Fuelsave of V-power

Gebruikersavatar
MarkdeRoo
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 17:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Fuelsave of V-power

Bericht door MarkdeRoo »

Hallo

Heeft iemand ooit geprobeerd of het uitmaakt of je nou Fuelsave of V-power diesel tankt.
In het programma kassa heb ik ooit gezien dat het voor de benzines weinig tot niets uit maakt.
Op placebo effect na dan.

Mark
Evo 1.3 Multijet 3D wit (chiptuned) | inbouw stoelverwarming | Glastinting |
DaDragon

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door DaDragon »

Er zijn veel testen die geen vermogenswinst laten zien. Er zijn echter geen testen die vermogenswinst laten zien zoals beloofd.

Ik denk dat je het verschil ook moet zoeken in de toevoegstoffen die erin zitten om je motor beter schoon te houden en dus aanslag verminderen.

Je kunt het vergelijken met die flesjes die je om de zoveel duizend km erin gooit om je motor eens even flink te reinigen van binnen. Dat zit er bij V-power e.d. al in.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door Hellfire »

En dat is waar je de winst haalt. Ik zag aan mijn verbruik dat de auto door tanken bij een bepaalde goedkope populaire onbemande pomp beetje bij beetje steeds onzuiniger ging rijden. Een tank FuelSave maakte 'm opeens een stuk zuiniger (halve tot hele liter per 100km). Dat effect hield ook een tijdje aan bij die goedkopere benzine, totdat de motor weer wat vuiler werd en het verbruik steeg.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
DaDragon

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door DaDragon »

Je moet je daarbij trouwens wel afvragen of je die halve liter op 100 km uberhaubt wel kan meten.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door Hellfire »

Mijn vermoeden was eerst dat het aan afwijkingen aan de pomp zou liggen (auto niet waterpas, verkeerd afgesteld mechanisme, enz), maar het viel echt op dat het verbruik structureel een tijdje lager lag na een bezoekje aan de Shell.

Sindsdien heb ik een andere (Belgische) pomp gevonden die goedkoper levert en ook reinigingszooi lijkt te bevatten, want het effect is weg.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
DaDragon

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door DaDragon »

Niet alleen waterpas parkeren maar ook de volgende zaken zijn van toepassing:
- Temperatuur tijdens rijden
- De tegenwind tijdens rijden
- Route die je rijd
- Je voorgangers die eerder of later remmen
- Dezelfde pomp tanken (ook dezelfde unit)
- File of andere opstootjes waar je voor moet remmen
- Je moet altijd dezelfde snelheid aanhouden. Rij je al 1 of 2 kilometer sneller is je verbruik alweer anders
- Je optreksnelheid moet altijd hetzelfde zijn.

e.d. e.d.

Kortom, je kunt nooit zeggen of het effect heeft. Je rechtervoet is immers nooit hetzelfde evenals de overige verkeersdeelnemers.
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door Dixie »

DaDragon schreef:
Ik denk dat je het verschil ook moet zoeken in de toevoegstoffen die erin zitten om je motor beter schoon te houden en dus aanslag verminderen.

Je kunt het vergelijken met die flesjes die je om de zoveel duizend km erin gooit om je motor eens even flink te reinigen van binnen. Dat zit er bij V-power e.d. al in.
Is dit een aanname ? Of heb dit ergens vandaan ? Want het is nooit bewezen dat de z.g. "toevoegingen" (als die er in zitten). Testen van de TH autotechniek, hebben bewezen dat die dure brandstof niet tot zuinigheid en reiniging van de motor heeft geleid, dan het gebruik van de goedkope brandstoffen.

Eerlijkshalve moet ik wel zeggen dat ik jaren geleden in Duitsland zuiniger reed met de diesel van Aral, dan van andere merken.
In NL heb ik nog niets van zuiniger o.i.d. gemerkt.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik tank nu al een tank of 6 V-power. Merk geen enkel verschil met de reguliere 95.
Verbruik is ongeveer hetzelfde gebleven. Wel pakt het motortje lekkerder op. Dus v-power in de tjet bij mij.
Afbeelding
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door FeaR »

DaDragon schreef:Je moet je daarbij trouwens wel afvragen of je die halve liter op 100 km uberhaubt wel kan meten.
Over meten gesproken: V-Power en dergelijke zijn gewone benzine/diesel met één liter concentraat op de 10.000 liter op er Fuel Save en dergelijke van te maken.

Overigens was er ooit een test in 5th Gear waarbij de BP-versie bij bepaalde auto's wel een waarneembare winst gaf. Sowieso in het vermogen (was toen onder andere getest met een Impreza), gebruik weet ik niet meer.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door JB2 »

FeaR schreef:
DaDragon schreef:Je moet je daarbij trouwens wel afvragen of je die halve liter op 100 km uberhaubt wel kan meten.
Over meten gesproken: V-Power en dergelijke zijn gewone benzine/diesel met één liter concentraat op de 10.000 liter op er Fuel Save en dergelijke van te maken.

Overigens was er ooit een test in 5th Gear waarbij de BP-versie bij bepaalde auto's wel een waarneembare winst gaf. Sowieso in het vermogen (was toen onder andere getest met een Impreza), gebruik weet ik niet meer.
De BP-variant is voor zover ik weet ook de enige die aan een onafhankelijke test is onderworpen (TNO) en waarbij de positieve resultaten "aannemelijk" werden genoemd.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door mehari »

in Duitsland ARAL100 tanken. DAT merk je pas! (ook in je portemonnee)
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door JB2 »

mehari schreef:in Duitsland ARAL100 tanken. DAT merk je pas! (ook in je portemonnee)
Die xtra klopvastheid zal voor een doorsnee-motor niets doen. Verder is ARAL hetzelfde als BP.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door E34 »

Zoals in een ander topic ook al aangegeven, ik tank nu (sinds 15k km) consequent bij de BP Super Plus 98 ipv Euro95.
Scheelt in je verbruik en motor pakt in middengebied iets lekkerder op, top is iets hoger en acceleratie is (met de hand gemeten) iets sneller.
Onder aan de streep eigenlijk weinig tot geen verschil. Het lagere verbruik compenseer je met een hogere literprijs.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door Dixie »

Ik gebruik liever 1 a. 2 keer per jaar een flesje injectorcleaner in je tank om zo je verstuivers in goede conditie te houden en tank altijd Tango of Tinq (is Q8).

Gaat jarenlang prima. :-]
DaDragon

Re: Fuelsave of V-power

Bericht door DaDragon »

E34 schreef:Zoals in een ander topic ook al aangegeven, ik tank nu (sinds 15k km) consequent bij de BP Super Plus 98 ipv Euro95.
Scheelt in je verbruik en motor pakt in middengebied iets lekkerder op, top is iets hoger en acceleratie is (met de hand gemeten) iets sneller.
Onder aan de streep eigenlijk weinig tot geen verschil. Het lagere verbruik compenseer je met een hogere literprijs.
Hoe kan je nou acceleratie met de hand meten?
Het verbruik kan je ook niet meten. Dat is afhankelijk van vele factoren.

:roll: :roll: :roll: :roll:
Plaats reactie