Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Nouja, dit model wordt het voor mij in elk geval toch niet meer waarschijnlijk. Ik ben sowieso veroordeelt tot diesel, gezien het aantal km wat ik rij. Als het inderdaad zo is dat er zo'n groot gat zit tussen het oude model en deze qua pk's, dan is dat wel vreemd.
Denk niet dat dat stimulerend is voor de verkopen. Ik zou zowiezo niet in een 2 cilinder willen rijden. Hoorde pas een 500 aan komen rijden met een twin air, maar het is niet mijn ding. T zal best zuinig zijn maar nee.
Ik vind het wel jammer dat het nieuwe model pas in 2014 komt. Wilde deze eigenlijk 2 jaar rijden. Dan is precies de belastingvrije status afgelopen en ik dacht dat er dan misschien nieuwe ontwikkelingen zouden zijn op dat gebied, maar daar ziet het niet naar uit dus.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Ivo Herijgers »

Odelot schreef:In de oude prijslijst stond de abarth ook niet.

Een lounge is trouwens al behoorlijk aangekleed standaard. Er zit ook een achterspoiler op, maar weer geen sideskirts. Ben eigenlijk het meest benieuwd naar de bekledingen die gaan komen.
Verder zijn alleen de bumpers maar anders en zit er een short stick antenne op zo te zien. Benieuwd of dat ding een beetje ontvangst heeft.

@Ivo Herijgers

Er zit inderdaad een foto bij met een ander dashboard... Slordig dat ze zulke oude foto's gebruiken voor een nieuw model!
Edit: Het pop interieur is het interieur van een gp. 100% zeker. Check de binnenkant van de deur maar. Ben benieuwd of de pop echt het interieur van een gp mee krijgt. Zou ik wel erg vreemd vinden, maar ja, het blijven Italianen natuurlijk...
Jeetje, wat een vreemde keuze, nu zie ik idd ook de deur aan de binnenzijde ja... Naja, er zullen allicht ('budget') liefhebbers voor zijn!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door RaydeJee »

Er klopt wel meer niet, er wordt ook gesproken over Acid Jazz Blue. Terwijl die kleur in het overzicht er niet bijstaat.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat de Pop uitvoering met een gp interieur komt. Volgens mij zou een gp met een evo interieur beter verkopen dan dit...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door ripeba »

Dat valt tegen. :(
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door scoop »

Er kloppen wel meer dingen niet als je goed naar de optielijst kijkt. Ik denk dan ook niet dat dit de definitieve versie gaat worden. Maar het is wel mooi dat we alvast een indruk kunnen krijgen in hoe het e.e.a. eruit komt te zien. Dat er motorisch een grote verandering te zien is verbaast mij eerlijk gezegd niet zoveel. Leuk is het niet, maar zo is b.v. de 1.6 mJTD ook al tijden uit de prijslijst verdwenen ten faveure van de belastingvrije 1.3 mJTD's. Hetzelfde gebeurt nu bij de benzineuitvoeringen.

Wat mij verder opvalt is dat een leuk aangekleed Puntootje nu ineens meer dan 21.000,- moet kosten, terwijl dit met de Evo dit nog beneden de 20.000,- lag volgens mij. Waarom FIAT ook nog geen "business" editie heeft die afgeladen is met opties is mij ook nog een raadsel. Nu staat er toch al snel een 3.500,- aan opties op de lijst bij de meest luxe uitvoering (waar je vreemd genoeg géén 16" onder kunt krijgen...?)
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Volgens mij schelen de prijzen niet zoveel met het huidige model. Standaarduitvoeringen zijn inderdaad duurder, maar hebben ook veel meer opties. Heb het een beetje vergeleken, maar er zit weinig verschil tussen. Alleen basisversies zijn duurder geworden, maar deze hebben dus ook meer opties. Behalve dan de goedkoopste uitvoering met een gp interieur.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door scoop »

Inderdaad, aan de opties zelf zag ik ook geen grote verschillen, maar op de lounge zit b.v. skydome al standaard. Dat is toch een optie van 1.000 euro, hier zal het wel in gezeten hebben. Het nadeel van standaardopties is wel weer minder keuzevrijheid.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Das waar. Ik zou als ik moest kiezen, qua opties een lounge willen, maarja, ik wil geen skydome. Dan heb je dus al een probleem...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door jpkramer »

En als je de Lounge uitvoering wil moet je verplicht diesel rijden... Waarom geen Twinair Lounge?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Odelot »

Das ook vreemd inderdaad!

Maar waarschijnlijk zullen er nog wel andere uitvoeringen bijkomen. Vind dit allemaal maar raar zo.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door RaydeJee »

Ik denk dat we wel de conclusie kunnen trekken dat dit een gare prijslijst is toch? Die verre van definitief is, misschien is er zelfs wel iemand creatief met photoshoppen aan de gang geweest. :lol:
Gebruikersavatar
ripeba
Junior Stato
Berichten: 364
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 11:11

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door ripeba »

We wachten nog maar even op de definitieve lijst. Er is dus nog hoop.
Tot 6-7-2012: FIAT GRANDE PUNTO 1.4 T-JET 16V SPORT 120, 2008, Crossover Black, Take Off lm-velgen/Dezent A lm-velgen, cruise control en parkeersensoren
Nu: Hyundai I30 1.6 GDI i-Vision Aqua Blue
MarcW
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: do dec 22, 2011 14:19
Locatie: Zeeland

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door MarcW »

Op http://www.mexautomobile.com (wel even fiat opzoeken) staan de racing en sport modellen er gewoon tussen. T blijft wel een beetje vaag zo.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Prijslijst en uitvoeringen evo 2012

Bericht door Bennink »

Klopt, maar het is natuurlijk aan Fiat Nederland welke uitvoeringen en motorisering ze beschikbaar gaan stellen voor de kopers in NL.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie