ervaring met de 1.4 8v ?

paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door paco »

Was nieuwsgierig of er hier gp rijders zijn met de 1.4 8v ? ik heb van de week wel een proefrit gemaakt met me gp,maar dat is maar een moment opnamen . Ik vond hem zelf wat traagjes in zijn rijgedrag ,maar komt mogelijk ook omdat ik van me oude auto 2.0 l 140 pk meteen overstap in de gp ! Eigenlijk is mijn vraag ,komt hij lekker vlot mee in het verkeer en hoe is zijn gedrag met inhalen bv op de snelweg ? moet je hem flink in de toeren houden of gaat dat allemaal wel ? hoop dat er wat mensen zijn met wat ervaring ! Vond hem trouwens wel een heerlijke wegligging hebben en fijne stoelen ! En wat me zeker opviel was de rust van de auto ,lekker stil van binnen ,ook bij 110 km !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door Sunrise »

Hebben eerst ruim 3 jaar een 1.4 8V GP gehad, ondanks dat je maar 77 paardjes hebt viel het niet tegen. Op de snelweg lag ondanks de hoge toeren de gemiddelde snelheid toch meestal wel rond de 140km. Ook qua comfort op langere afstanden was het goed te doen. Qua verbruik haalde we gemiddeld 1:14,5 wat niet verkeerd is met een "sportieve" rijstijl.

Behalve de kinderziektes (dashboardkastje ed.) nooit ook maar 1 probleem gehad, 1x per jaar een beurt was voldoende.

Hebben in ruim 3 jaar "bijna" 66.000km gereden. De ervaringen waren dusdanig goed dat we hebben ingeruild voor de 2e GP die we nu hebben.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door paco »

dank je wel voor je reactie ,dat zijn goede berichten ! alleen 1 op 14,4 is niet echt zuinig ? Maar goed ik ben verder wel een rustige rijder geworden ,heb genoeg gek gedaan in punto gt turbo . Maar vind het alleen wel belangrijk dat hij gewoon vlot inhaalt op de snelweg en dat je lekker mee komt in het verkeer ! Maar begrijp uit je verhaal dat dat allemaal wel goed zit ! Zeker omdat je je tweede al aangeschaft hebt ,is dat ook een 8v op je nu 16v ?
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door paco »

is die 1 op 14,4 gecombineerd of alleen 140 op de snelweg ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door Sunrise »

paco schreef:Maar begrijp uit je verhaal dat dat allemaal wel goed zit ! Zeker omdat je je tweede al aangeschaft hebt ,is dat ook een 8v of heb je nu 16v ?
:shock: als je klikt op de namen in mijn onderschrift kom je alles te weten :wink:
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door GPZzee »

Hier de ervaring van een "rustige" rijder GP 1.4 8 klepperdeklep.
Alweer bijna 2 jaar eigenaar en zeer tevreden. Met sportief rijden heb ik nare ervaringen (vaak tanken, slijtage onderdelen en af en toe post uit Leeuwarden (cjib) dus lekker no nonsens sturen nu en in de winter draai ik 1 op 17 (aan de tank berekend).
Lange stukken rijden geen centje pijn, afgelopen vakantie van hier via de westkust Frankrijk, naar Middelandse zee en weer terug zonder gedoe, alleen beetje olie bijgooien.
Hoge toeren bij hogere snelheid klopt idd en dan denk je 4000 rpm? hmm het valt me eigenlijk wel mee, je kunt zelfs een normaal gesprek voeren. Verder af en toe even op zijn staart trappen vanuit zijn 3 als je een woonkern uitkomt tot 80 pu dan trekt ie prima. Oftewel, doe een proefrit en trek je conclusie! btw de mijne is alweer een oudere...BJ februari 2006. Ik heb net als Sunrise (had) een Sportsound!
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door paco »

dank je wel voor je reactie ! Zoals je omschrijft is voor mij voldoende ,mij rijstijl komt op het zelfde neer ,dus zal het wel goed komen :mrgreen: 1 op 17 klinkt mij lekkerder in de oren . Ja dat ze stil zijn van binnen was echt iets wat me meteen opviel !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roderick
Membre D'Oro
Berichten: 1074
Lid geworden op: za jan 13, 2007 21:42
Locatie: Aalsmeerderbrug, onder de rook van Schiphol
Contacteer:

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door Roderick »

Het is wel zeer afhankelijk waar je rijdt (snelweg/binnenweg?).. Ik haalde bij lange na niet de 1:17!

Puur omdat hier:
A) om de 100m een stoplicht staat
B) daarnaast alleen maar snelweg rijd

Houd nu maar gewoon rekening mee dat hij niet zo zuinig is als je nu hoopt, dan valt het altijd nog mee en zal je geen spijt krijgen van je 1.4 :)

Dat hij niet zo snel aanvoelt al je Volvo is logisch, maar de lange diepe slag van het gaspedaal helpt ook niet mee aan dit gevoel, kwestie van gewenning :)

Ik heb er 4 jaar lang en 80.000km veel plezier van gehad :) heeft het altijd goed gedaan!
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door GPZzee »

@ Roderick, wat betreft verbruik heb je een punt, tis hier doorlopend 80 km pu, maar dit is mijn winterverbruik. Ik zal het niet over de zomer hebben :wink: maar het verbruik verraste me wel enorm, voor een auto van 1000 kg en "maar" een 1.4.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik snelweg rij; ik laat al die mensen met haast maar gewoon voorbij knallen, 120 is meer dan snel genoeg! (niet bedoeld om de discussie over het (niet)nut van 130kmu aan te wakkeren).
Ik ga denk ik sparen voor een Volvo s40 voor erbij...dan kan deze naar mijn meisje, want ik wil mijn Punto nog lang niet de deur uit!! Ik ga voor de 10 jaar.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door paco »

Nee ik snap wel dat de opgave van 1 op 19 vanaf fabriek larie is hoor ,maar was wel benieuwd hoeveel dan in het echt ,maar denk dat ik weet waar ik nu rekening mee moet houden haha kan ik goed mee leven !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door Bennink »

Hier is het topic van 'mijn' 1.4 8v. Heb er 162.000km met plezier in gereden :-) Met een verbruik van (volgens Spritmonitor) 7,2/100, dus 1 op 13,89.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door paco »

Dank je wel ,ik ben er doorheen .......een topic met 596 berichten over 1.4 8v en nog niks wijzer haha gewoon 160.000 km gereden zonder problemen ! Laat ik het zo zeggen als ik nu 90.000 km erbij ga zetten op jou manier dan teken ik nu meteen :mrgreen: Ik heb een min puntje kunnen ontdekken ,en dat is het volgende ............je bent er door een ford ka uitgereden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door Bennink »

paco schreef:je bent er door een ford ka uitgereden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Haha LOL :mrgreen: Idd... een racemonster is het niet ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door Sunrise »

Bennink schreef:
paco schreef:je bent er door een ford ka uitgereden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Haha LOL :mrgreen: Idd... een racemonster is het niet ;-)
:shock: ...dat ligt dan toch aan de bestuurder en niet aan de GP, want zelfs dat is me met de GP nooit overkomen -]
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: ervaring met de 1.4 8v ?

Bericht door paco »

dan zal ik dus bij elke ka me best moeten doen :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie