Pagina 4 van 6

Re: Kofferknop

Geplaatst: wo aug 01, 2012 15:58
door Goliathus
Setje opmaat gemaakte gasveren is veel mooier.
Maar ook duurder 8)

Re: Kofferknop

Geplaatst: wo aug 01, 2012 16:04
door Wesley Abarth
Inderdaad, maar als het rond de €50 blijft, is het in mijn optiek een prima optie.

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 13:38
door Richard20
Ik zie er van af om de veren te plaatsen. Heb het vandaag geprobeerd en het ging niet zo goed. De koffer klep is krom gelukkig al veer recht.

Als je het toch wil doen raad ik je aan om andere gasveren te kopen.

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 14:19
door Schultz
Richard20 schreef:Ik zie er van af om de veren te plaatsen. Heb het vandaag geprobeerd en het ging niet zo goed. De koffer klep is krom gelukkig al veer recht.

Als je het toch wil doen raad ik je aan om andere gasveren te kopen.
he?!

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 14:55
door Jarnoootje
Inderdaad ... wat meer uitleg over wat je gedaan hebt, hoe het gebeurt is en dergelijke is wel welkom opzich :)

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 15:45
door Richard20
Doordat de veren Max 25 mm mogen zijn belast en minimaal 50 onbelast kan de veer niet genoeg Druk(nm) geven

heb het geprobeerd maar de koffer klep trok krom :( waardoor de klep niet dicht ging,


Mocht ik toch nog de klep automatisch om hoog laten gaan, dan plaats ik wel 2 nieuwe gasveren

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 15:57
door PatriXx
Er zijn bedrijven die kant en klare sets leveren voor heel veel type auto's, wellicht dat zij iets hebben of kunnen produceren voor de GP...

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 18:50
door Schultz
Richard20 schreef:heb het geprobeerd maar de koffer klep trok krom :( waardoor de klep niet dicht ging,
Hoe is in goedsnaam je klep krom getrokkem o.O

50% van je klep is glas, en het lijkt mij toh wel behoorlijk sterk, dus ben erg benieuwd!

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 20:18
door Richard20
Nah niet echt de klep die krom is


Maar het plaatje waar de gasveer aan vast zit is ontwricht, waardoor dus de klep scheef zit en niet meer dicht ging

Heb het inmiddels zo ver opgelost, Alleen de hangnaad is nog al groot, ik kan mijn pink er in steken

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 20:32
door Thegroov
Als je nou een buisje om beide gasveren heen zet, die de lengte heeft van de gasveer in ingetrokken toestand minus de lengte van de veer in ingeduwde toestand en dan de veer dat buisje laat drukken, zowel links als rechts, dan ontlast je de hele gasveer, om de shroefbevestigingen na. Dan kan er m.i. niks mis gaan. Bovendien hoeft de druk die de veer uitoefent maar de helft te zijn, doordat je er twee gebruikt.

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 20:35
door Richard20
Ik snap je niet helemaal Thegroov Een buisje om de gasveer heen die de lengte heeft als de klep dicht is?
En dan min de lengte van de veer als hij ook dicht is?

Wat heeft dan dat buisje voor nut? dat hangt daar dan los omheen te bengelen :?:

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 20:40
door Thegroov
Niks bengelt.... :D

Ik zal zo ff een tekeningetje maken.

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 20:49
door Thegroov
Zo dus:

Afbeelding

Boven de gasveer, zoals ie nu is.
Daaronder de gasveer, met in het geel het buisje (koper/ijzer) in het groen de twee ringetjes en in het rood de veer.

De werking is dus identiek aan wat eerder verzonnen was, behalve dat er geen druk meer op de bestaande gasveer staat, behalve op de twee aansluitpunten, maar die zijn stevig. Zowel links als rechts een, anders duwt hij inderdaad de klep scheef.

Comprende?

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 20:58
door Richard20
Het zou kunnen

En dan nog de goede Stempel veer er bij!!

Aangezien de stand van de gasveer 2,5cm is als hij dicht is!!( als de klep gesloten is mag hij max 2,5cm lang zijn anders gaat hij wringen)

Hoe zwaar zou een Achterklep wegen? 35 kilo?

Dan moet je dus al 2 stempel veren hebben die minimaal per stuk 175 NW drukken en dat op een afstand van 2,5cm tot minimaal 5 cm!

Re: Kofferknop

Geplaatst: do aug 02, 2012 21:03
door Thegroov
Als de veer een grotere inwendige diameter heeft dan de doorsnede van de gasbuis, maar wel kleiner of gelijk aan het gele buisje, dan kan hij dus veel langer zijn in ingedrukte toestand en kan je een grotere slag creëren.