Cruise control doet het niet meer

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Cruise control doet het niet meer

Bericht door DaanozZ »

Laatst reed ik op de snelweg en wilde mijn cruise control gebruiken. Helaas kwam er geen icoontje op mijn dashboard bij het draaien van de hendel... ik grinnikte even van binnen en dacht aan de charme van de Italiaanse elektronica.

Nu ik na paar dagen en een aantal korte ritjes later weer op de snelweg zit en, totaal vergeten, mijn cruise control weer in wilde schakelen merkte ik dat hij het nog steeds niet deed.

Ik concludeer dat hij in geen manier werkt, alle kanten op draaien en klikken heeft geen effect. Ik krijg ook geen melding via de boordcomputer en het icoontje blijft weg op mijn dashboard. Ik heb geen dingen veranderd aan mijn auto de afgelopen tijd.
Wat ik alleen nog kan proberen is uitlezen via de OBD2.

Maar ik vroeg me af of iemand wat weet om het misschien op te lossen. Ik zal dit topic up to date aangezien dit probleem nog niet op het forum staat.
Laatst gewijzigd door DaanozZ op vr sep 14, 2012 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Cruise control doet het niet meer

Bericht door paco »

kan het zijn dat de cruise control zijn eigen zekering heeft !
Afbeelding
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Cruise control doet het niet meer

Bericht door DaanozZ »

Wonderbaarlijk genoeg..zucht... doet hij het weer. Wel fijn aangezien ik 95% van mijn kilometers op de snelweg rijd maar ik had aan de andere kant graag het probleem willen vinden.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Cruise control doet het niet meer

Bericht door Thegroov »

Wellicht zijn de contacten van de schakelaar / hendel vuil.
Thomas68
Berichten: 8
Lid geworden op: za dec 19, 2009 14:34

Re: Cruise control doet het niet meer

Bericht door Thomas68 »

Bij mij doet ie 't ook niet meer, dat wil zeggen; als ik start en wegrijd wel, zodra ik geremd heb, niet meer. Ik heb me laten vertellen dat de remschakelaar defect is.

Iemand ervaring met verwisselen? Moeilijk?
I went pretty hard on to the roundabout, went around, went straight, took a lamppost, tapped against a wall, turned over 3 times, wend round 4 times, and then I lost control of the steering wheel....
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Cruise control doet het niet meer

Bericht door eBoonstra »

Schijnt een easy job te zijn, maar heb er zelf geen ervaring mee. Onderdeel zelf is iig drie tientjes ofzo.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
puntotjet
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 18, 2013 21:54

Re: Cruise control doet het niet meer

Bericht door puntotjet »

hallo dit zelf ook een keer mee gemaakt .ff onder bij je pedalen kijken zie je een schakelaar zitten deze vast pakken en 90graden draaien en klaar .monteren zelfde manier bij los laten van pedaal zal deze zich afstellen dmv klikjes en klaar

succses er mee gr floris
Plaats reactie