Punto Evo Mylife in bestelling

Morty
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 20:51
Locatie: Maasdam

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Morty »

SkodaOctaviaCombi schreef:Vanmiddag gebeld door Arno van Autowinkel Woerden. Hij wilde een afspraak maken om onze auto af te leveren!!!

Vrijdag gaan we hem ophalen... 14:30 uur dus helaas aan het einde van de dag...

Morgen neemt de glastinter contact met me op om af te stemmen welke lichtdoorlaatbaarheid onze ruiten moeten krijgen.

Heb zelf 32% in de octavia zitten maar iets donkerder zou best wel mogen. Denk a la Panda 100HP of zoiets.

Kenteken is ook al binnen 01-TFP-7

Ben benieuwd vrijdag!! Iemand nog tips om op te letten tijdens de aflevering?
Vragen naar waar de taart staat! Heeft bij mij in het verleden tot leuke taferelen geleid!
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Thegroov »

SkodaOctaviaCombi schreef: Ben benieuwd vrijdag!! Iemand nog tips om op te letten tijdens de aflevering?
Kijk in ieder geval naar de zaken waar je later geneuzel over krijgt als je er niet vooraf de dealer op attendeert: krassen en deukjes. Neem je partner mee en laat haar dat doen, terwijl je zelf met de verkoper staat te kletsen.

Verder gewoon genieten van je nieuwe (auto)mobielje! en foto's maken en dezelfde dag nog hier plaatsen :D :D :D
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Ivo Herijgers »

Heel veel plezier morgenmiddag! Mijn auto is ook op vrijdag geleverd, om precies te zijn 19 augustus j.l. En inderdaad, met wat foto's hier doe je het altijd goed! 8)
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
SkodaOctaviaCombi
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 11:05

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door SkodaOctaviaCombi »

Morgen is het dan eindelijk zo ver....

Gisteren nog even contact gehad met de ramentinter en gekozen voor 22% lichtdoorlaatbaarheid.
Heb in de Octavia 32% zitten en daar denk ik soms van "had ik toch niet een tintje donkerder gemoeten" dus vandaar mijn keus op 22%.

Verder nog wat laatste puntjes op de "i" gezet mbt de aflvering.
-Kentekenplaten worden bevestigd met popnagels op kentekenplaathouders zonder reclame
-Pookhoes dynamic laten monteren ipv de mylife pookhoes.

De letters PUNTO EVO op de achterklep zal ik zelf moeten verwijderen want daar beginnen ze niet meer aan ivm eerdere problemen.
Maar dat is best wel een leuk klusje om zelf netjes te doen dus komt goed...

Jammer dat ik dit weekend druk moet werken en de vrouw nachtdiensten heeft. Kunnen dus weinig echt op pad met de nieuwe aanwinst....

Hoop dat het morgen een beetje knap weer is en dat het niet heel hard regent als ik de showroom uitrijd..
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door paco »

Heel veel plezier met ophalen van je nieuwe aanwinst !!!!!!!! kan ik niet een weekje met je meerijden om het wachten van mij een beetje te doden ,ik moet nog tot volgende week donderdag wachten en waaaaaachten :cry:
Afbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Thegroov »

SkodaOctaviaCombi schreef: De letters PUNTO EVO op de achterklep zal ik zelf moeten verwijderen want daar beginnen ze niet meer aan ivm eerdere problemen.
Maar dat is best wel een leuk klusje om zelf netjes te doen dus komt goed...
Föhn erop, oude creditcard eronder, plop daar gaan ze. Vijf minuten werk. :mrgreen:
SkodaOctaviaCombi
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 11:05

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door SkodaOctaviaCombi »

Zo, hij staat voor de deur hoor!!! Althans me vrouw heeft nachtdienst nu dus hij staat elders in de stad....

Zal even vertellen hoe vandaag verlopen is:

Vanmorgen de 100Hp even leeggehaald en alle spullen uitgezocht. Ligt meer in je auto dan nodig blijkt maar weereens.
Om 13:30 uur thuis weggereden en om 14:15 uur in Woerden. 15 min te vroeg maar goed... Showroom binnen gelopen en madame
voorop om op zoek te gaan naar haar nieuwe scheurijzer. Nergens te vinden dat ding.... hahaha
Bleek hij nog bij de poetser te staan. Arno was bezig met een 2e hands sedici afleveren dus wij konden even lekker rondlopen en wat drinken nuttigen.
Nadat Arno klaar was ging de roldeur open en werd er even gebeld en binnen 5 min verscheen daar onze Mylife. Jammer genoeg regende het hard en
kwam hij nat de showroom ingereden. De 2 poetsers hebben hem op verzoek even droog gemaakt waarna we de auto konden bewonderen.
De 22% tint vanaf de B-stijl staat hem erg goed en maakt het geheel af!!!!! Ook was de tekst " EVO" rechts onderaan de achterklep verwijderd zoals we graag wilde
dus dat hoef ik zelf niet meer te doen.

Aflevering verliep lekker relaxt waarbij Arno even de Blue&Me en TomTom heeft gekoppeld op de Iphone van mijn vrouw. Werkt echt super!!!

Auto vervolgens goed gecontroleerd waarbij ik opmerkte dat de rechterkoplamp scheef gemonteerd zat. Auto vervolgens de werkplaats in en werd meteen verholpen.
Verder zitten er in het rechterachterruit een paar oppervlakkige krassen welke spoedig worden gepolijst of waarvoor het raam vervangen zal worden als dat nodig is.

Om 16:00 uur uiteindelijk vol trots weggereden bij de Autowinkel Woerden en een lekkere terug reis gehad naar Almere.
De kilometerteller stond nog op "H" dus ik kon bij het wegrijden nog even alles resetten en echt op " 0-KM" zetten.
Auto is erg stil en rijdt echt zeer comfortabel. Op de terugweg uiteraard van alles uitgeprobeerd en bewonderd.

Dit weekend de armsteun monteren en de Lester achterspoiler en side skirts bestellen. Maandag de lederen tellerkap, racing grill en een nieuwe snor bestellen bij Tuynder.
De snor en het spoilerwerk wordt dan na levering gespoten en gemonteerd. Heb er dus voor gekozen om een snor in underground grey te gaan spuiten.
Ben benieuwd naar het eind resultaat!!! Dan ook op zoek naar 16 of 17 inch originele Evo velgen om de boel af te maken...

Als iemand me verteld hoe ik foto's kan plaatsen doe ik dat...
Laatst gewijzigd door SkodaOctaviaCombi op vr jan 20, 2012 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Sunrise »

SkodaOctaviaCombi schreef:Als iemand me verteld hoe ik foto's kan plaatsen doe ik dat...
:shock: ...KLIK -]
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Ivo Herijgers »

:roll:
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Andy1234 »

Ivo Herijgers schreef::roll:
Geen tijd joh
Die is nog steeds aan het rondrijden in zijn mjet :wink:
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
SkodaOctaviaCombi
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 11:05

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door SkodaOctaviaCombi »

Dat foto's importen is niet aan mij besteed.... :cry: :cry: :cry:

We hebben hem nu een week en er staat nog maar 490 km op de teller dus....

Als ik iemand een foto kan sturen via de mail? Heel graag... Dan wil diegene de foto misschien wel even plaatsen voor me.

De armsteun zit er in, spoiler en skirts zijn besteld en komen deze week als het goed is binnen.

Twijfel nog of de PUNTO tekst van de achterklep af moet. Iemand een foto van een underground grey exemplaar zonder type aanduiding op de klep?
Laatst gewijzigd door SkodaOctaviaCombi op vr jan 27, 2012 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
SkodaOctaviaCombi
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 11:05

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door SkodaOctaviaCombi »

Vandaag de teller over de 500 km heen gereden.

Punten tot nu toe positief en negatief:

+afwerking
+motorgeluid (eigenlijk de stilte)
+verbruik ( tot nu toe 1 op 18.7)
+kleur icm getinte ramen

-Windgeruis op bestuurdersportier
-voorwielophanging kraakt bij drempels

De punto rijdt echt super vinden we. We zijn er erg tevreden mee tot nu toe.
De auto geeft een volwassen indruk en ziet er van binnen en van buiten strak uit in Underground Grey.

Voor wat betreft de minpunten:

Ik heb het idee dat de punto meer windgeruis geeft dan wenselijk en normaal zou moeten zijn op de bestuurdersdeur.
Hiervoor zijn we inmiddels langs geweest bij de dealer. Daar hebben ze de deur iets anders afgesteld maar dit heeft geen oplossing gegeven.
Sterker nog, bij tordering van de auto op drempels en bochten, knarst de deur nu!!! Net of de schanieren niet goed zijn aangedraaid.
Vreselijk irritant!!!!
Mijn schoonvader heeft een lease Pevo Dynamic uit 2011 met 34.000 km op de teller en had ook last van windgeruis (leek net of er een raampje open stond)
Bij hem is het portierrubber vervangen onder garantie en als ik met zijn auto rijdt is deze in mijn mening stiller dan onze Mylife.

Dan de voorwielophanging, deze kraakt bij het in en uitveren op drempels. Zo klinkt me Skoda niet eens met 195.000 km op de teller.
Had verwacht om zeker niet van dit soort klachten te hebben bij een nieuwe auto. Rubbers zijn tenslotte allemaal nieuw!!!!

Kortom, even bekijken wat e.e.a gaat doen in de komende week en anders maar even bellen voor een afspraak bij de dealer.

Misschien ben ik een zeikerd maar heb me zuurverdiende spaargeld niet voor niets aan een nieuwe auto uitgegeven dus verwacht ook een auto die 100% is.
Vandaag zat ik alweer vet chagie achter het stuur toen de deur knarste en de voorwielophanging kraakte.... Niet goed voor me humeur.

Zijn er meer mensen die last hebben van dezelfde minpunten?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Thegroov »

Onze 2 mnd oude Punto Evo heeft deze klachten geheel niet....
SkodaOctaviaCombi
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: ma dec 12, 2011 11:05

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door SkodaOctaviaCombi »

Net contact gehad met Ronald van de firma tuynder voor een aantal accassoires.

De tellerkap van de Abarth in leder is niet meer te koop voor 21 euro. :x :x :x
Is een fout geweest van Fiat en kost nu 50 euro excl btw

Verder zijn de originele sportpedalen incl voetsteun te koop voor 85 euro excl btw

De snor komt op 28 euro excl btw

Alles maar even op me in laten werken voordat ik iets ga bestellen.

============

Heb de snor en de sportpedalen besteld. De Abarth tellerkap laat ik maar ff zitten, is weer 60 euro meer....
En moeders vind het toch niet echt geweldig dat kapje :twisted:
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Punto Evo Mylife in bestelling

Bericht door Sunrise »

SkodaOctaviaCombi schreef:Heb de snor en de sportpedalen besteld.
:shock: ...da's dus nie ver genoeg gelezen :cry: . Als je al VIP-lid was geweest voor € 20,-- p.j. had je je eerste 10% korting al te pakken gehad :roll:
Plaats reactie