bestuurdersstoel

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
evo135pk
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 10:40

bestuurdersstoel

Bericht door evo135pk »

Hallo,

Heb een evo 135 pk met leer en lende steun, sinds enkele weken begint de stoel een eigen leven te leiden, zo gauw ik in de auto stap zit ik perfect zoals ik hem heb ingesteld, na enkele kilometers veranderd de zitpositie. staat de auto een half uurtje stil en ik stap dan weer in is de de zitpositie weer o.k. maar naar enkele kilometers veranderd de zitpositie weer. mijn garage heeft de stoel uit elkaar gehad en alle bouten goed vastgezet en het mechanisme van de hoogte verstellen vernieuwd, echter zonder resultaat, heeft iemand hier ook last van? of weet iemand een oplossing? mijn garage zegt dat het niet iets elektrisch kan zijn, maar ik heb het gevoel naar starten dat er telkens iets word opgeblazen.

Wie heeft een antwoord??
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: bestuurdersstoel

Bericht door Bennink »

Ik heb er nog niet eerder van gehoord. Wat verschuift er? De lendesteun? Hoogteverstelling?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
evo135pk
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 10:40

Re: bestuurdersstoel

Bericht door evo135pk »

Hallo,

Ik zal uitleggen wat er gebeurd, zo gauw als ik in de auto zit, zit ik zoals ik wil na enkele kilometers is het net of je de bestuurdersstoel wat omhoog zet en de rugleuning rechter gaat zetten, staat de auto een kwartiertje stil en ik stap dan weer in is de rijpositie weer zoals ik wil, maar veranderd weer na enkele kilometers, het lijkt of er ergens lucht in word gepomd, kan het dat er iets in zitting zit dat opgepomd kan worden?Mijn dealer gaat morgen contact op nemen met Fiat, ik hou jullie op de hoogte wat het probleem is en hoe het word opgelost, ik heb in 2 jaar 50000 km gereden zonder dit probleem, dus het moet ergens vangdaan komen.mijn positie van de stoel is helemaal omlaag en de rugleuning ver naar achter, mijn lengte 1.88, elke sugestie is welkom, Gr. Tonnie
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: bestuurdersstoel

Bericht door Thegroov »

Da's meer een ellendesteun dan een lendesteun.
:?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: bestuurdersstoel

Bericht door Bennink »

Raar verhaal hoor, zoals ik hierboven al aangaf heb ik dergelijke problemen nog nooit gehoord.

Ik heb wel vaak het gevoel dat ik op een gegeven moment (tijdens een lange rit) minder lekker zit, maar dat is volgens mij gewoon gewenning. Ik probeer dan altijd met de lendesteun een andere positie te vinden in de stoel. Alleen denk ik dat dit probleem niet jouw probleem is.

Heb je wel eens gemeten of de stoel echt anders komt te staan? Die dingen kun je natuurlijk goed meten: afstand van rugleuning tot achterbank, afstand vanaf het stuur, etc. De hoek is natuurlijk wat lastiger te meten, maar als je een paar punten in je stoel hebt waarop je steeds kan meten, dat kan natuurlijk makkelijk.
evo135pk schreef:het lijkt of er ergens lucht in word gepomd, kan het dat er iets in zitting zit dat opgepomd kan worden?
Volgens mij zitten er geen pompen in de Fiat stoelen. Ook de lendesteun werkt zonder pompen, maar met elektrisch bewegende delen.

Overigens levert die lendesteun wel vaker problemen, maar meer dat ie het op een gegeven moment gewoon niet doet. Er is trouwens best wat te vinden over de Lendesteun, zo´n 17 pagina´s aan berichten op dit forum.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
evo135pk
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 10:40

Re: bestuurdersstoel

Bericht door evo135pk »

Nu 5 weken verder en nog geen oplossing, airbag en lendesteun losgekoppeld en het probleem blijft.De dealer heeft opnieuw contact gehad met Fiat, en hebben de eventuele oplossingen uitgevoerd zonder resultaat, Fiat heeft nog nooit van dit probleem gehoord en konden verder niets doen, einde verhaal, maar niet voor mij, heb zelf Fiat gebeld en verteld wat er mis met mijn bestuurders stoel, en dat ik het niet pik dat zij geen oplossing aandragen voor mijn probleem. De volgende dag kreeg ik een sms met daarin het dossiernummer en dat ik binnen enkele dagen een antwoord krijg voor mijn probleem.
Ben benieuwd naar het antwoord van Fiat.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: bestuurdersstoel

Bericht door Jarre »

vind het ook heel vreemd, dus maw alle electronica is afgekoppeld en toch blijft de stoel veranderen van positie? :shock:
ik heb ook het idee dat opname van lucht er iets mee te maken heeft. van zodra je erin gaat zitten wordt eventueel lucht verplaatst die in de stoel zit (hol stuk ergens in de mousse?).
als je uit de stoel gaat verspreid die lucht zich weer, als je dan weer gaat zitten wordt die weer naar een plaats geduwd waar geen druk opzit.

geen problemen met de passagiersstoel?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
evo135pk
Berichten: 4
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 10:40

Re: bestuurdersstoel

Bericht door evo135pk »

Met de passagiersstoel heb ik geen problemen, het probleem is 5 weken geleden opgetreden, 50.000 km geen enkel probleem ermee gehad, ik hoop dat er heel snel een oplossing komt.
Plaats reactie