Fijne geruststelling. Ik rijd geen te kleine stukjes te rustigPaul Snip schreef:Het komt gewoon van te korte stukjes en te rustig rijden. En dat in combinatie met deze temperaruren kan fataal zijn!
BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
-
- Senior Stato
- Berichten: 515
- Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
K*T! Ik snap er geen moer van... Ik ben heus geen rustige rijder! En zoals gezegd 500 km in de week.
Oliepeil is ook niet echt om over naar huis te schrijven... Peilstok staat onder de helft :14500 km
Wat nu? Zoieso garage bezoeken?! Weten zij hier van?!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
wat ik me eigenlijk afvraag ,is het alleen bij de aansluiting van de slang zoals hier de foto's boven aangeven ,of ziet het hele systeem er zo uit van binnen ? Kan je dit inderdaad gewoon schoonmaken en klaar is kees ,of moet je zo als bij het vorige bericht inderdaad naar de garage ?
Succes Ivo ,hoop dat het alleen schoonmaken is !!!!!!!!!!!
Succes Ivo ,hoop dat het alleen schoonmaken is !!!!!!!!!!!
-
- Senior Stato
- Berichten: 515
- Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Het is niet zo, dat het even met een stukje keukenpapier weg te vegen is. Het zit vastgekoekt...Geen idee of na de bocht in de slang ook deze substantie zit.... Het oliepeil baart me ook zorgen :S Het probleem is, ik mag vandaag nog 90 km rijden over de snelweg....je begrijpt dat ik niet blij ben..
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Nee daar zou ik ook niet blij mee zijn ,ik zou wel ff olie bij gooien als ik jou was voor dat je die 90 km nog gaat pakken !!
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
en ik zou proberen in zo'n laag mogelijk toerental te rijden !
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
@ Ivo Herijgers...
Die van jou zit nog lang niet dicht. Wel een heel klein beetje aanslag maar hier zou ik me nog niet echt zorgen over maken. De verstopping ontstaat meestal bovenin. Omdat daar de temperatuur het laagst is. Gewoon ff een beetje olie bijvullen en gaan. Die 90 kilometer snelweg is juist goed om hem ff lekker op temperatuur te laten komen.
Bij Volkswagen hebben ze dit probleem ook gehad. Daar is later een modificatie voor gekomen met een verwarmingselementje.
Die van jou zit nog lang niet dicht. Wel een heel klein beetje aanslag maar hier zou ik me nog niet echt zorgen over maken. De verstopping ontstaat meestal bovenin. Omdat daar de temperatuur het laagst is. Gewoon ff een beetje olie bijvullen en gaan. Die 90 kilometer snelweg is juist goed om hem ff lekker op temperatuur te laten komen.
Bij Volkswagen hebben ze dit probleem ook gehad. Daar is later een modificatie voor gekomen met een verwarmingselementje.
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
hey Paul ,weet jij dan of het hele systeem er zo uit ziet ,of alleen de aansluiting bij de slang ?Paul Snip schreef:@ Ivo Herijgers...
Die van jou zit nog lang niet dicht. Wel een heel klein beetje aanslag maar hier zou ik me nog niet echt zorgen over maken. De verstopping ontstaat meestal bovenin. Omdat daar de temperatuur het laagst is. Gewoon ff een beetje olie bijvullen en gaan. Die 90 kilometer snelweg is juist goed om hem ff lekker op temperatuur te laten komen.
Bij Volkswagen hebben ze dit probleem ook gehad. Daar is later een modificatie voor gekomen met een verwarmingselementje.
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Bovenin is het ergste. Onderin wordt het warm genoeg om open te blijven. Die prut op zich is niet zo'n probleem. Pas als er zoveel water inzit dat het bevriest wordt het link.
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
ok dank je wel voor de uitleg
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Ik krijg de slang er niet af. Moet je iets indrukken ofzo?
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Die geribbelde stukje ! kijk maar op de foto ,als je daar in knijpt kan je hem er af trekkenRaydeJee schreef:Ik krijg de slang er niet af. Moet je iets indrukken ofzo?
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
Je moet aan de zijkanten op het geribbelde gedeelte knijpen.RaydeJee schreef:Ik krijg de slang er niet af. Moet je iets indrukken ofzo?
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
die slang zit bij mij toch niet op dezelfde plek als op de foto hierboven.. waar moet ik hem vinden bij een gp van 2008 ?
Re: BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
heb je een gewone benzine motor ?waldo_s schreef:die slang zit bij mij toch niet op dezelfde plek als op de foto hierboven.. waar moet ik hem vinden bij een gp van 2008 ?