Veel stof deursponningen 5 drs

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Veel stof deursponningen 5 drs

Bericht door Odelot »

Het valt mij op dat er elke keer megaveel stof zit tussen de deursponningen van de achterdeuren van mijn evo.
Ook gaan de deurklinken vrij zwaar. Sommige mensen krijgen ze niet eens open. Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? Dat de deuren misschien niet helemaal goed hangen ofzo?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Veel stof deursponningen 5 drs

Bericht door Richard20 »

Ik heb precies het zelfde

De achterportieren gaan als ze een tijdje niet zijn open geweest zeer moeilijk open

Je bent dan gewoon bang dat je de hendel afbreekt zo moeilijk


En het stof heb ik ook maar dat maak ik met een doekje naar het wassen altijd even schoon
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Veel stof deursponningen 5 drs

Bericht door alfawiel »

wat betreft het openen van de achterportieren kreeg ik van een monteur de tip om de deurgreep zoveel mogelijk aan de achterzijde te pakken, daar het binnenwerk aan het achterste scharnierpunt vast zit.
Ik moet zeggen dat het inderdaad makkelijker gaat.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
BennieGTA
Nuovo Arrivato
Berichten: 185
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:07

Re: Veel stof deursponningen 5 drs

Bericht door BennieGTA »

Hebben jullie tape tegen het kraken aan de slotvangers zitten? Ik had dit ook, zat wat teveel tape aan de slotvangers, dit weggehaald en het probleem van moeilijk open gaan was weg. Stof heb ik geen last van.
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes :)
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Veel stof deursponningen 5 drs

Bericht door Dino »

Hier ook veel altijd stof achter de achterdeuren.
Deuren gaan ook niet makkelijk open, kinderen krijgen de deur nooit open omdat ze de greep naar zich toe trekken, als je hem omhoog trekt gaat ie wel goed open.
Het een heeft denk ik niets met het andere te maken.
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: Veel stof deursponningen 5 drs

Bericht door Ivo Herijgers »

alfawiel schreef:wat betreft het openen van de achterportieren kreeg ik van een monteur de tip om de deurgreep zoveel mogelijk aan de achterzijde te pakken, daar het binnenwerk aan het achterste scharnierpunt vast zit.
Ik moet zeggen dat het inderdaad makkelijker gaat.
Klopt, pak het achterste deel vast, dat gaat makkelijker. Vind zoieso dat de achterportiergrepen fragieler aanvoelen dat die van de voorportieren. Stof is mij eveneens bekend achter ja. Verder heb ik tape/stof op de deurvangers zitten waardoor de deuren slecht sluiten. Ze hebben dit bij mij gedaan omdat er een piepje in de auto zat. Waarschijnlijk tordeerde 1 van de deurvangers in het slot ofzo..
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
Plaats reactie