BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
-
- Senior Stato
- Berichten: 515
- Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Ben inmiddels weer thuis. Heb straks op de heenreis even een liter olie bijgevuld. Ik heb dat in al die jaren nooit hoeven doen bij een 2e hands auto! Ik zat dus in dubio of ik rustig moest rijden ivm eventuele motorschade, of dat ik juist wat pittiger moest rijden! Ik heb dus net naar huis even flink geplankt en wat rijdt ie lekker! Maar... 14500 km...peilstok op half...is dat normaal?
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
- MarkdeRoo
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo okt 23, 2011 17:58
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Dank voor dit, lijkt erop dat ik er ook last van heb.
Echter zit ik al met een hoop rook en heel de mikmak.
Gelukkig heel kort gereden, garage lag op de route.
Heb hem daar meteen achter gelaten. Ben naar huis gelopen.
Echter zit ik al met een hoop rook en heel de mikmak.
Gelukkig heel kort gereden, garage lag op de route.
Heb hem daar meteen achter gelaten. Ben naar huis gelopen.
Evo 1.3 Multijet 3D wit (chiptuned) | inbouw stoelverwarming | Glastinting |
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
nope 1.3 mtj 90 pk versiepaco schreef:heb je een gewone benzine motor ?waldo_s schreef:die slang zit bij mij toch niet op dezelfde plek als op de foto hierboven.. waar moet ik hem vinden bij een gp van 2008 ?
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Dat olie verlies is natuurlijk niet normaal bij zo'n km-stand. En ik ga er vanuit dat je de olie gepeild hebt nadat de auto al een redelijke tijd stil gestaan heeft?Ivo Herijgers schreef:Ben inmiddels weer thuis. Heb straks op de heenreis even een liter olie bijgevuld. Ik heb dat in al die jaren nooit hoeven doen bij een 2e hands auto! Ik zat dus in dubio of ik rustig moest rijden ivm eventuele motorschade, of dat ik juist wat pittiger moest rijden! Ik heb dus net naar huis even flink geplankt en wat rijdt ie lekker! Maar... 14500 km...peilstok op half...is dat normaal?
Wat ik zo op jouw foto zie zit de slang nog niet echt verstopt en zal er daar (nog) niet echt een probleem zitten. Maar nog even een extra vraag, heb je nog iets gemerkt van vermogensverlies of een extra hoog(of laag?) dieselverbruik?
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
het geld ook voor benzinemotoren (voornamelijk de 8 kleppers) maar dat werkt wat anders (luchtfilterhuis eraf en dan zie je het slangetje wel zitten).
Voor de diesel: Alleen het uiteinde van het slangetje schoonmaken heeft niet zoveel zin. Hij bevriest ook in de olieafscheider (zwart potje) achterop het blok.
@ Waldo_s:
Dit geldt vooral voor de euro 5 motoren (dus 85pk versie), traject is namelijk anders.
Voor de diesel: Alleen het uiteinde van het slangetje schoonmaken heeft niet zoveel zin. Hij bevriest ook in de olieafscheider (zwart potje) achterop het blok.
@ Waldo_s:
Dit geldt vooral voor de euro 5 motoren (dus 85pk versie), traject is namelijk anders.
-
- Senior Stato
- Berichten: 515
- Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Hey Kars!Kars schreef:Dat olie verlies is natuurlijk niet normaal bij zo'n km-stand. En ik ga er vanuit dat je de olie gepeild hebt nadat de auto al een redelijke tijd stil gestaan heeft?Ivo Herijgers schreef:Ben inmiddels weer thuis. Heb straks op de heenreis even een liter olie bijgevuld. Ik heb dat in al die jaren nooit hoeven doen bij een 2e hands auto! Ik zat dus in dubio of ik rustig moest rijden ivm eventuele motorschade, of dat ik juist wat pittiger moest rijden! Ik heb dus net naar huis even flink geplankt en wat rijdt ie lekker! Maar... 14500 km...peilstok op half...is dat normaal?
Wat ik zo op jouw foto zie zit de slang nog niet echt verstopt en zal er daar (nog) niet echt een probleem zitten. Maar nog even een extra vraag, heb je nog iets gemerkt van vermogensverlies of een extra hoog(of laag?) dieselverbruik?
Het viel me juist positief op dat ie zuinig rijdt. Ik merk niks aan de motor, het is dat ik er hier op geattendeert werd, anders had ik het niet eens geweten... Het olieverbruik.. Ik heb het vermoeden dat deze nog binnen de tolerantie ligt van wat een motor aan olie mag verbruiken... Als je soms verhalen hoort dat een liter op 1000km 'normaal' is. Heb jij zelf al bij de carterventilatie gekeken bij jou auto? Ben benieuwd... Succes!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Hoe zou Fiat Nederland hier mee omgaan?
Donderdag heeft mijn vrouw, een leek in autotechniek waarschijnlijk ook zo iets meegemaakt. Ze rook wel een enorme stank (maar dit was al omdat er een lekkage was van uitlaatgassen, hier was al een afspraak over gemaakt. staat echter los van dit carterontluchtings-probleem)
Niet beter wetende is zij dus doorgereden...
