Voorstellen

Plaats reactie
PAN
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 29, 2012 23:38

Voorstellen

Bericht door PAN »

Hallo Punto liefhebbers,

Ik heb ooit punto gereden (2001 1,9 JTD elx), en deze beviel mij redelijk. Na 220.000 km was hier het beste wel vanaf en op 320.000 kilometer viel deze echt bijn auitlekaar. Wat een rammelbak.

Hierna een alfa 156 1,9 JTD 8v edizione limitata gereden,deze was bij 320.000 kilometer nog perefct, totaal geen rammel of rare porblemen. TOPwagen.

Verliefd geworden op een 159 1,9 JTD 16V SW, en deze reed ook super. Hellaas was ie ooit fout gechipped wat me nog wat problemen heeft bezorgd, maar na squadra kon ik mijn wagen niet terug en geen problemen meer. Deze wagen blinkte uit in: Rijgedrag en finesse, power en relatief zuinig (185 pk,1570 kg, verbruik gem aan pomp 1:15)

Nu ben ik lief voor mijn beurs dus terug naar een punto en wel een nieuwe witte punto mylife + pluspakket met cruisecontrol/middenarmsteun en reservewiel. Het rijd niet zeer comfortabel. Vergeleken met de 159 is deze wagen weinig communicatief maar dit zal snel wennen.

Voordelen eerste 100 kilometer:
- stil (geen motor geluid)
- best nog vlot voor 1.3 tje (zelf nog aan het inrijden)
- mooi
- blue en me ( spraakherkennen helpt mij)
- handsfree is goede kwaliteit (159 wel beter)
- wegligging
- stoelen zijn goedkope soort maar zitten goed
- ruimte voor en achterin
- mooi dshboard

Nadelen eerste 100 kilometer
- hij rammelt vanuit het dashboard (ik hoop garantie !)
- stuurt heel licht ( kwestie van gewenning en aanpassen)
- start& stop is irritant, moet permanent uit staan.
- schakeld soepel, maar een beetje roerbak vergeleken met 159. Dit is ook puur gewenning
- geluid radio is redelijk, voor audiofielen behoeft er wat aanpssingen gedaan te worden


Al met al ben ik zeer tevereden met de aankoop, alleen het rammeltje moet nog wel ff opgelost worden. De alfa's die ik gehad heb rammelden en kraakten nooit (145,156,159)
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Sunrise »

~~ ...welkom bij de GPC, hopelijk volgen er snel ook wat pixels -] .

Wat betreft "het rammeltje" lossen ze dat hopelijk snel op, voor de rest zal het idd. ff wennen zijn na een 159, maarruh vergeet niet dat dat ook wel een segment of wat hoger is :wink:
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Voorstellen

Bericht door paco »

welkom op het forum heb hiervoor ook alfa gereden ,maar ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over me GP !!
Afbeelding
PAN
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 29, 2012 23:38

Re: Voorstellen

Bericht door PAN »

Rammeltje is nog niet opgelost, eerst maar ff rijden. Dit gaat overigens perfect. Ben bewust van het klasseverschil 159 vs punto evo, maar deze punto valt niet tegen. Verbruik is overigens bij 120 na 500 km 6 liter, dit denk ik redelijk voor winter.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Voorstellen

Bericht door paco »

PAN schreef:Rammeltje is nog niet opgelost, eerst maar ff rijden. Dit gaat overigens perfect. Ben bewust van het klasseverschil 159 vs punto evo, maar deze punto valt niet tegen. Verbruik is overigens bij 120 na 500 km 6 liter, dit denk ik redelijk voor winter.
dat is zuinig , 1 op 83 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
PAN
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 29, 2012 23:38

Re: Voorstellen

Bericht door PAN »

Gelukkig de resonantie heb ik zelf gevonde:

Op de twee hoged ruk slangen tegen de schutplaat zit een klem. Deze was niet vastgezet, er ontbreekt een complete moer. Nu alles los gehaald want moer krijg ik er met mijn huis tuin en keuken gereedschap niet op. Resonantie weg en heerlijk stil in de auto.

Nu 1000 km gereden, maar verbruik val me nog wel tegen. Rij 90% op de snelweg 116 km/uur (tomtom) en hij verbruikt gemiddeld 5,8 liter op 100 liter. Terwijl mijn pool coolega met zijn volvo V70 statsion bak D5 2,5 liter, met gewicht 1590 kg 6 liter per 100 verbruikt ??
Plaats reactie