Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo aug 30, 2006 15:00
door hannes
joedelta schreef:
Weer gelukt, om een onwaarschijnlijke stoplichtsprint te winnen.
Het was een Alfa 156 1.8 T-spark.
de bestuurder van de Alfa was van mijn leeftijd, dus nog geen opa of zo, en zat wat betreft reactievermogen gelijk, maar ja.....op de een of andere manier wilde de Alfa er niet langs.....onwaarschijnlijk, maar toch echt gebeurd.
hij zal zich wel verschakeld hebben, of hij heeft nog nooit een GP gezien en was totaal van de kaart. :lol: :lol: :lol: :wink:

Geplaatst: do aug 31, 2006 9:08
door Joh@n
grietje8 schreef:Gaat prima...dat bedienen... jammer dat je niet zo ver kan doortrekken in de een en twee :roll:
Standaard zijn ze al kort, de gechipte 130 Sport die ik heb gereden had ook nog eens een koppelbeperking in z'n 1 en voor mn gevoel kortere versnellingen. De sprong die je in zn 3 kan maken is echter ongehoord :D
joedelta schreef: Weer gelukt, om een onwaarschijnlijke stoplichtsprint te winnen.
Het was een Alfa 156 1.8 T-spark.
de bestuurder van de Alfa was van mijn leeftijd, dus nog geen opa of zo, en zat wat betreft reactievermogen gelijk, maar ja.....op de een of andere manier wilde de Alfa er niet langs.....onwaarschijnlijk, maar toch echt gebeurd.
Ik denk niet dat je die normaal bij zou kunnen houden nee.. Die zijn echt vlot voor een 1.8je, zowel naar de 100 als op top. Overigens ist zo dat de 96-er starlet van mn vriendin sneller is naar de 100 als een GP Sport :lol:

Geplaatst: za sep 02, 2006 12:14
door WillyBilly
Blijf natuurlijk raar dat een zwaardere / grotere uitvoering van de punto (mk2) , dezelfde 1.4 16V als max behoud.
Er had minimaal een 1.6 of 1.8 16V verkrijgbaar moeten zijn en dan die 1.2 eruit, want die is helemaal veel te licht voor de grande punto.

Geplaatst: za sep 02, 2006 12:47
door joedelta
WillyBilly schreef:Blijf natuurlijk raar dat een zwaardere / grotere uitvoering van de punto (mk2) , dezelfde 1.4 16V als max behoud.
Er had minimaal een 1.6 of 1.8 16V verkrijgbaar moeten zijn en dan die 1.2 eruit, want die is helemaal veel te licht voor de grande punto.
Er is al lang bekend dat er nog diverse zwaardere (turbo-)motoren aan gaan komen.
Zie ook elders op het forum.

Geplaatst: di sep 05, 2006 22:31
door chrispino
Wat betreft het inrijden, ik heb de eerste avond gelijk 180 op de teller gezet en volgens mij kan dat geen kwaad als ie maar warm is.

Geplaatst: wo sep 06, 2006 4:28
door tonyvandenbroek
Ik hoop het voor je..

Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:51
door Ice-Angel
tonyvandenbroek schreef:Ik hoop het voor je..
Me 2, ik ryd de eerste paar km wel gewoon rustig aan, scheuren kan de rest vd km nog :lol:

Geplaatst: zo sep 10, 2006 23:17
door chrispino
Ach en na een jaar of 3 komt er toch een nieuwe :roll: :wink:

Geplaatst: ma sep 11, 2006 13:33
door Sappel
Ice-Angel schreef:
tonyvandenbroek schreef:Ik hoop het voor je..
Me 2, ik ryd de eerste paar km wel gewoon rustig aan, scheuren kan de rest vd km nog :lol:
Zo doe ik het ook.
Zelfs afgelopen zaterdag toen ik tig keer de mist inging en een uur te laat in Someren Eind kwam, "kuch" NOT!!! "kuch", bleef ik rustig rijden.
nu 770km op de teller en trek max tot 4500 toeren door. Is eigenlijk voldoende om lekker met het verkeer mee te komen.
Zegt ie: Blaaaaaaappppp, met een ontzettende vlam uit de uitlaat, de straatstenen uit het wegdek trekkend van Someren Eind ;)
Ja, Tony die strepen zijn van mij!!!

Geplaatst: ma sep 11, 2006 14:36
door Ice-Angel
Sappel schreef:
Ice-Angel schreef:
tonyvandenbroek schreef:Ik hoop het voor je..
Me 2, ik ryd de eerste paar km wel gewoon rustig aan, scheuren kan de rest vd km nog :lol:
Zo doe ik het ook.
Zelfs afgelopen zaterdag toen ik tig keer de mist inging en een uur te laat in Someren Eind kwam, "kuch" NOT!!! "kuch", bleef ik rustig rijden.
nu 770km op de teller en trek max tot 4500 toeren door. Is eigenlijk voldoende om lekker met het verkeer mee te komen.
Zegt ie: Blaaaaaaappppp, met een ontzettende vlam uit de uitlaat, de straatstenen uit het wegdek trekkend van Someren Eind ;)
Ja, Tony die strepen zijn van mij!!!
Die van ons is ingereden, yahoo!!! :lol:

Geplaatst: vr okt 06, 2006 0:00
door Goose
Koen schreef:Heb al een BMW 320D achtergelaten, Hyundai coupe, Honda accord 2.0I,...
De BMW X5 3.0D kan ik juist volgen maja da s ook ne zware auto
Die stonden dan waarschijnlijk voor de rode lichten en jij mocht links afslaan of zo :D :D

met alle respect, heb binnen 2 tal weken ook mijn GP'tje, maareuh, dacht het zo niet direct, heb er mijn BMW voor ingeruild met 115 PK en met de 90 PK GP testritje gedaan, en dat verschil voel je enorm hoor

Geplaatst: vr okt 06, 2006 8:51
door PuntoXM
Ice-Angel schreef:Die van ons is ingereden, yahoo!!! :lol:
Wanneer is een diesel eigenlijk ingereden? Ik vind de motor na ruim 1500km duidelijk al soepeler ondering (was eerst onder de 1500rpm echt noppes, en dan in ene dat klapje bij 1750rpm). Maar het verbruik is nog niet om naar huis te schrijven:
- eerste tank 1:17,6 (op basis van getankte liters, niet de BoordComputer, hoewel die er dicht bij zat).
- tweede tank 1:17,3 (idem, maar nu zat de BC er wat verder af).
- In 6 met 120km/u is het vebruik 5,2 - 7,0 l/100km (afhankelijk van wind mee/tegen) volgens de BC

Ook de huidige tank gaat volgens BC weer richting 1:17 a 1:18. Ik vind dat nog niet zo'n probleem, maar hoop wel dat dit niet al te lang zo doorgaat.

Met dezelfde rijstijl reed ik vroeger altijd verdraaid dicht bij de officiële cijfers voor "de mix", zelfs met 1335kg Xantia reed ik nog ruim 1:17.

Hoe lang geduld te hebben bij zo'n dieseltje: 5.000km, 10.000km zelfs? Of zou 't onderhand toch echt meer richting 1:20 of beter moeten kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat al die Panda-rijders 1:24 kunnen met dit blokkie en een GP niet verder dan 1:17 komt?