Voorstellen en een vraag
Geplaatst: vr jun 22, 2012 23:12
Hallo Grande Punto liefhebbers,
Sinds vorige week ben ook ik eigenaar van een metallic zwarte GP, 1.4 Edizione.
Het is een kerstkindje uit 2005 en ik vond bij Van der Voorde waar de GP ook altijd in onder-
houd is geweest. Vorig weekend heb ik de 50.000e km erop gereden.
Ik vind het een geweldig karretje, nooit gedacht dat ik nog 'ns Fiat zou rijden, temeer
ik hiervoor elf jaar in een BMW 323i uit 1980 heb gereden, gaaf hoor zo'n zes-in-lijn.
Maar ik was het Spartaanse een beetje eeeh zat.
Enfin, ik ben nu dus een week verder met de GP, stuk snelweg gereden, veel hier in
Den Haag rondgetuft en ik hoop echt dat-ie 't nog jaren zo voor me wil doen..........
Deze site bekijk ik nu ook regelmatig en ik denk dat ik op de volgende vragen wel
een antwoord kan krijgen:
-Wat is de onderhoudstermijn van de airco? Ik kan niet 1,2,3 nagaan wanneer de airco
is afgevuld.
-Wat is qua onderhoud wijs. De auto is van december 2005. Moet ik hem dan nog bij een
Fiat dealer in onderhoud houden, omdat ik fabrieksgarantie heb? Of kan ik hem naar een
bevriende monteur brengen die ook de NAP voor me bijhoudt?
-Hoe zijn de GP's qua roestvorming? Ik ben er erg voor op mjn hoede namelijk en de mijne
is, voor zover ik kan nagaan aan de gepoetse kant, supergaaf.
Vriendelijke groeten vanachter de duinen,
Chris
Ja,
Daar ben ik weer.
ik kon even niet op de site. Iets met wachtwoorden en "it-conversies" of zo.
Toen op vakantie naar: Si Italia. Eeeh wel met de C30 van mijn vriendin, ook een fijne auto hoor.
In Duitsland: Als ik drie Duitse GP's gezien heb is het veel terwijl die wel goed in de ADAC-tests
scoorden toch? (Duitse C30 is ook zeldzaam trouwens, snap ik ook geen snars van)
Maar in Italiƫ werd ik bedolven onder de GP's. En trappen met die karren!!
Fijne vakantie gehad, aan een meer in N-Italiƫ trouwens.
Dank voor jullie reacties. Graag zou ik nog te weten willen komen of onze Italianen goed
tegen roest zijn beschermd of waar je dit nog beter zelf zou kunnen uitvoeren.
Volgende maandag ga ik terug naar V.d. Voorde voor wat kleine zaken als:
uitlijnen, dakpezen die loslaten, airco check en een melding, bij 130-140 km pu. dat de motor
te heet is en onmiddelijk uit moet en de km.teller op nul springt. Duurde een 2,3 seconden, gewoon lekker doorrijden
met de temp. meter keurig in het midden. Was wel schrikken.
Ik krijg een leenauto van Vd Voorde en ik ga ervan uit dat mijn GP snel terug is.
Groeten weer uit Den Haag van een geboren Drent,
Chris
Sinds vorige week ben ook ik eigenaar van een metallic zwarte GP, 1.4 Edizione.
Het is een kerstkindje uit 2005 en ik vond bij Van der Voorde waar de GP ook altijd in onder-
houd is geweest. Vorig weekend heb ik de 50.000e km erop gereden.
Ik vind het een geweldig karretje, nooit gedacht dat ik nog 'ns Fiat zou rijden, temeer
ik hiervoor elf jaar in een BMW 323i uit 1980 heb gereden, gaaf hoor zo'n zes-in-lijn.
Maar ik was het Spartaanse een beetje eeeh zat.
Enfin, ik ben nu dus een week verder met de GP, stuk snelweg gereden, veel hier in
Den Haag rondgetuft en ik hoop echt dat-ie 't nog jaren zo voor me wil doen..........
Deze site bekijk ik nu ook regelmatig en ik denk dat ik op de volgende vragen wel
een antwoord kan krijgen:
-Wat is de onderhoudstermijn van de airco? Ik kan niet 1,2,3 nagaan wanneer de airco
is afgevuld.
-Wat is qua onderhoud wijs. De auto is van december 2005. Moet ik hem dan nog bij een
Fiat dealer in onderhoud houden, omdat ik fabrieksgarantie heb? Of kan ik hem naar een
bevriende monteur brengen die ook de NAP voor me bijhoudt?
-Hoe zijn de GP's qua roestvorming? Ik ben er erg voor op mjn hoede namelijk en de mijne
is, voor zover ik kan nagaan aan de gepoetse kant, supergaaf.
Vriendelijke groeten vanachter de duinen,
Chris
Ja,
Daar ben ik weer.
ik kon even niet op de site. Iets met wachtwoorden en "it-conversies" of zo.
Toen op vakantie naar: Si Italia. Eeeh wel met de C30 van mijn vriendin, ook een fijne auto hoor.
In Duitsland: Als ik drie Duitse GP's gezien heb is het veel terwijl die wel goed in de ADAC-tests
scoorden toch? (Duitse C30 is ook zeldzaam trouwens, snap ik ook geen snars van)
Maar in Italiƫ werd ik bedolven onder de GP's. En trappen met die karren!!
Fijne vakantie gehad, aan een meer in N-Italiƫ trouwens.
Dank voor jullie reacties. Graag zou ik nog te weten willen komen of onze Italianen goed
tegen roest zijn beschermd of waar je dit nog beter zelf zou kunnen uitvoeren.
Volgende maandag ga ik terug naar V.d. Voorde voor wat kleine zaken als:
uitlijnen, dakpezen die loslaten, airco check en een melding, bij 130-140 km pu. dat de motor
te heet is en onmiddelijk uit moet en de km.teller op nul springt. Duurde een 2,3 seconden, gewoon lekker doorrijden
met de temp. meter keurig in het midden. Was wel schrikken.
Ik krijg een leenauto van Vd Voorde en ik ga ervan uit dat mijn GP snel terug is.
Groeten weer uit Den Haag van een geboren Drent,
Chris