Carcam topic :)

Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: Carcam topic :)

Bericht door Sweetnl »

Opnames uit de Punto zijn gemaakt met een Sony HDR CX-105. In de volg-Porsche zat wel een GoPro. Voor de zoomfactor had dit eigenlijk andersom moeten zijn. Zal die Sony eens te koop zetten om dan ook een GoPro aan te schaffen. Geluid van de Sony is wel veel beter.

Het was die middag erg rustig op de baan. Soms niet meer dan 5 auto's tegelijk.

Het ging dus niet hard :D Topsnelheid net voor Ramshoek was 142km/h om dan door bandenwrijving in de Ramshoek naar 140 terug te zakken :roll:

Rondetijd was relatief niet eens zo beroerd. Snelste rijders in de PTC cup (Aygo, 107, C1) rijden 2.23, dus 10 seconden sneller. PTC auto's zijn 300 kilo lichter, hebben een race-onderstel, en rijden op semi slicks. Motortjes zijn ook nog eens naar bijna 90 pk getuned. Evo was 100% standaard.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Carcam topic :)

Bericht door rdcmrt »

niemand heeft gezegd dat de multijetjes langzaam zijn ;)

Snap alleen niet waarom zoveel mensen zo idolaat zijn over de "Go Pro" is het is een mooi apparaat, maar ontzettend duur en eigenlijk alleen volledig te benutten in de semi/pro (rallysport) racerij of voor op (in) de motor(sport). Althans dit is mijn mening.

Ik ben van mening dat voor gewone opnames of "in car" opnames goedkopere cam's met een zuighouder ook prima zijn. Tenzij je uiteraard off-road gaat rijden of iets in die trand.
De kwaliteit van de CMOS sensor valt me voor het bedrag ook flink tegen.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Carcam topic :)

Bericht door Odelot »

Sweetnl schreef:Opnames uit de Punto zijn gemaakt met een Sony HDR CX-105. In de volg-Porsche zat wel een GoPro. Voor de zoomfactor had dit eigenlijk andersom moeten zijn. Zal die Sony eens te koop zetten om dan ook een GoPro aan te schaffen. Geluid van de Sony is wel veel beter.

Het was die middag erg rustig op de baan. Soms niet meer dan 5 auto's tegelijk.

Het ging dus niet hard :D Topsnelheid net voor Ramshoek was 142km/h om dan door bandenwrijving in de Ramshoek naar 140 terug te zakken :roll:

Rondetijd was relatief niet eens zo beroerd. Snelste rijders in de PTC cup (Aygo, 107, C1) rijden 2.23, dus 10 seconden sneller. PTC auto's zijn 300 kilo lichter, hebben een race-onderstel, en rijden op semi slicks. Motortjes zijn ook nog eens naar bijna 90 pk getuned. Evo was 100% standaard.

Misschien als hij wat verlaagd zou zijn en sportbanden dat je nog betere tijden zou kunnen halen of niet? Ben niet zo into de racerij...
Heb je er gewoon nog ecobandjes onder?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: Carcam topic :)

Bericht door Sweetnl »

Het is waar dat de Hero Gopro vooral geschikt is voor autosport. Maar dan doet ie het ook heel erg goed. Erg licht, enorme groothoek, ragscherp. Type 1 (er is net een nieuwe uitgekomen) gaat nu voor 230 euro de winkel uit. Vind ik nog wel meevallen.

Hieronder even een voorbeeldje van de mogelijkheden en beeldhoek. En natuurlijk weer met een Punto in beeld :)

DB98db9K9tI

Mijn Evo staat op Michelin Energy Savers in de maat 195/60/15. Ik heb de Conti's direct bij aflevering tegen deze banden omgeruild omdat de grote lamellen van de Michelins beter over circuitgebruik kunnen. Stunt op Assen ga ik niet herhalen. Was meer een geintje. Misschien nog wel eens een paar rondjes Nürburgring. De Michelins doen het in winterse omstandigheden jammergenoeg erg slecht. Maar voor de paar winterse dagen per jaar neem ik dat voor lief. Voor de rest een superband.

Was de auto met een verlagingsset en bredere banden sneller geweest? Ja, maar niet veel. Hooguit 2 seconden.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Carcam topic :)

Bericht door Odelot »

Ok, heb zelf verschillende sets Michelin energy savers versleten. Goede band, maar gewoon gevaarlijk met sneeuw. Niet mee te rijden.
Ik heb nu juist weer contis. Sportcontact 3. Die liggen als een blok op de weg. Zijn er alleen pas vanaf 16".
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

Het Remy-complex...

kvIn6yQzFSk
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Carcam topic :)

Bericht door Odelot »

Lekker, zo door de bagger met je schone evo :?

Heb je de gps trouwens uit staan? Wel handig als ie de coordinaten en snelheid ook opslaat.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

Er zit zo'n lekker chinees-engelse handleiding bij, die voor geen meter klopt.
Sinds gisteravond be ik er achter hoe ik de GPS aan moet zetten, filmpje was van een paar uur eerder.
Ik hoop dat hij het nu doet, maar heb het nog niet uitgeprobeerd....

Ik kon niet zien hoe de geheugenkaart erin moest. Hij klikte niet vast, dus even in de handleiding gekeken:

"Confirm the inserting direction of TF card, wrong inserting direction could damage the camcorder and TF card"

Ja, daar worden we wijzer van.

Uiteindelijk was het een kewstie van doorduwen.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Carcam topic :)

Bericht door rdcmrt »

Owww, dat soort lui halen het bloed onder mijn nagels vandaan.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

Domme muts....

PnLG8pTOHNA


Als je aan een nieuwe GP/Pevo-neus toe bent, dan kan je die elke dag wel forceren op dit bruggetje.
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Carcam topic :)

Bericht door rdcmrt »

Lullig, voorrangsfoutje wat een hoop gezeik met zich mee kan brengen.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

Inderdaad.

Het lijkt trouwens allemaal wat verder weg met zo'n camera, want als ik niet geremd had, had ze er boven op gezeten. Maar dat zie je niet zo.

Men denkt daar steevast dat als je van een bruggetje afkomt, dat je dan geen voorrang hebt, dus heb ik mijn voet eigenlijk altijd al half op de rem als er ander verkeer aankomt. (geen zin in schade)
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Carcam topic :)

Bericht door rdcmrt »

Slim om alvast aan te remmen inderdaad.
Dan nog snap ik niet dat mensen niet letten op de borden of markering, zolang er geen haaientanden staan en het geen uitrit is heeft rechts nog altijd voorrang.
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
rdcmrt
Membre D'Oro
Berichten: 1314
Lid geworden op: za jan 22, 2011 12:54
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Carcam topic :)

Bericht door rdcmrt »

Vandaag even de langgeleden beloofde compilatie gemaakt.
Er was nog meer, maar dat werd me allemaal te lang, veel kijkplezier :-]

zUeYV-pne2o
GP 1.4 16v Sport Caribbean Orange, Xenon 6000K, Abarth achterlichten, Novitec 40mm
Pixels: Begin en Heden
Howto: Eigen autosymbool op TomTom
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Carcam topic :)

Bericht door DaanozZ »

Leuke compilatie :) vooral dat kleine zwarte autootje op het laatst haha
Plaats reactie