GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Gebruikersavatar
Arend
Nuovo Arrivato
Berichten: 110
Lid geworden op: ma jan 23, 2012 12:08
Locatie: Hall
Contacteer:

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door Arend »

paco schreef:ik zou niet zo lang kunnen wachten ( maar ben ook pietje ongeduld als ik iets gekocht heb :oops: )Moest 10 dagen wachten op me GP ,vond het een ramp :mrgreen: Maar goed ,het ging om jou verhaal ,ik kan je niet raden in deze,heb nooit diesel gereden ! Maar wens je wel heel veel succes en voorpret met het zoeken en aanschaffen van een punto !!!
Haha ik ben ook super ongeduldig :oops:

Ik reed dinsdag 17 januari me megane in de soep en de zaterdag erop reed ik vrolijk rond in me GP :lol:
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door paco »

Arend schreef:
paco schreef:ik zou niet zo lang kunnen wachten ( maar ben ook pietje ongeduld als ik iets gekocht heb :oops: )Moest 10 dagen wachten op me GP ,vond het een ramp :mrgreen: Maar goed ,het ging om jou verhaal ,ik kan je niet raden in deze,heb nooit diesel gereden ! Maar wens je wel heel veel succes en voorpret met het zoeken en aanschaffen van een punto !!!
Haha ik ben ook super ongeduldig :oops:

Ik reed dinsdag 17 januari me megane in de soep en de zaterdag erop reed ik vrolijk rond in me GP :lol:
:mrgreen: :mrgreen: dat is toch beter dan 10 dagen ! Soms wel lastig voor je zelf dat ongeduld ,maar zo ben ik nou eenmaal . Me vader kocht een nieuwe auto en moest 2 maanden wachten ,voor hem geen probleem vond hij ,ze gaan vanzelf om ,nou ik snap daar geen reet van hoor ,ik zou gek worden :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arend
Nuovo Arrivato
Berichten: 110
Lid geworden op: ma jan 23, 2012 12:08
Locatie: Hall
Contacteer:

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door Arend »

hahaha groot gelijk!

maar weer ff ontopic verder ;p
Afbeelding
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door joeneke »

Ik kan meestal ook niet zo lang wachten hahaha, maar kon hem gelukkig reserveren tot juni. waarschijnlijk volgende week dinsdag een proefrit maken ( spannend :-] )

Even kijken of dit werkt
Let niet op mijn paint skills :P :wink:

Afbeelding
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door rdcmrt »

Alleen al vanwege het skydome zeg ik.. doen! ~~
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door alfawiel »

Zwart is best een mooie kleur, regelmatig poetsen en het blijft een prachtauto.
Het skydome is een hele grote plus.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door joeneke »

alfawiel schreef:Zwart is best een mooie kleur, regelmatig poetsen en het blijft een prachtauto.
Het skydome is een hele grote plus.
Als ik hem nieuw zou kopen zou hij Acid Jazz Blue worden met van die mooie italiaanse spiegel kapjes :oops: zwart is idd een hele kleur om bij te houden maar heb het er graag voor over ( elke week met de hand poetsen zoals het nu ook gaat in de zomer )
Skydome was echt een pre , net zoals lederen zetels, beetje verwend mss maar daar betaal je dan ook voor :oops: :D

Dinsdag even kijken, denk wel dat deze jongen heel blij gaat worden
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door paco »

Ik vind het een plaat van een auto ~~
Afbeelding
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door joeneke »

paco schreef:Ik vind het een plaat van een auto ~~
Dank u, het hele plaatje klopt ook gelukkig, alles wat erop zit waren ook de wensen gelukkig :D
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door rdcmrt »

joeneke schreef:Skydome was echt een pre , net zoals lederen zetels, beetje verwend mss maar daar betaal je dan ook voor
Nee, we houden gewoon van luxe. Heb je mijn optielijst gezien ;)
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door Sunrise »

rdcmrt schreef:Nee, we houden gewoon van luxe. Heb je mijn optielijst gezien ;)
:roll: ...bij jouw past het tenminste nog in je onderschrift. Mijn onderschrift is "klikbaar" omdat het inmiddels 1 hele pagina betreft -]
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door rdcmrt »

Ik heb ook in moeten korten hoor :roll:
Maar bij jou is het inderdaad niet normaal nee :)
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door Ivo Herijgers »

Allereerst, welkom op dit forum, mede Helmonder :D

Ja, lastige keuze die je zelf uiteindelijk moet maken. Mijn mening hierover is de volgende:
Ik kom zelf uit een Opel Astra station 1.9 CDTI 100 pk (feitelijk een JTD), nu rijd ik dus ook in zo'n Pevo 85 pk spaardiesel...

