Blue en Me v6.0

Morty
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 20:51
Locatie: Maasdam

Blue en Me v6.0

Bericht door Morty »

Als je via de site van blue and me een update download, heel makkelijk btw, dan komt er eindelijk wat verandering in de tripcomputer op de tomtom!

Deze update geinstalleerd om te kijken of de problemen met de iOS6 compatabiliteit verholpen zouden zijn en dit zijn ze ook nog eens. Daarnaast geeft deze update de mogelijkheid om in de tomtom(ik heb versie2) ook bij de trip a en trip b data te komen in de tripcomputer op de tomtom.

De update waar veel op zitten te wachten denk ik!

selecteer je auto bij de volgende link, pak het geheel uit en smijt het op een usb stick en ram het in je auto. Let wel het moet een leeg stickie zijn! Dan in de usb poort van de auto en klaar is kees!

http://www.blueandme.net/blueandme/inde ... /download/" onclick="window.open(this.href);return false;

veel plezier ermee allen!
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Thegroov »

Ik ben lui, weet dat het al eens besproken is maar... hoe weet ik welke generatie (1e of 2e) er in mijn punto evo mjt van nov 2011 zit?
Morty
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 20:51
Locatie: Maasdam

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Morty »

Thegroov schreef:Ik ben lui, weet dat het al eens besproken is maar... hoe weet ik welke generatie (1e of 2e) er in mijn punto evo mjt van nov 2011 zit?
ik heb gewoon gekozen voor gen2. ook well educated guess at the time maar werkte goed. sinds de 2012 versie niet anders is neem ik aan dat ze niet een oude gen erin hebben gestoken. Ik heb een voorraadmodel uit jan 2012 dus zal gelijk zijn.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Thegroov »

Dank je, dan ga ik ook maar eens upgraden :-]
Gebruikersavatar
keizerh
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
Locatie: Wildervank (Groningen)

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door keizerh »

Update NL er op gezet en ze wil nu alleen maar meer italiaans spreken :!!????

Ik was te haastig.
Geruime tijd nadat de radio weer geluid begint te maken en de tekst updating in het display was verdwenen kwam er nog een nog een tweede actie en werd afgesloten met de tekst installatie voltooid.
Laatst gewijzigd door keizerh op ma sep 24, 2012 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Jarnoootje »

Thegroov schreef:Ik ben lui, weet dat het al eens besproken is maar... hoe weet ik welke generatie (1e of 2e) er in mijn punto evo mjt van nov 2011 zit?
pin me er niet aan vast maar volgens mij kun je zien welke generatie je hebt door het logo'tje op je schuifje en of je een aux aansluiting hebt naast je usb aansluiten.
Het logo'tje van de 2e generatie is blauw, terwijl de eerste generatie een gekleurd windows logo heeft. De 2e generatie heeft een aux aansluiting bij de usb aansluiting zitten en dat heeft de 1e generatie niet.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Maxximum »

Kun je ergens vinden welke versie er nu is geinstalleerd?
En i.i.g. voor de eerste generatie is er enkel update 5.5
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door kistigun »

Maxximum schreef:Kun je ergens vinden welke versie er nu is geinstalleerd?
En i.i.g. voor de eerste generatie is er enkel update 5.5
op http://www.blueandme.net" onclick="window.open(this.href);return false; kun je ook versie 5.6 downloaden voor de eerste generatie
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Maxximum »

ohw, shit ja, dat bedoel ik!
De sms-lezer wordt eigenlijk nergens meer aangeboden?
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door kistigun »

Maxximum schreef:ohw, shit ja, dat bedoel ik!
De sms-lezer wordt eigenlijk nergens meer aangeboden?
Volgens mij kun je die gewoon van http://www.fiat.nl" onclick="window.open(this.href);return false; downloaden

Edit: Zit nu zelf te kijken en kan het nergens meer vinden op de fiat site. Ik weet toch bijna zeker dat ik drie weken geleden het nog heb zien staan daar.

Edit2: Gevonden: http://www.fiat.nl/cgi-bin/pbrand.dll/F ... 1074316306
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Maxximum »

Precies!
Dit is wel al een oudere site.
Vraag me af waarom ze die sms-lezer niet gewoon in de standaard update implementeren.
Heb de sms-lezer nooit werkend gekregen, dus ik ga de update's ook maar niet uitvoeren.
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Jarnoootje »

Dat is ook precies de reden dat Fiat de sms-lezer eruit gegooid heeft.
Daarvoor moet je telefoon namelijk een speciaal Bluetoothprotocol hebben. Veel telefoons hebben dit niet dus werkt het ook niet. De Iphone's hebben het pas sinds iOS6.

Overgens waar de sms-lezer wel werkte was het ook geen succes. Je kon (voor zover ik weet) niet kiezen of je wel of niet je smsje voor wou laten lezen. Om nou een smsje van je vriendin/vriend/scharrel voor te laten lezen waar je collega's of ouders bij zitten, lijtk mij nou ook niet ideaal :)
Gebruikersavatar
Spoor-N
Nuovo Arrivato
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 9:27

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Spoor-N »

Ik heb nu al meerdere keren geprobeerd te up-daten maar krijg continu fout USB10.
Dit zou beteken dat ik de USB-stick er te snel uit gehaald zou hebben maar dat is niet het geval.
Verschillende versies geprobeerd maar niets lukt.

Heb nu een italiaanse dame die ik uiteraard niet echt goed kan verstaan en mijn TT kan niet meer verbinding maken met Blue en ME.

Iemand een idee wat ik kan doen om de update toch erop te krijgen of evt. de oude versie weer werkend te krijgen?
Afbeelding Afbeelding


EVO - Multijet 85 pk -Corssoverblack - Blauw interieur
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Odelot »

Ik heb helaas hetzelfde, maar denk dat m'n blue&me naar z'n grootje is. Mediaplayer doet het ook niet meer, maar die deed het voor de update al niet meer.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Spoor-N
Nuovo Arrivato
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 04, 2011 9:27

Re: Blue en Me v6.0

Bericht door Spoor-N »

Ondertussen is het wel gelukt. :-]

Ik heb een andere USB-stick gepakt en het daarmee geprobeerd.

Ook kan het zijn dat ik eerst formatteerde met FAT in plaats van met FAT32.

Hoe het ook zij.... het werkt weer al zie ik niet echt wat er nu beter of anders is geworden. :?
Afbeelding Afbeelding


EVO - Multijet 85 pk -Corssoverblack - Blauw interieur
Plaats reactie