Wat is de punto nog waard?

Paul Snip
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 04, 2010 13:12

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door Paul Snip »

Die van mij zou bij verkoop nog 11.000 op moeten brengen :wink: Inkoop 9900.

Hij mag nu weg voor 9950!

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =55&t=9238" onclick="window.open(this.href);return false;
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door swans »

val ik nog mee met mijn 11 cent/km. 90.000 op 4 jaar
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Blackjack21
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door Blackjack21 »

Interessant onderwerp, schrik wel van de flinke afschrijvingen van een Fiat.

Sinds een paar maanden heb ik ander werk waarvoor ik veel moet rijden, en dan is de aangeboden lease auto erg interessant. Zal as zaterdag eens wat dealers af wat de auto opbrengt. 2010 Punto Evo Dynamic met diverse pakketten, 52.000km op de teller.

Iemand toevallig een recente ervaring?
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door damted »

De eerste 3 jaar schrijf je in verhouding altijd veel af.
Als je naar de vraagprijzen kijkt op MP / autotrack etc. dan moet je voor een GP onder de 100k KM stand en van een jaartje of 5 oud toch al gauw 6000 neertellen.
Afleverkosten etc maken het meestal nog 500 Euro duurder.
Iets jongere GP's gaan al snel naar de 8000 toe.

Probleem met de GP is dat die toch redelijk duur in aanschaf wordt door alle opties die er bij genomen worden en dan is die in zijn klasse al gauw tweedehands te duur.
Dus schrijf je in verhouding veel af.

Remedie:
Langer doorrijden en pas particulier verkopen als je onder de 6000 aan vraagprijs kan vragen. Anders durft bijna niemand dat aan.
Particulier geef je niet zo snel 8 tot 10k Euro uit, zonder dealer garanties etc.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door Andy1234 »

Blackjack21 schreef: schrik wel van de flinke afschrijvingen van een Fiat.
Dat zal niet alleen bij een Fiat zijn
Een nieuwe auto kopen en na 2 jaar weer inruilen doet altijd pijn :(
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door Wesley Abarth »

@Blackjack21, ik denk dat je blij kan zijn als je er een 10 tot 10,5K voor vangt. Het is nooit slim om een auto aan een dealer te verkopen zonder dat je er een voor terug koopt. Als je probeert de auto particulier te verkopen kan je dat wat meer opleveren.

@Andy1234 Als je goed "shopt" kan dat goed meevallen (spreek uit ervaring). Maar inderdaad, de eerste 2 jaar doen het meest pijn. Is je auto 5, 6 of 7 jaar oud maakt het niet zo gek veel meer uit
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door ed.de.vries »

:der ALTE: en zijn Grande Sport 120PK T-Jet! met 78.500 km op de klok.
Dat is circa 15.700 km per jaar.
Gisteren (10.10.2007,.10.10.2012) was het excact zijn 5e verjaardag........En nog altijd zeer tevreden over de Grande!
Hij klopt...Hij veegd...en Hij zuigt: zullen we maar zeggen! Echte problemen = super weinig over deze periode.
4 x jaarbeurt EN 1 keer zg:grote beurt, incl waterpomp en distr-riem. *klokkenwinkel vernieuwd*garantie.
*Achterklep van binnen behandeld*garantie. *startmotor vernieuwd*garantie. *slechts een keer lampje achterlicht vervangen.
*een setje koplampen "op eigen verzoek" vernieuwd/vervangen. *2 setjes ruitenwissers.
Voor de rest niente-nada-niks extra,s. Rijden en genieten tot nu toe! Wie kan dit nog meer zo zeggen met de Grande Sport T-Jet 16v 1.4: dan graag mij via dze weg laten berichten, wie heeft er eenzelfde grande OOK NU NOG met deze leeftijd/uitvoering???
Ben benieuwd wie zich daarvoor meld,
Groetjes van;
:der ALTE) uit zonnig
Grevenbicht.
Blackjack21
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30

Re: Wat is de punto nog waard?

Bericht door Blackjack21 »

Blijf toch in mijn eigen auto rijden. Rond de €7500 werd geboden, ga geen €10.000 afschrijven in 2 jaar. €0,19 de KM is in verhouding wel erg veel.

De auto zal in verhouding niet meer zoveel afschrijven komende jaren, dus kan beter nog een jaartje of 2 doorrijden (als de dieselprijs niet enorm stijgt en ik niet nog meer ga rijden). Zie daarna wel hoe het er dan voor staat.
Plaats reactie