Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

DaDragon

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door DaDragon »

crossover schreef:Gister maar langs de dealer gereden en de oorzaak lijkt inderdaad een bevroren carter ventilatie. Het probleem is alleen dat ze nog niet weten hoeveel schade dit heeft aangericht aan de rest van de motor. Dat lijkt in mijn geval wat meer te zijn dan bij andere gevallen met bevroren carter ventilatie die ze binnen hadden gekregen. Prognose was dat het nog wel een week zou duren. En dan ben ik een maand mijn Evo kwijt geweest....

Heeft iemand nog tips of/hoe ik een vorm van schade compensatie kan krijgen? Want van de 6 maanden dat ik de Evo heb heb ik er 1/6 deel niet in kunnen rijden. En in die tijd moest ik benzine rijden wat een behoorlijke extra kosten post opleverde afgelopen maand. Ik ga dit vandaag maar eens voorleggen aan mijn eigen dealer in Amersfoort. Want volgens mij is hij als verkoper van de auto voor mij als consument het aanspreekpunt.
Schade compensatie krijg je niet.
Je hebt immers een vervangende auto kunnen lenen voor de duur.
Het is overmacht waar ze niks aan kunnen doen.
crossover
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 17:07

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door crossover »

@DaDragon Net even bij mijn eigen dealer langs geweest en deze adviseerde om wel een schade verzoek in te dienen. Aangezien je ervan uit mag gaan dat je auto binnen 3 a 4 dagen gerepareerd is niet dat het minimaal 4 weken duurt. Daar komt nog bij dat ik een Evo diesel heb gekocht om goedkoop veel kilometers mee te rijden. Als ik vervolgens 4 weken in een benzine op pad moet zijn dat naar mijn mening niet mijn kosten. Moeten ze maar een evo diesel als vervangende auto inzetten. Dan was het een ander verhaal geweest.

De dealer hier in Amersfoort vertelde dat zij ook nog een paar Evo's met hetzelfde probleem hadden staan waar een nieuwe motor in moet. Aangezien er geen nieuwe motoren leverbaar zijn staan die auto's daar nog wel een maand. Wordt je als eigenaar ook niet vrolijk van denk ik!

Tot zover mijn update :P
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door paco »

Snap dat je dat gevoel hebt ,maar denk dat je geen recht hebt op compensatie omdat ze voorzien hebben in vervangend vervoer . Er staat niks beschreven over welke brandstof deze zou moeten gebruiken ! Als ik hem nu voor een maand in zou moeten leveren en ik zou zeggen dat ie van mij gemiddeld 1 op 15 rijd en ik krijg een Abarth mee kan ik ook een aanspraak maken op verbruik verschil ( :mrgreen: kom maar op met die Abarth :mrgreen: ) Maar het blijft natuurlijk kl*te dat je hem zo lang kwijt bent :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door ed.de.vries »

Super jammer, dat eea gebeurd, maar ook echt Kl... voor de eigenaar die zoiets moet ervaren, en dan!
Geen vervangende motoren, dat is toch niet te geloven! En dát voor zo,n groot concern.
Ik begrijp best dat een fabricage fout opgespoord moet worden,maar dat klanten daarmee het karretje ik weet niet hoelang moeten missen! Dat is een kwalijke zaak.
Jammer! en slecht voor het imago/merk Fiat op deze wijze. Of zit het hem in de importeur????
Die eea toch ook moet kunnen oplossen. Ben benieuwd hoe deze zaken verder opgelost worden!
:der ALTE:
Noud
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: wo okt 17, 2007 13:36
Locatie: Nieuwegein

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door Noud »

Vervelend maar wel een fijn om te weten dat het zonder problemen hersteld gaat worden en Fiat het probleem niet weerlegt.

En over de meerkosten van de benzine zou ik me niet druk maken want je hebt geen slijtage aan je eigen auto zolang je met de vervangingsauto mag rijden.

Hoe gaat het straks met beurten, moet je nu bij 30.000 wel een beurt doen om wordt dat interval weer gereset? Dan heb je ook een halve beurt uitgespaard ;-)

Succes en hopelijk snel je eigen auto weer terug.
Grande Punto 5 drs 1.4 T-Jet Sport New Orleans Blue
Gebruikersavatar
keizerh
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
Locatie: Wildervank (Groningen)

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door keizerh »

Komt er dan een mylife blok in?
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door scoop »

Dat lijkt me stug, ze zullen enkel vervangen wat er kapot is en gewoon vervangen naar het type auto. Verwacht maar niet dat FIAT nu ineens nieuwere techniek onder de motorkap gaat stoppen.
crossover
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 17:07

Re: Gestrand met de Evo... kapotte koppakking bij 15.000km?

Bericht door crossover »

Laatste update:

Vandaag na meer dan 6 weken wachten de Punto weer opgehaald! Ik ben erg blij om weer in de punto te rijden ipv clio! In mijn Evo zijn de keringen en pakkingen zijn vervangen en veel onderdelen onderzocht om te zien of ze schade hebben opgelopen. Fiat verzekerde mij dat alles nu goed werkt en dat het probleem is opgelost. Ik kreeg de auto netjes gepoetst terug en hoop dat de zaak hiermee is afgehandeld!
Plaats reactie