Intussen staat de auto zonder olie in de blok bij de garage, schade ?????
Km stand: 3500km!!
Grote fout van Fiat Italie!!!!!!
Donderdag heeft mijn vrouw, een leek in autotechniek waarschijnlijk ook zo iets meegemaakt. Ze rook wel een enorme stank (maar dit was al omdat er een lekkage was van uitlaatgassen, hier was al een afspraak over gemaakt. staat echter los van dit carterontluchtings-probleem)
Niet beter wetende is zij dus doorgereden...
Intussen staat de auto zonder olie in de blok bij de garage, schade ?????
Km stand: 3500km!!
Grote fout van Fiat Italie!!!!!!
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
pfff..da's minder.
Hopelijk komen ze tot een goede oplossing. Maar naar aanleiding van dit topic heb ik ook even mijn oliepeil gemeten (iets wat ik 'te' weinig doe) en gelukkig prima in orde. Nu bijna 10.000 na haar laatste beurt, niet heel veel verbruikt. Wel was de olie GITZWART. Zit er dus aan te denken om deze preventief om de 10.000 te vervangen. Ik moet nog tot juni, en da's best lang.
Verder loopt de turbo nog als een zonnetje. Ook met dit koude weer, heeft ze nog geen zucht gegeven die ik niet wil hebben.
I LOVE HER !
Hopelijk komen ze tot een goede oplossing. Maar naar aanleiding van dit topic heb ik ook even mijn oliepeil gemeten (iets wat ik 'te' weinig doe) en gelukkig prima in orde. Nu bijna 10.000 na haar laatste beurt, niet heel veel verbruikt. Wel was de olie GITZWART. Zit er dus aan te denken om deze preventief om de 10.000 te vervangen. Ik moet nog tot juni, en da's best lang.
Verder loopt de turbo nog als een zonnetje. Ook met dit koude weer, heeft ze nog geen zucht gegeven die ik niet wil hebben.
I LOVE HER !
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Volgens mij heeft het mij ook overvallen: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 60#p187960" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
[quote="GWBoes"]het geld ook voor benzinemotoren (voornamelijk de 8 kleppers) maar dat werkt wat anders (luchtfilterhuis eraf en dan zie je het slangetje wel zitten).
quote]
Heb je hier een foto van of tekening?
Vanmorgen reed ik kinderen naar school met mijn Fiat Seicento 0.9! Toen ik wou wegrijden rook ik olie, en wist het al! De motorkap open en zag al olie pijlstok omhoog staan! En motorblok stond netjes onder olie !
Ik heb slang van de carterontluchting met filter eraf geschroefd en filter (soort metaalzeef) schoongemaakt. Als ik thuis kom doe ik het nog een keer met wat wd-40.
quote]
Heb je hier een foto van of tekening?
Vanmorgen reed ik kinderen naar school met mijn Fiat Seicento 0.9! Toen ik wou wegrijden rook ik olie, en wist het al! De motorkap open en zag al olie pijlstok omhoog staan! En motorblok stond netjes onder olie !
Ik heb slang van de carterontluchting met filter eraf geschroefd en filter (soort metaalzeef) schoongemaakt. Als ik thuis kom doe ik het nog een keer met wat wd-40.
GP 1.4 8v, feb 2007
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Mijn punto staat nu dus al bij de dealer in afwachting van wat ze r van fiat nederland aan moeten en mogen doen,r stonden r vanmorgen voor 10 uur al 5 met hetzelfde probleem
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Nou na het lezen van deze problemen die iedereen heeft ,ben ik ook maar eens gaan kijken onder de kap ! Maar gelukkig alles is schoon en olie peil is keurig op max Maar wens wel iedereen die problemen heeft sterkte en hoop dat de schade mee zal vallen ,zeker voor de mensen die buiten de garantie vallen
- BartCCC
- Sponsors
- Berichten: 742
- Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
- Locatie: Valkenburg aan de Geul
- Contacteer:
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Goede tip inderdaad, dankjewel! Hier gelukkig ook alles in orde en schoon. Ik moet er niet aan denken dat dit zou kunnen gebeuren
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
- LIKE US on Facebook
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Dat zegt niks. Ik heb vorige week ook olie gepeild en toen stond hij ook nog op max. Ik heb de carterontluchting niet gecontroleerd, maar ik zou dat dus toch maar even doen!paco schreef:Nou na het lezen van deze problemen die iedereen heeft ,ben ik ook maar eens gaan kijken onder de kap ! Maar gelukkig alles is schoon en olie peil is keurig op max
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Het kan toch geen toeval meer zijn.
Als er zo veel mensen met deze problemen te kampen hebben, wordt het tijd dat FIAT met een oplossing komt opdraven.
Ook hoop ik dat de oplossing van de problemen hier ook worden gepost, ter info voor de rest.
Als er zo veel mensen met deze problemen te kampen hebben, wordt het tijd dat FIAT met een oplossing komt opdraven.
Ook hoop ik dat de oplossing van de problemen hier ook worden gepost, ter info voor de rest.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen