben in ieder geval blij met deze info. Ik zal even naar de boekjes kijken die ik heb gehad. Bedankt!


Meeting 9 September? Weet ik nog niet maar in ieder geval bedankt voor de uitnodiging! :wink:
Ja, joh, moet je doen...het is de eerste meeting van de club, dus iets speciaals waar je bij moet zijn.
Ja maar ik heb gewoon een standaard Dynamicje zonder:

Achterspoiler-Skirts-Uitlaatsierstuk-17"LM velgen-ESP/ASR/MSR/HBA/Hill Holder-MP3-12V in kofferbak :lol:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Bericht door joedelta »

diabloNL schreef:
joedelta schreef:
diabloNL schreef:Ik ben in ieder geval blij met deze info. Ik zal even naar de boekjes kijken die ik heb gehad. Bedankt!


Meeting 9 September? Weet ik nog niet maar in ieder geval bedankt voor de uitnodiging! :wink:
Ja, joh, moet je doen...het is de eerste meeting van de club, dus iets speciaals waar je bij moet zijn.
Ja maar ik heb gewoon een standaard Dynamicje zonder:

Achterspoiler-Skirts-Uitlaatsierstuk-17"LM velgen-ESP/ASR/MSR/HBA/Hill Holder-MP3-12V in kofferbak :lol:
We houden het nog even off-topic ten behoeve van de meeting: DiabloNL, dat maakt niets uit, we zijn geen tuning-club, maar een groep van GP-liefhebbers. Alle GP's zijn welkom, alleen al om het feit dat ze GP's zijn (hoe meer zielen/GP's hoe meer vreugd). Trouwens, de Dynamic is ook zeker niet de minste uitvoering, dus ik zie geen probleem.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

hé diablo :D

gewoon komen, en geloof me jij HEBT een SPECIALE GP.
die zie je bijna niet, dus ik ben er erg nieuwsgierig naar :wink:
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

joedelta schreef: we zijn geen tuning-club, maar een groep van GP-liefhebbers.
gelukkig niet! Van die pauper-clubjes zijn er al zat. :D
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Peter_R schreef:toen ik mn GP 's ochtends wegbracht (voor het geklepper) en eind van de middag weer ophaalde kreeg ik een Fiat Idea mee
Heb ik ook 2 dagen gehad. Oranje met blauwe binnenbekleding? En wel normale remmen? T&ring wat moest ik daarna weer wennen aan de tiptoets remmen van de GP. :D
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie