Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door Phantom »

tonyvandenbroek schreef:TheGroove,

CruiseControl is GEEN standaard functie in de EVO/GP.


Het is wel achteraf in te bouwen. Er zijn leden die een CC achteraf hebben ingebouwd, of hebben laten doen. Sunrise had in zijn vorige GP ook achteraf een CC in laten bouwen. Vraag me niet wat het kosten, maar goedkoop is het niet.

Damm, ik wou ook cruise controle laten inbouwen in mijnes.
Dacht dat het gewoon een pookje installeren, stekkertje erin boordcomputer software aanpassen en klaar.
Maar had het dus mis.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door swans »

ik ben blij met mijn standaard cc koste als optie slechts 90 euro, gebruik het alleen als het
niet al te druk is op de weg en op de snelweg! lekker hoor, irritant is wel als je bijv. op vakantie gaat met 2 auto's en
je volgt een auto die geen cc dat die geen constante snelheid heeft en je dus constant aan het aanpassen bent!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Digi-Djeff
Berichten: 7
Lid geworden op: do mei 10, 2012 22:14
Locatie: Haarlem

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door Digi-Djeff »

Nou, ben ik weer :oops: . Ik heb van een van de user van dit vorm een officiële armsteun van Fiat Grande Punto kunnen kopen. Natuurlijk wel gebruikt maar ziet er nog super uit ( althans op foto's ) en dat slechts voor 40 euro ~~ ! Bij deze alvast heel erg bedankt Roberto Uno.
Zit nog wel erg te twijfelen over de CC. Die goedkopere variant ziet er super uit een reacties zijn dus over het algemeen positief. Maar zelf inbouwen word toch wat moeilijk en dan komen die kosten er toch ook weer bij... Daarbij zie ik de gaskabel in de Grande Punto niet zo snel zitten, kan dat kloppen :O?
Digi-Djeff
Berichten: 7
Lid geworden op: do mei 10, 2012 22:14
Locatie: Haarlem

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door Digi-Djeff »

Sorry voor de kick, maar nu zou ik dus wel de Waeco Magic Speed willen kopen. Nu alleen de vraag of er misschien mensen in de buurd van Haarlem zijn die het eventueel voor mij zouden willen inbouwen. Uiteraard tegen betaling van mijn kant :wink:
Gebruikersavatar
AlexO
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 251
Lid geworden op: ma apr 09, 2012 10:31
Locatie: Lopik

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door AlexO »

Ik heb onlangs een cc van GoldCruise gekocht en wil deze zelf gaan inbouwen. Het betreft een AP-800 van John Gold met een CM-25 (pookje) en een kabelboom voor de GP.

Zijn er forumleden die dit al eerder gedaan hebben?
Tips en tricks zijn natuurlijk welkom.

Zodra ik er mee klaar ben zal ik een klein verslagje op het forum zetten.
Groeten, Alex
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door ing_BRW »

Na een zoektocht op het forum kwam ik op dit onderwerp terecht.

Ik heb namelijk iets vreemds ontdekt. Bij de aanschaf van mijn GP ontbrak het beschermkapje links achter het stuurwiel. Dit kapje is in 2 versies leverbaar. Een met 1 gat voor de richtingaanwijzer, en een met 2 gaten voor richtingaanwijzer en Cruise Control.

Mijn planning was om het beschermkapje met 1 gat te bestellen, waarom het kapje ontbrak kon de dealer niet melden.
Bij een kenteken check op de site van Autoweek beweren zij dat de “Actual” uitvoering met Cruise Control is.
Mijn vraag; hoe kan ik controleren of de auto is voorbereid op Cruise Control.

Het zou kunnen dat de Cruise Control is verwijderd door de vorige eigenaar, wat het ontbrekende kapje verklaart.
Voor mij zou het lonen om de Cruis Control hendel te bestellen als dit als enige ontbreekt.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door Wesley Abarth »

Je zou dan wel moeten achterhalen of de rest er nog wel zit.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door ing_BRW »

Wesley Abarth schreef:Je zou dan wel moeten achterhalen of de rest er nog wel zit.
Ja, klopt. Dat is stiekem ook mijn vraag. Hoe kan ik dat controleren?

Ik heb namelijk geen flauw idee waaraan ik moet kunnen zien of bijvoorbeeld de Boordcomputer de aansluiting bezet en dat alle servo's nog aanwezig zijn, en alle andere bijkomende onderdelen.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Cruise control inbouwen Fiat Grande Punto

Bericht door Evo-Erik »

is het niet zo dat alle diesels voorbereid zijn en de benzines niet?

Bij VAG was dit vroeger wel zo.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie