Aanschaf Grande Punto

whiteridder
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 22, 2011 19:20

Aanschaf Grande Punto

Bericht door whiteridder »

Hallo mensen. Ik ben nieuw op dit forum. Op dit moment heb ik nog een Xsara Picasso, maar omdat deze steeds meer problemen geeft willen wij deze gaan inruilen voor een andere auto en de Grande Punto is er 1 van.

Nu is mijn vraag, waar moet ik op gaan letten bij de aanschaf van een 2e hands grande punto en zijn ze ook een beetje betrouwbaar? Wij zitten te kijken voor een 5 deurs versie, dit in verband met de hondenbanch die mee moet. Op internet staan er genoeg leuke grande puntos te koop, dus misschien heb ik er binnenkort ook wel 1.
whiteridder
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 22, 2011 19:20

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door whiteridder »

ik had er trouwens ook 1 gezien met 106 pk, maar dacht dat de meeste 5 deurs maar 78 ok waren.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door hbassen »

Let op roest vorming aan de onderzijde van de achterklep. kun je zien als de klep open is.
Doe tijdens de testrit de verwarming op vol en kijk of het rooster onder het raam blijft zitten, deze wil nog wel eens omhoog springen.

Verder een prima keuze de GP.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
whiteridder
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 22, 2011 19:20

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door whiteridder »

sorry voor late reactie, zal er op letten.

Vanmiddag een 2e hands Grande punto van 12-2007 bekijken. Heeft ongeveer 50.000 km gereden, ben benieuwd of het wat is. Vrouw lief heeft te veel slechte verhalen gehoord over fiats en wil liever een ford, dus daar gaan we van het weekend voor kijken, maar we zien wel.

Ben benieuwd hoe de GP rijdt.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door hbassen »

Fiat is net zo goed als Ford en elk ander merk in het segment. Ze hebben wel elk hun eigen pluspuntjes, maar dat ligt meestal in de details.

Het belangrijkste is wat rijd het lekkerst en wat zijn de kosten. Oja wat vind je het mooiste.

Succes met het maken van een keuze.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door ed.de.vries »

Beste aspirant koper whiteridder , van een Grande of Ford.
Er word op gewezen : Let op de achterklep rand onderaan, tja: dat is (was) ook wel zo, máár!!! op de zoveel
duizenden duizenden in geheel europa/wereld zijn er slechts enkelen die hier een probleem mee hadden.
Laat dit je niet :afhouden: van een Grande aan te schaffen.
Bedenk dat ieder ander merk/type wel een voor en/of nadeel kan hebben. Kijk er wel naar, maar het zou
wellicht een "toeval" zijn dat er een dergelijk euvel uitgerekend op jou keuze/model zich zou bevinden.
Dus: schrik niet van een dergelijk bericht! Hopelijk maak je voor jou gevoel de goede keuze. S6 alvast!
: der ALTE:
ook Grande ridder.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door Señor Sjon »

Ik heb een GP nr 14x.xxx, dus redelijk van het begin met net geen 100k km. Echt problemen heb ik er niet mee gehad.
- Twee keer koplampen en stadslichten gewisseld, heel wat meer achterlichtjes (altijd linksboven om een of andere reden).
- Stuurhuis (modificatie voor geweest). Kan een bonkend geluid maken als dit niet is uitgevoerd.
- Schreeuwende remmen bij achteruitrijden. Komt doordat remblok iets kan bewegen en daardoor geluid maakt. Is ook een fabrieksmod voor (garantie).
- Roest bij achterklep heb ik nog nergens gezien, is ook zeldzaam volgens mij. Zelf geen last van.
- Kapotte schokbrekers (garantie, schuld van Almere en zijn 4.000.000 drempels, ik ben inmiddels in drempelvrij gebied gaan wonen).
- microfoon blue&me vervangen. Ik hoorde dat er een modificatie was en eind van de verlengde garantie is deze vervangen. Stuk beter geluid voor de andere partij met veel minder storing/echo.
- stickers op de B-stijl lieten los. Aangezien mijn auto al zwart is, hebben we de nieuwe stickers met dezelfde kleur er maar niet meer opgeplakt.
- motor gebruikt wel iets olie, ?w30. Dikkere olie gebruiken lost dit helemaal op begreep ik. Komt vaker voor en ligt meer aan de (te) dunne olie dan aan de auto. Andere merken hebben hier ook last van.
- beurten vind ik niet echt goedkoop voor dit segment auto, wel altijd naar de dealer voor onderhoud (behalve banden, als ik genaaid wil worden, dan wil ik ook zoenen).
- matje bestuurder is nu versleten. :mrgreen:
En tja... Fords don't leak oil, they mark their territory.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door swans »

als je een Ford koopt heb je een auto die 2x zoveel verbruikt en waar je zeker niet met zoveel plezier in zult rijden als in een Grande Punto!

En daarnaast ik heb mijn auto nu bijna 4 jaar en 100.000km en nog geen centje pijn! Geen roest of andere nare problemen!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
whiteridder
Berichten: 5
Lid geworden op: do dec 22, 2011 19:20

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door whiteridder »

Señor Sjon schreef: - beurten vind ik niet echt goedkoop voor dit segment auto, wel altijd naar de dealer voor onderhoud (behalve banden, als ik genaaid wil worden, dan wil ik ook zoenen).