Als je de PK/gewicht verhouding gaat bekijken, dan is deze precies gelijk, echter merk ik wel gewoon dat de 'grote' diesel die ik hiervoor had vele malen soepeler was. Met die auto kon ik heel schakellui rijden en hij voelde veel kwieker (260nm tegen 200nm nu) aan dan de Fiat nu. Je merkt dat ie geknepen is, en op tijd terugschakelen voor acceleratie is gewoon nodig omdat ie anders wat nukkig wordt.

Wel sta ik te lachen bij de pomp, want ik kan met de Fiat een net zo grote actieradius halen als met de Opel, die een grotere tankinhoud had. Vandaag nog getankt 1:21,7 tegen 1:17,5 met de Opel. Wegenbelasting of niet, ik heb geen BPM hoeven te betalen bij aanschaf, en die pakken ze me niet meer af. Verder denk ik dat een 1.3 Multijet op langere termijn een courantere auto zal blijven als de 1.9 die jij op het oog hebt, met het oog op de afstraffing voor de zgn. milieubelastende auto's.

Cosmetisch gezien zeg ik EVO, over het uiterlijk wordt hier nog al eens getwist, maar het dashboard vind ik echt 1 van de mooiere in deze klasse. Skydome vind ik geen must, omdat ik met mijn 1.86m met het hoofd tegen de dakhemel aanschuur. Daar heb ik in mijn auto geen last van....

Verder zal ik de allerlaatste zijn die zal zeggen dat je die 1.9 niet moet kopen, want het rijdt natuurlijk geweldig...maar je weer welke consequenties er aan vast zitten...Succes met je keuze!

p.s. Acid Jazz Blue is een goeie keuze! 8)
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door joeneke »

rdcmrt schreef:
joeneke schreef:Skydome was echt een pre , net zoals lederen zetels, beetje verwend mss maar daar betaal je dan ook voor
Nee, we houden gewoon van luxe. Heb je mijn optielijst gezien ;)

Haha je hebt helemaal gelijk :D jij heb ook een hele mooie zeg al zou ik 'm met witte slofjes gelaten hebben denk ik :oops:
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: GP 1.9D of toch een Pevo 1.3

Bericht door joeneke »

Ivo Herijgers schreef:Allereerst, welkom op dit forum, mede Helmonder :D

Ja, lastige keuze die je zelf uiteindelijk moet maken. Mijn mening hierover is de volgende:
Ik kom zelf uit een Opel Astra station 1.9 CDTI 100 pk (feitelijk een JTD), nu rijd ik dus ook in zo'n Pevo 85 pk spaardiesel...

Als je de PK/gewicht verhouding gaat bekijken, dan is deze precies gelijk, echter merk ik wel gewoon dat de 'grote' diesel die ik hiervoor had vele malen soepeler was. Met die auto kon ik heel schakellui rijden en hij voelde veel kwieker (260nm tegen 200nm nu) aan dan de Fiat nu. Je merkt dat ie geknepen is, en op tijd terugschakelen voor acceleratie is gewoon nodig omdat ie anders wat nukkig wordt.

Wel sta ik te lachen bij de pomp, want ik kan met de Fiat een net zo grote actieradius halen als met de Opel, die een grotere tankinhoud had. Vandaag nog getankt 1:21,7 tegen 1:17,5 met de Opel. Wegenbelasting of niet, ik heb geen BPM hoeven te betalen bij aanschaf, en die pakken ze me niet meer af. Verder denk ik dat een 1.3 Multijet op langere termijn een courantere auto zal blijven als de 1.9 die jij op het oog hebt, met het oog op de afstraffing voor de zgn. milieubelastende auto's.

Cosmetisch gezien zeg ik EVO, over het uiterlijk wordt hier nog al eens getwist, maar het dashboard vind ik echt 1 van de mooiere in deze klasse. Skydome vind ik geen must, omdat ik met mijn 1.86m met het hoofd tegen de dakhemel aanschuur. Daar heb ik in mijn auto geen last van....

Verder zal ik de allerlaatste zijn die zal zeggen dat je die 1.9 niet moet kopen, want het rijdt natuurlijk geweldig...maar je weer welke consequenties er aan vast zitten...Succes met je keuze!

p.s. Acid Jazz Blue is een goeie keuze! 8)
Leuk ! meerdere Helmonders.... wat een wereld stad is het ook :D hehe

Ik zeg qua uiterlijk GP maar dan vooral om de neus :oops: binnenkant de Pevo denk ik
Wat is een langer termijn voor de 1.3 Pevo ? praat je dan over jaren ?
De Pevo waarvoor ik gekeken heb kost 21.000 euro nieuw, dit is me 10.000 teveel, voor die 10.000 euro verschil kan ik, met diesel erbij ongeveer 6 jaar rijden wil ik het eruit hebben.
Aangezien ik 35000 km per jaar rijd ga ik die 6 jaar niet redden, mischien als ik gesattled ben en samenwoon ( ooit ) .... toekomst :D
Plaats reactie