Edizione Prima 5 drs

funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Nee je bent niet verplicht om te kiezen! Als je er niet voor kiest krijg je namelijk korting van dat bedrag op je consumentenprijs.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

ah ok, dat is al beter.
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Maar waarom zou je geen metallic lak nemen, zit toch een extra bescherm laag over heen die de weerstand van weer en invloeden tegen gaat.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Omdat sommige kleuren gewoon niet metallic zijn, zoals zwart (niet metallic zwart dan ;), geel en rood.
En het is toch geen extra laagje bescherming maar wat 'glittertjes' in je lak?
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

En glitter en bescherming want die glitters zorgen voor een betere bescherming, anders had het wel heel duur geweest voor een paar gliterjes!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ik dacht dat het gewoon een duurder verfsoort was per liter. Of dat het spuitproces ingewikkelder was.
Bob.
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 23:28
Locatie: Den Haag

Bericht door Bob. »

bob die auto heb ik ook gereden!!!
Alleen ind ecember al haha, maar bij preuninger kerketuinen hebben ze deze in 3 deurs en de blauwe in 4 deurs.
Beetje laat, maar toch. :D

Toevallig! :wink:
Francoizzz
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mar 20, 2006 7:35
Locatie: Zuid-Oost Azie
Contacteer:

Bericht door Francoizzz »

LaTiNo schreef:Ik dacht dat het gewoon een duurder verfsoort was per liter. Of dat het spuitproces ingewikkelder was.
Ik ben dan wel geen expert maar heb ook wel zoiets gehoord ja. De metallic deeltjes kunnen gaan roesten als je geen blanke laklaag over de metallic laag heen spuit. Met die blanke laklaag kun je dan weer kleurdonkerte bepalen van de metallic kleur (ofzoiets). Heb zelf het een en ander laten spuiten in de metallic zwart kleur van mijn auto, maar de kleur is bijna nooitprecies hetzelfde. Het is een geoefend oog en vakmanschap die daarvoor moeten zorgen en die zijn niet altijd te vinden in het beunhazencircuit..

Greetz
Ich brauch Benzin
Gib mir Benzin!!!
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Zwart is trouwens ook de moeilijkste kleur om na te maken als de auto al bestaat. In zwart zitten namelijk een hele hoop kleuren en neigt gauw in het zonnetje naar heel donker bruin aan als hij niet goed wordt gespoten. Bij Akzo hebben ze hier jaren over gedaan om deep black te krijgen en dat is ze nu gelukt. Dus maak schade aan je auto, zorg dat hij bij Akzo wordt gespoten en vraag kleur garantie en meer zekerheid dan bij zomaar iemand!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

?? Kun je je auto bij akzo laten spuiten dan??????
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Als je schade heb wel ja, bij je verzekering melden dat je bij Akzo dat wil laten doen!
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Dus Akzo zit ook in de schadereparatie??? Serieus? En WAAR dan? Overal in NL of op een centrale plek?
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Akzo Car Refinishes, zit onder andere in Sassenheim. Ze doen alleen herstel auto's, dus auto's met schade. Tja, en als je er werkt wordt er wel eens wat voor je gespoten, hehe!
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:@ funk: Een deukje herstellen kost ook JOU eigen risico hoor ;)

Bij mij is het gewoon een afweging. Op mijn 156 zitten ook geen stootstrips. Die zouden BIJ VOORBAAT al de auto lelijk maken. Lelijker zelfs dan met een klein deukje. Vandaar dat ik ze niet heb genomen.

Maar goed, ligt er ook aan waar je je auto moet parkeren, als dat in krappe plekjes zijn en er veel egoistisch zakken ook parkeren! :roll:
Nou, als het daar van af hangt dan zat de auto al op het randje van lelijk. Een mooie auto als de Grande Punto of bijvoorbeeld je Alfa 156 kunnen hoogstens minder mooi worden naar iemands smaak, maar om ze lelijk te maken is echt meer nodig (zo'n tuningkit waardoor de neus van de GP op een Audi lijkt bijvoorbeeld). :wink:
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Kost mij niks.. Ligt eraan hoe je het risico interpreteert
Plaats reactie