Kan wel zijn, maar aankloppen na de garantieperiode, is in de praktijk verlangen naar coulance van de dealer. En als zij niet willen, dan kan het een lang gevecht worden, waar je niet altijd zin in hebt.scoop schreef:Ik ben er bij geweest toen de dealer bij mijn Punto de boel heeft gereinigd en er werd wel meer dan alleen het slangetje gereinigd. Ook het deel ná het slangetje dat naar de luchtinlaat loopt werd helemaal gereinigd. Mij werd op het hart gedrukt dat áls ik het doe, ik dan ook heel voorzichtig en grondig te werk moet gaan, anders zou de kans alleen maar groter zijn op problemen. Alles werd doorgeblazen en daarna gereinigd met een (bijtende) vloeistof die ook vanzelf weer verdampt. Oh en niet te vergeten dat slechts enkele weken hierna ik met een bevroren carterventilatie bij de dealer voor de deur stond. Heeft reinigen echt wel zoveel zin?
Mijn advies is om niet zelf te gaan rommelen tenzij je helemaal geïnformeerd bent over hoe te handelen door je dealer (en dat kan natuurlijk wel afwijken van wat mij verteld is). Ik zou het dus laten doen door de dealer zelf. En als je eerder (in de garantieperiode) al problemen hebt gehad met de carterventilatie zou ik me er niet zo druk over maken, want de dealer en FIAT zijn verantwoordelijk voor een passende oplossing voor het probleem. Treedt het straks (ook buiten de garantieperiode) weer op, dan zijn ze gewoon weer aan de beurt. En als ze niet bereidwillig zijn, praten ze maar met de rechtsbijstand.
Het reinigen van het slangetje is wel het belangrijkste en meest afdoende, want daar zit de verbinding (!) die de smurrie laat ophopen.