Punto Sport oncomfortabel op langere termijn?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Punto Sport oncomfortabel op langere termijn?

Bericht door Speedy »

Hallo GP-ers;

ik ben in de markt voor een (mijn eerste) lease auto en kwa budget en looks sprak de GP Sport mij erg aan. Nu heb ik deze onlangs proefgereden en het rijd zeker goed en hij ziet er sportief uit, alleen door de strakkere veren en platte banden voel je wel goed dat het wegdek geen biljartlaken is. Op zich geen probleem, maar ik weet niet of dit 40.000km/pj leuk blijft?

Nu werd ik via een ander forum naar dit forum gewezen en zag dat hier veel GP Sport rijders zitten, dus mijn vraag ... bevalt de auto nog steeds kwa comfort op de langere afstand? Of zou je willen dat je een niet Sport GP had genomen achteraf?

Ik wil nog een niet Sport proefrijden, maar kwa meubilair vond ik dat eigenlijk al niet echt wat ik zocht en om nu voor 1200 euro aan leer als optie te nemen om die sportstoelen in een Emotion te nemen gaat ook wat ver. De diesel Sport schijnt wat minder stuiterig te zijn, maar deze is kwa prijs absoluut geen optie :cry:
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Heey Speedy, welkom!

Ik heb nu 14000km gereden in mn sport en de GP bevalt mij nog net zo goed als in het begin. Hiervoor had in een Peugeot 206 (XT1.4). Ik heb wel gemerkt dat de Sport stugger is dan de 206, maar het went wel en je hebt toch het voordeel dat je 10-20km/u harder door een bocht kan :)
Deze zomer met de GP naar Frankrijk geweest, in 2 weken 2500km gereden en ook toen is mij me niet tegen gaan staan.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Ha Speedy, de weg dus weten te vinden ;) (J0YR1D3R hier) Ik kan je trouwens nog een aanvulling geven op wat ik al gezegd heb. Volgens mij is het heel erg afhankelijk van de versie die je hebt. Ik heb een Sport gereden die echt superstoterig was maar ook een die veel fijner op de weg lag. De diesel Sport is natuurlijk koning autobahn, helaas dat je daar niet voor wilt gaan. Ik was ook bang dat de vering me tegen zou gaan staan, maar denk dat de diesel Sport dat niet zal doen. De benzine daarentegen zou ik persoonlijk niet nemen bij 30k+ per jaar. Al is het maar dat je zo vaak aan de pomp staat :(
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

punto sport

Bericht door walpunto »

hoi hier iemand met rugklachtewn(hernia)
hy bevalt nog opperbest ook op stukken van 300a400 km achterelkaar
al mijn vorige auto (toch een klasse groter) had ik veel sneller last van mijn rug
ik denk dat de sport de mooiste en beste optie is
zeker als je maar 2 deuren nodig hebt
de instap naar achter is wat krap
maar verder perfecte auto

s6 met je keuze maken
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Welkom Speedy.
Ik heb weliswaar geen Sport, maar een Sportsound en zit in deze uitstekend.
Ik ben zware rugpatient en heb voor de GP een Doblo gereden i.v.m. mijn rugklachten; in het "oude" model van de Punto had ik namelijk veel last van mijn rug en besloot toen een Doblo aan te schaffen.
In mijn GP heb ik geen last van mijn rug; in de vakantie veel gereden, maar geen enkele last.
De vering is stug, maar zeker niet storend.
Ik zou zeggen; niet verder zoeken.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik vind de sport ook uitstekend zitten. Heb wel de lendesteun (optie) vol in de rug staan, maar dan zit je ook erg lekker in de sportstoelen. Genoeg zijdelingse steun. Alleen de zitting had wat langer mogen zijn, maar het is net niet storend genoeg.

Ik heb nog niet erg veel lange stukken gereden. Topper was voor retourtje Assen (dikke 500 km) en het beviel me uitstekend.
Radiootje aan, CC aan op een leuke snelheid en bolderen met de GP.

Voor mij prima stoelen....
Afbeelding
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

He Speedy,
Ik rijd de diesel versie van de sport en heb er na 4,5 maand al 28.000 op staan. Lange stukken zijn echt prima te doen in de leren kuipjes met lendesteun. Ik moet zeggen dat ik er dan ook half in lig en geen rugklachten heb. De vering en de platte banden waar je naar vraagt komen mij onbekend voor. Hij ligt als een blok op de weg...
S6 met kiezen (ik zou voor de sport met leer gaan :roll: )
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Ik heb ook de Sport daar de stoelen beter zijn en de upgrade naar Sport van Emotion goedkoper is dan leren bekleding.

Weggedrag is ideaal. Ik heb er ook al een paar lange ritten mee gereden en het zit prima. Wel de armsteun nemen, ik heb er spijt van dat ik dat niet heb gedaan...
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

De lendesteun staat al op de offerte ;) (evenals getinte ramen, cruise control en B&M).

Heb ook nog even een collega gesproken die de benzine Sport heeft gereden en die is super enthousiast. Zelf heb ik net een 207 gereden en dat viel me 100% mee. De GP ziet er wel mooier uit, ook van binnen en zit wat ruimer in de opties voor het geld, maar de 207 reed eigenlijk wel heel goed en had een goed sluitend dashboard kastje :lol: Kwa bochten wel iets minder strak als de GP, maar door de kleinere wielen (= dikkere banden) wat comfortabeler op de snelweg.

Erg lastig die keuzes, moet er nog eens goed over nadenken en ga zeker de Sport nog eens proefrijden voor een langer stuk snelweg (en nog even wachten op de Corsa).

Bedankt voor jullie input in ieder geval, het klinkt gelukkig positief ;)
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

grietje8 schreef:(ik zou voor de sport met leer gaan :roll: )

ik ook!!! :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Plaats reactie