Aanschaf T-Jet

Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

Ik ben van plan een Punto aan te schaffen, en wel een Punto met een T-Jet motor.
Een paar vragen zou ik hier willen stellen.

Is het aan te raden een T-Jet motor te nemen? Of voldoet een 'gewoon' 1.4 blok ook?
Ik wil graag vlot meekomen met het verkeer en als het moet sportief rijden, maar ik wil ook relaxed en zuinig kunnen rijden.

Zit er een 5- of 6-bak in de Punto met een T-Jet motor? Of verschilt dit?

Op dit forum las ik iets over een standaard subwoofer, geldt dit ook voor een Punto met een T-Jet blok? Zo ja; zit er goed geluid in de standaard audio-uitrusting? Ik stel het namelijk erg op prijs als ik ontzettend zuiver geluid (muziek) in mijn auto kan spelen. Mijn huidige auto zit ook vol met high-end versterkers, compo-setjes van Rainbow en een subwoofer van Ground-Zero.

Is er achteraf cruise-control in de Punto te zetten? Volgens mij is het helaas niet zo dat een Punto met T-Jet blok standaard cruise-control heeft.

Zijn er nog zaken waar ik goed op moet letten bij aanschaf? Ik las over gevoelige lak, klopt dit? Hoe is het onderhoud? Zaken die vaak stuk gaan of die extra aandacht nodig hebben?

Deze advertentie zag ik op marktplaats http://link.marktplaats.nl/510820421. Hoewel de lak rood is en dat de waarde soms aardig bepaald bij de verkoop of inruil vind ik de kleur de Punto wel erg goed staan. De vraagprijs vind ik opvallend laag vergeleken met andere T-Jet advertenties.

Ik hoor het graag van de kenners!

Edit: om in te ruilen heb ik een Corolla uit 1999, G6-R uitvoering met airco, weitec onderstel, sebring uitlaatsysteem, verder helemaal origineel g6-r en toyota dealer onderhouden. 145.000 op het klokje
Op zoek naar een T-Jet!
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Giovanni Tutore »

Zuinig kan met T-jet zie (topic) Hellfire. Vermogen is persoonlijk. Mijn 78 pk komt ook overal :mrgreen:

T-jet altijd 5 bak.

Subwoofer bijna altijd standaard. Sub niet slecht maar als je high-end gewend bent :roll:

CC achteraf kan bijv. goldcruise.

Altijd letten op onderhoudshistorie :idea: De lak is niet erg hard ~]
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door jpkramer »

Hou er ook rekening mee dat er 2 versie's van de 1.4 zonder turbo zijn:
1.4 8v met 78 pk (5 bak)
1.4 16v met 95 pk (6 bak)
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Nimbus »

Als je vlot wilt meekomen met het verkeer en sportief wilt rijden zou ik als ik jou was een T-Jet kiezen. Een ongeblazen 1.4 kan ook, maar deze is zover ik heb begrepen niet veel zuiniger. Zeker niet bij sportief rijdgedrag.

Qua relaxed rijden is de T-Jet een droom, door voldoende koppel onderin kan je 'm bijna zo schakellui rijden als een diesel.

Fiat GP T-Jet is inderdaad altijd 5-bak.

T-Jet heeft bijna altijd standaard een Sub. Als ik me niet vergis zat die standaard op de racing en sport uitvoeringen waarin de meeste T-Jet's geleverd zijn. Als extra was er de mogelijkheid om een interscope geluidssysteem te kiezen. Deze zal je echter weinig tegenkomen. Vind zelf ook dat dit niet heel veel verschil maakt met het standaard geluidssysteem. Let wel, het zal in vergelijking met een after market compo set en sub erg tegenvallen. Als je dat gewend bent zou ik, als ik jou was, wederom een set in je GP bouwen.

Cruise control was inderdaad een optie op alle GP T-Jet modellen. Een erg fijne optie btw... :D

Qua onderhoud heb ik niet zoveel te klagen. Als je kijkt naar mijn (met regelmaat sportieve) rijgedrag doet ze het meer dan prima. Verbruikt bijna geen olie, maar veel banden zeg maar. :wink:

Heb je al een proefrit in een GP T-Jet gemaakt? Waarschijnlijk zal het wel even wennen zijn. Aangezien je nu een rappe Jap hebt, verwacht ik dat de pk's en de koppel bovenin de toerentallen zitten? Dit is totaal anders bij de GP, waar het feest al bij 2500 toeren losbarst.... :twisted:

Succes met je keuze!
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

Thanks voor de snelle antwoorden!
Ik heb nog geen proefrit gemaakt in een T-Jet, kan niet wachten tot dit kan! Echter staat er niets te koop in de omgeving van Groningen dus zal ik een dagje vrij moeten nemen om eens te shoppen.

Ik ben heel benieuwd hoe de standaard audio klinkt, en hoe de interscope klinkt. Ik begrijp dat beide setjes niet kunnen tippen aan een high-end systeem maar ben toch heel benieuwd hoe ver ze komen!

Mijn huidige Corolla haalt zijn power vooral bovenin, dat een T-Jet dit bij 2500 toeren al heeft... kan niet wachten om het te testen.

Kan iemand iets zeggen over de rode T-Jet in mijn startpost? Bekend op dit forum? Waarom de lage vraagprijs..?

Edit: wat is het verschil tussen de 'sport' uitvoering en de 'racing' uitvoering?
Op zoek naar een T-Jet!
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Bennink »

De T-Jet die je noemt is inderdaad laag geprijsd. Ik zie geen rare dingen (op spelfout na) in de advertentie en op foto's: die prijs lijkt dus niet verkeert :mrgreen:

De T-Jet kwam eerst alleen als Sport en later kwam daar de Racing bij: iets kaler. Je miste toen de armsteun, cruise control en B&M ofzo. Echt maar een paar dingen. Hij zag er van buiten gewoon uit als Sport.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

Misschien komt het door de rode lak? De lak is geen sterk punt las ik... Zal het rode snel dof worden? De rode lak misstaat de punto in ieder geval niet! Ik zal de verkopende garage zo even bellen
Op zoek naar een T-Jet!
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Evo-Erik »

Volgens mij heeft een sport ook climate control en een racing een gewone handmatige airco.

De prijs vind ik overigens niet eens extreem laag, de auto heeft ook flink wat km's gemaakt voor zijn leeftijd.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door RaydeJee »

De km-stand is ook wel redelijk fors voor een auto van 4 jaar oud. Er is mee doorgereden. Ik vind de vraagprijs niet zo gek. Een T-Jet die 2000euro meer kost heeft zomaar de helft aan kilometers op de teller staan.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Bennink »

Oh ja... sorry, heb ook geen verstand van tweedehands prijzen :roll: Voor mijn 1.4 8-klepper wilden de leasemij na 2 jaar (en 160k op de teller) nog 8000 hebben, dus vond dit wel een mooie prijs :mrgreen:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
AZGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 1:21

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door AZGP »

Kilometerstand is idd aan de hoge kant. Ook gezien het bj van 2007. Moet geen probleem zijn lijkt me... Ik wil wel weten wat de vorige eigenaar voor figuur was, en ik wil uiteraard ingevulde en afgestempelde boekjes zien. Auto niet bekend hier op het forum? Meeting bijvoorbeeld?
Op zoek naar een T-Jet!
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Bennink »

Ik ken 1 rode T-Jet met een hoge km-stand, maar die had BP in het kenteken. Maar hij was de 160 ook al gepasseerd.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door swans »

sport vs racing

geen armsteun in racing
geen climate controle (wel airco)
geen Blue&Me
wel standaard sub volgens mij maar niet het intercope (voorzover daar nog verschil in zit?)


en ik kan (als ik wil) 1:17 rijden met de t-jet, kwestie van optijd schakelen,... bij 2200 rpm overal op de cruisecontrol rijden en niet harder dan 90!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik vind de prijs zo slecht nog niet, kan natuurlijk altijd lager, maar als ik kijk wat de mijne kostte in sept.
Die is van juni 2008. Okay er stonden maar 27000km op.

De rode kleur is, mits goed bijgehouden, geen probleem.
In de advertentie is het wel degelijk een SPORT. De racing had inderdaad geen Climate Control e.d.

Ik zou twijfelen bij de auto ivm de kilometerstand en eventueel verder kijken naar een lagere kilometerstand en een beetje duurder.
Weet niet wat je budget is, maar voor 9000 á 10000 heb je hele mooie T-jets.

Succes verder.
Afbeelding
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Aanschaf T-Jet

Bericht door Nimbus »

De kilometerstand vind ik niet heel vreemd. Die van mij zal dat volgend jaar, als ze vier is, ook waarschijnlijk wel aantikken.

@Swans, daar zit zeker verschil in. Zover ik weet andere versterker en andere woofer.
"Shaven, not furred"
Plaats reactie