Garantie perikelen.

Plaats reactie
Ape
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: vr aug 11, 2006 12:50
Locatie: Rotterdam

Garantie perikelen.

Bericht door Ape »

:( Bij aflevering en de eerste weken rijden met de GP kwamen er een aantal zaken naar boven welke vandaag door de dealer zouden worden verholpen:
1 hele lichte lakschade.
2 Isolatie onder motorkap vastzetten
3 rechter knipperlicht(spatboard) zat vocht in
4 stuur recht zetten
5 TA functie radio inregelen????
6 Bij terug schakelen, vooral van 3 naar 2, bij lage snelheid en toeren geeft de koppeling na het reeds geheel omhoog zijn gekomen van het pendaal nogmaals een vorm van koppelen(Je krijgt als het ware een schok na!).

Zoals gezegd vanmorgen de auto gebracht. Daarbij nogmaals dringend gezegd dat voor mij het koppelings probleem mij het meeste stoort c.q. erg verontrust

Om half vier een telefoontje, de auto was klaar.
Punt 2,3,4 waren netjes afgehandeld
punt 5 de TA functie! Als oplossing gaf de man bij de receptie aan (dit volgens opgave werkplaats en beschrijving in het boekje???) dat op het moment dat de verkeersinformatie er hard "inkomt" je direct de volumeknop zachter moet draaien. De radio zou dan deze instelling overnemen. Vrijwel direct geantwoord dat dit niet zo is. Immers dat doet iedereen al bijna automatsch op het moment van "hard" inkomen. Wordt vervolgd
Nu komt punt 6!
Gevraagd aan de recptionist wat nu precies aan dit probleem was gedaan. Kon hij zo niet zeggen. Stond een krul doorheen dus zal wel opgelost zijn. Nogmaals gevraagd wat er nou exact aan gedaan was (Zag eigenlijk bij voorbaat de bui al hangen). De chef werkplaats was al weg, o nee hij liep nog net voorbij. De chef werkplaat wist het ook niet en ging met de papieren van de recporionist naar de monteur. Antwoord van de monteur,
hij was met de auto gaan rijden, kon niets constateren dus zou wel goed zijn.
Ik vroeg aan de schef werkplaats of dit wel normaal was en of hij mij wel serieus nam. Ik rij al dertig jaar auto en heb inmiddels al wat auto's "versleten". Hem gezegd dat ik echt wel weet en voel als er iets niet naar behoren werkt. Hij deed direct een voorstel om met een monteur een stukje te gaan rijden om zo te bekijken wat nu precies de klacht ewas. Er ontstand in ieder geval een onaangename discussie. Ik merkte o.a. op waarom ze niet gelijk 's morgens hadden voorgesteld om een stukje te rijden, had een hoop ergenis gescheeld. (Plus het feit dat als ik de auto zo had meegenomen er nog meer ergenis was ontstaan. Blijkbaar allemaal normaal)
Met een monteur een stukje gaan rijden, je raadt het al, inderdaad een raar probleem bij het terug schakelen, moet naar gekeken worden.
Weer een afspraak gemaakt over twee weken. Kost weer een vrije dag. Maar ja dat is allemaal voor de klant.
Tevens de man bij de receptie (Ken ik eigenlijk al jaren) eens gevraagd naar het probleem i.v.m. de iets simpele uitgevoerde radio's. Net zoals bij de TA functie was hij ook hier van niet op de hoogte. Hem eens gewezen op deze Website en hem gezegd dat hij(= de dealer) op deze
manier eens op de hoogte kan komen van de problemen welke spelen bij de GP's. Ik noemde het gekscherend "produkt informatie"
Oh ja, v.w..b. punt 1. de lakstift is nog steeds in bestelling!
Metalic Rood 1.4 16V Sportsound Plus
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

garantie perikelen

Bericht door walpunto »

dat is balen zeg maar komt gelukkig bij mij niet voor dat schakelprobleem
verder de radio had mijn dealer nog niets van gehoord dat er functie s missen(in de showroom stonden er 2 met de goede functie s alleen geen mp3) hy ging uitzoeken
lakstiften nog steeds niet

s6 met je probleem
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Ja succes ermee Ape dit soort dingen kunnen erg frustrerend zijn!

Mijn dealer heeft ook nog steeds mijn lakstift niet binnen maar hij heeft beloofd hem anders te laten maken bij een autolakken bedrijf mocht het echt moeilijk worden. :D
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Ape
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: vr aug 11, 2006 12:50
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ape »

:(
Voor het koppelingsprobleem is vandaag weer de GP de hele dag bij de dealer geweest. Vier uur werd ik gebeld, de dealer. Ik nog denken hee hij is klaar. Nee hoor, het probleem zat er inderdaad in maar nu moest er toestemming van de Importeur om de versnellingsbak uit te bouwen! (We hebben het hier over een nieruwe auto). Ik pist off, en dat ook zeer duidelijk kenbaar gemaakt.(maar dan wordt het weer zo'n lang verhaal.
Maken maar weer een afspraak.
Geen lakstift ontvangen maar wel een flesje op kleur gemaakte lak. Ben benieuwd of de kleur een beetje overeenkomt

Vrijdag gebeld door de dealer. Kan het ook het Mototmanagementsysteem zijn. Laten een andere 1.4 16V komen om daar mee te gaan testen. Hadden al meer klachten gehad. Gaan misschien bepalen of het bij dit type motor hoort. Als het inderdaad zo is dan zou de software van het MM aangepast moeten gaan worden. Al met al een gebed zonder end.
Metalic Rood 1.4 16V Sportsound Plus
Plaats reactie