Schade door losliggende stenen op viaduct

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Odelot »

Ja ben ik ook blij om. Die rand is op veel plaatsen afgebroken inderdaad. Daarom kan het grind ook zo de weg op rollen. Waar die rand gebleven is... Geen idee... Dat viaduct is al heel oud in elk geval.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Wesley Abarth »

Moet er niet aan denken dat die rand naar beneden komt :(
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Odelot »

Nee, die zou je maar op je voorruit krijgen :s
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door E34 »

Vanochtend lag het er nog steeds hetzelfde bij zag ik. Het zijn allemaal reparatiestukken lijkt het wel en wacht men, de gemeente, totdat ze in 1x groot onderhoud gaan verrichten waarschijnlijk.
Heb je een ontvangstbevestiging? Anders maandag even er achteraan bellen. Nu regelt jouw verzekering dit, maar vaak is het beste om de gemeente schriftelijk in gebreke te stellen ipv een mailtje.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Odelot »

E34 schreef:Vanochtend lag het er nog steeds hetzelfde bij zag ik. Het zijn allemaal reparatiestukken lijkt het wel en wacht men, de gemeente, totdat ze in 1x groot onderhoud gaan verrichten waarschijnlijk.
Heb je een ontvangstbevestiging? Anders maandag even er achteraan bellen. Nu regelt jouw verzekering dit, maar vaak is het beste om de gemeente schriftelijk in gebreke te stellen ipv een mailtje.
Gisteren lag het er ook nog hetzelfde bij inderdaad. Ben je toevallig ook op het viaduct geweest? Die afgebroken randen kun je al zien als je er onderdoor rijdt trouwens. Had er voorheen nog nooit erg in gehad, maarja daar let je normaalgesproken ook niet op. Nu rij ik liever een straatje om. Op de heenweg kan dat niet, op de terugweg (voor mij dan) wel.

Ik heb van de provincie Utrecht ontvangstbevestiging gehad, en heb al een zaaknummer enzo. Die heb ik doorgestuurd naar mijn verzekeraar, maar ik ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen natuurlijk.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door E34 »

Naar aanleiding van je topic ben ik ook bovenop het viaduct wezen kijken, normaal gesproken rij ik er meestal alleen onder door op de N233. Zodra er mensen op het voetpad lopen komen automatisch de steentjes naar beneden op de weg eronder, niet echt heel handig zo...
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Odelot »

E34 schreef:Naar aanleiding van je topic ben ik ook bovenop het viaduct wezen kijken, normaal gesproken rij ik er meestal alleen onder door op de N233. Zodra er mensen op het voetpad lopen komen automatisch de steentjes naar beneden op de weg eronder, niet echt heel handig zo...
Ah ok! Mooi dat je het ook gezien hebt. Vreemd ook dat die steentjes gewoon los liggen. Normaalgesproken doen ze er een substantie onder waardoor die steentjes vast gaan zitten aan het wegdek.
Zouden ze dat hier gedaan hebben was het al minder erg geweest dan nu.
Heb de auto net bekeken en een stuk of 8 plekjes gevonden. Maandagavond moet ik naar de dealer. Pas als de verzekeraar een schadebedrag weet gaan ze dat verhalen op de wegbeheerder.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
JeTeDe
Nuovo Arrivato
Berichten: 93
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 19:30

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door JeTeDe »

Altijd een probleem om een schade verhaald te krijgen op de Gemeente. Het is zaak om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen. Handig waren de hondenbezitters, maar ook de lezing van je vrouw kan gebruik wordrn. Al zal deze minder zwaar wegen dan een onpartijdig iemand. De foto's zijn ook goed te gebruiken. Verder is het verstandig om een expert (via je cascoverzekeraar, dit is gratis) naar je auto te laten kijken. Hij kan dan ook nog vaststellen of de schade daadwerkelijk een gevolg kan zijn van de steentjes. Dit kan de RB-expert natuurlijk ook doen. Het weegt allemaal wat zwaaarder dan dat je alleen een opgave van de garage hebt. In jou geval gaat het om een nieuwe auto, het is dan eenvoudig om vast te stellen of er schade is.

Volgens art 6:174BW rust op de wegbeheerder een risicoaansprakelijkheid wanneer ten gevolge van gebreken aan de weg gevaar ontstaat voor weggebruikers en dat het gevaar zich ook verwezenlijkt. Je rechtsbijstandverzekering zal dit artikel gebruiken om de gemeente aansprakelijk te stellen. Een cascoverzekeraar kan geen gebruik maken van dit artikel en dient de aansprakelijkheid via 6:162BW moeten aantonen. Dat zal ook wel lukken maar is iets lastiger.

Vergeet niet om ook rekening te houden met waardevermindering. Waardevermindering is vrijwel altijd het geval bij jonge auto's als de schade meer dan EUR 1.000,- bedraagt. Dit is nu misschien niet het geval, maar bij je aanrijdingschade misschien wel. Het kan zo maar een paar 100,- Euro zijn.

Succes!
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Odelot »

Ok, bedankt voor de info. Altijd handig om te weten!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Odelot »

Vandaag een brief gehad van mijn verzekering. Die hadden op hun beurt weer een brief gehad van de verzekering van de wegbeheerder.

Ze verzoeken mijn verzekeraar geheel sans préjudice het schadebedrag kenbaar te maken.

Wat is sans préjudice precies in deze betekenis?

Nu wil mijn verzekeraar een expert langs sturen. Bij Nieuwkoop wilden ze echter het hele dak al over gaan spuiten. Dat wil ik niet voor die paar steenslagplekjes. Op de zijkant achter heb ik echter ook nog verscheidene steenslagplekjes ontdekt tijdens het waxen. Op allebei de achterdeuren en de spatbordrand rechts. Zijn niet echt normale plekken voor steenslag lijkt me, dus ik wil alles gelijk mee laten nemen. De motorkap niet.
Ik wil echter alleen spotrepairs laten doen ipv helemaal overspuiten. Dat moet toch geen probleem zijn lijkt me?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Sunrise »

Odelot schreef:Wat is sans préjudice precies in deze betekenis?
KLIK ~]

Voor de rest zou ik zeggen dat je zelf mag beslissen wat je wilt, overspuiten of spotrepair. Zorg met spotrepair dan alleen wel dat je "alle" spots laat doen :wink:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Schade door losliggende stenen op viaduct

Bericht door Odelot »

Ja inderdaad. Die steentjes hebben ook best wat veroorzaakt!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie