Ik heb na prinsjesdag ergens gelezen dat er géén "gewennings" tarief gaat komen, het wordt vanaf 1-1-2014 het volle pond MRB betalen. Ook gaat de volledige vrije BPM verdwijnen, daar komen verschillende tarieven voor en dat begint per 1-7-2012. De CO2-norm wordt jaarlijks naar beneden bijgesteld om de auto-industrie te stimuleren auto's schoner te maken, maar zover ik het begrepen heb, komen er geen staffels qua motorrijtuigenbelasting en betaald iedereen die MRB moet betalen hetzelfde tarief (in dezelfde gewichtsklasse).RaydeJee schreef: Dan ga je er vanuit dat ze weer het volle pond gaan rekenen. Of dat echt gaat gebeuren weet ik nog niet.
Mogelijk is 2011 (zelfs 2010) het voordeligste jaar is geweest een BPM-vrije auto te aan te schaffen : 0% BPM en zo lang mogelijk geen MRB. In 2011 viel de dieseltoeslag en korting euro-6 diesel nagenoeg tegen elkaar weg (+ € 26,-), in 2012 is er een verschil van €900,- extra te betalen.
Een samenvattting is te vinden op:
http://www.via-autobeheer.nl/images/Sam ... g_2011.pdf