En tja... Fords don't leak oil, they mark their territory.
Hoe bedoel je, bij de dealer niet goedkoop of bij een andere garage dan de dealer? Ik heb nu een citroen picasso en die is vorig jaar zo vaak bij de garage geweest voor electronische problemen, niet normaal.

Maar goed, gisteren proefrit gemaakt, rijdt lekker. Is een zwartew grande punto van 28 december 2007, 1.4 benzine met 5 versnellingen. Fiat dealer vraagt er € 9.500 voor en heeft 50.230 km gereden.

Nog geen ja gezegd, eerst nog even bij een paar andere autos kijken en dan een beslissing nemen.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door swans »

voor iets meer heb je een T-Jet!!!!!!!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door RaydeJee »

Voor dezelfde prijs ook wel als het lukt. Vorig jaar ben ik bezig geweest voor een T-Jet met 30k op de klok. Die moest €10000,- kosten maar zou uiteindelijk voor ruim eronder meekunnen.

Of is het een T-Jet? Aangezien ik 5 versnellingen zie staan...een 1.4 16v ongeblazen heeft toch een 6 bak?
Nimbus
Junior Stato
Berichten: 494
Lid geworden op: di mar 13, 2007 22:49

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door Nimbus »

swans schreef:als je een Ford koopt heb je een auto die 2x zoveel verbruikt en waar je zeker niet met zoveel plezier in zult rijden als in een Grande Punto!
Dat durf ik nog wel te betwijfelen. Ford maakt mijn inziens de best rijdende auto's voor de beste prijs. Mijn auto is geleased, maar als ik zou kopen zou ik heel erg twijfelen tussen een Fiesta 1.6 en een Grande Punto 1.4 Tjet.

Wel durf ik te stellen dat de motoren van Fiat VELE malen fijner, technologisch geavanceerder en gewoonweg beter zijn dan die van Ford. Vooral de Tjet is zo'n fijn blok! :oops:
Daarnaast is het interieur van de Fiesta mijn inziens een aanfluiting.

@Whiteridder: Helaas moet Fiat nog steeds een slechte naam uit het verleden met zich meedragen. N
aast de door anderen toegebrachte problemen (auto's achterop, velgen gejat) heeft mijn Grande Punto in de 118.000 kilometer die ze gedraaid heeft zich voorbeeldig gedragen. Al met al 2 probleempjes gehad:
- Ze lekte een minimale hoeveelheid koelvloeistof
- Derde versnelling is in de soep gedraaid (wat wellicht gedeeltelijk aan mij toe te schrijven is)
"Shaven, not furred"
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door Señor Sjon »

Vermijd de 1.4 8v. Die is echt traag. Ik vind de prijs nogal hoog als je ziet wat elders op het forum aangeboden wordt. Een bijna full option 1.4 16v Sport: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =55&t=8333 Alleen geen drie deurs.

Uit die tijd was de Emotion uit mijn hoofd het topmodel onder de sport en ook als 5-deurs te krijgen.

De onderhoudsbeurten deed ik jaarlijks omdat ik geen 30k km/jaar rijdt. Maar toch waren de meeste beurten wel 2-300 euro. Altijd bij een Fiat-dealer trouwens. De laatste beurt was rond de 700 euro, maar hier zat ook de multiriem, waterpomp en spanrollen bij. Waterpomp hoeft niet, maar laat ik altijd met de riem mee vervangen, boel ligt daar dan toch al open.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door Hellfire »

swans schreef:voor iets meer heb je een T-Jet!!!!!!!
Voor iets minder heb je een T-Jet! Voor die van mij hoef ik ruim 1000 euro minder te hebben.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Aanschaf Grande Punto

Bericht door swans »

Nimbus schreef:
swans schreef:als je een Ford koopt heb je een auto die 2x zoveel verbruikt en waar je zeker niet met zoveel plezier in zult rijden als in een Grande Punto!
Dat durf ik nog wel te betwijfelen. Ford maakt mijn inziens de best rijdende auto's voor de beste prijs. Mijn auto is geleased, maar als ik zou kopen zou ik heel erg twijfelen tussen een Fiesta 1.6 en een Grande Punto 1.4 Tjet.

Wel durf ik te stellen dat de motoren van Fiat VELE malen fijner, technologisch geavanceerder en gewoonweg beter zijn dan die van Ford. Vooral de Tjet is zo'n fijn blok! :oops:
Daarnaast is het interieur van de Fiesta mijn inziens een aanfluiting.
De 2006 1.6s van mijn vriendin verbruikt een kleine 1:9, terwijl ik in de t-jet met gemak 1 op 15 haal zonder daar al te veel moeite voor moet doen,... het interieur is inderdaad niet alles maar de stoelen zitten wel weer wat beter dan die uit de t-jet....


conclusie voor whiteridder:
Koop de T-jet van Hellfire! dan weet je in iedergeval dat hij van een liefhebber komt!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie