Wie kan mij helpen??

apcdushi
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2012 17:40

Wie kan mij helpen??

Bericht door apcdushi »

Hoi,

Ik heb sinds afgelopen woensdag problemen met mijn auto (fiat grande punto)

Als ik bij een stoplicht sta of stil sta komt mijn toerenteller onder de 10 en vervolgens valt mij auto uit, waarnaar het accu symbool en olielamp symbool verschijnt. vervolgens start ik de auto weer en kan ik keurig rijden, totdat ik weer stil sta.

Ik dacht 1st dat de auto niet stationair is. de fiatauto dealer moest zelfs met fiat bellen omdat zij het probleem in 1e instantie niet konden achterhalen.

na antwoord te hebben gekregen hebben ze de sensor van de 2e onderdruk schoongemaakt en hebben ze de carterventilatie vervangen. Deze was gescheurd ivm de kou.

Nu ik net thuiskom en de auto even liet draaien, viel de auto opnieuw uit met dezelfde klachten. ze moeten nu verder onderzoeken, blijkt...
Ik ben radeloos.. weet iemand meer??

Graag hoor ik dat zo fijn zijn.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door paco »

stappenmotor stuk ???
Afbeelding
apcdushi
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2012 17:40

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door apcdushi »

ik heb weinig verstand auto's, ben een meid en wanhopig :D
haha, het zeg me niks.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door paco »

stappenmotor regelt je stationair . Heb je een tijdje last gehad van een dansende toerenteller ? Je naald gaat dan schommelen ergens tussen de 500 en 1200 toeren ? daar begint het defect namelijk mee . Maar goed wie ben ik om daar een oordeel over te geven ,ik probeer met je mee te denken ,maar stel me zelf niet boven een monteur van Fiat !
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door paco »

apcdushi schreef:ik heb weinig verstand auto's, ben een meid en wanhopig :D
haha, het zeg me niks.
Haha dan had je je advertentie beter ergens anders kunnen zetten :mrgreen: :wink: was maar een grappie hoor ! hoop dat je snel een oplossing hebt voor je probleem !
Afbeelding
apcdushi
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2012 17:40

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door apcdushi »

haha

ik ben al blij dat je mee wilt denken :-)

hij danst inderdaad bij het stilstaan of net na het starten tussen de 500 en 1200 inderdaad. Hij maakt ook een vreemd geluid alsof het moeite heeft om aan de praat te houden.. en dan vervolgens gaat de toerenteller abrupt omlaag en valt het uit, met de icoontjes van accu en olie
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door GPZzee »

Kan echt vanalles zijn. Ik heb een week geleden een storing p0106 gehad (volgens kastje van de wegenwacht) leek heel erg op jou klacht (met dat verschil dat ik een motormanagement storing+lampje kreeg. Een onderdruk probleem. De wegenwachtmeneer heeft ctrl-alt-del gedaan en de storing is weggebleven.
Hij vermoedde een bevroren onderdeel, doordat er té koude lucht in de motorruimte hing. We hebben daarna een leuk gesprek gehad over de beschermkapjes op de 2cv (al eerder in een ander topic besproken)tegen de kou, die veel ellende voorkomen.

De garage al gevraagd om de storing er uit te halen, of hebben ze alleen gerepareerd?
Komende dagen wordt het warmer. Hou goede moed en als je bang bent om stil te vallen, tikje gas geven? Als al je vloeistoffen goed zijn, dan valt ie niet spontaan uit elkaar. En dan checkpunt numero uno kijk je bougies na! Of heb je geen benzine, maar een diesel?dat kon ik niet helemaal uit je verhaal opmaken.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door paco »

apcdushi schreef:haha

ik ben al blij dat je mee wilt denken :-)

hij danst inderdaad bij het stilstaan of net na het starten tussen de 500 en 1200 inderdaad. Hij maakt ook een vreemd geluid alsof het moeite heeft om aan de praat te houden.. en dan vervolgens gaat de toerenteller abrupt omlaag en valt het uit, met de icoontjes van accu en olie
Ik vermoed echt je stappenmotor ,zeker met het wisselen van je toerental !! Ik zou deze vraag even bij je garage leggen !
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb dit gehad met mijn 95pk GP. Moment van koppelen viel de motor zover terug in toeren dat deze afsloeg. Verder reed de wagen gewoon goed, alleen dit euveltje. Weggebracht, en dagje later opgehaald. Bleek een vacuum-slangetje te zijn en een sensortje.

In dit topic staat het ergens.
Afbeelding
apcdushi
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2012 17:40

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door apcdushi »

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb een benzine, ze hebben alleen de carterventilatie dus vervangen en dat sensor geval schoongemaakt maar verder niets.. ik kan morgen dus terugkomen, zodat ze het verder kunnen onderzoeken. Ik heb idd wel gas bijgegeven als ik het gevoel had dat de auto ging afslaan. dus ik red het wel.. kan ook door de koud komen.. ik kan het ook een paar dagen aankijken... dilemma dilema's :D
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door paco »

laat je nog even weten wat het is als ze er achter zijn morgen ? vind het altijd leuk om te weten hoe of wat het was !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door Jarre »

kapotte bobine?
Laatst gewijzigd door Jarre op ma feb 13, 2012 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
apcdushi
Berichten: 6
Lid geworden op: ma feb 13, 2012 17:40

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door apcdushi »

Doe ik !
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door paco »

Jarre schreef:kapotte bobijn?
wat is dat ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Wie kan mij helpen??

Bericht door Jarre »

wij (belgen) hebben een dialect -]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bobine" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Plaats reactie