Dilemma: LPG of Diesel?

Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Dilemma: LPG of Diesel?

Bericht door kistigun »

Ik rij nu al een dikke twee maanden met veel plezier in mijn GP Tjet. Ben er super tevreden mee allen zit ik momenteel met een dilemma. Ik begin half december met een nieuwe baan waardoor mijn woon-werk kilometers zich gaan verdubbelen(van 1600 km per maand naar 3500). Hierdoor lopen de kosten van de Tjet zo hoog op dat het niet meer rendabel is om in de Tjet te blijven rijden. Nu heb ik een aantal mogelijkheden(Ik blijf het liefst natuurlijk een Fiat Punto rijden):

- LPG G3 installatie in de Tjet laten bouwen
- Overstappen naar een GP 1.6 Mjet
- Overstappen naar een PEVO 1.3 Mjet

Wat zouden jullie mij adviseren?
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Dilemma: LPG of Diesel?

Bericht door alfawiel »

ik zou zondermeer overstappen naar een dieseltje.
Met de GP 1.6 betaal je al direct wegenbelasting, en met de PEVO 1.3 rij je nog een jaar wegenbelastingvrij.
Een LPG installatie in de Tjet gaat ten koste van je bagageruimte, en je betaald een hogere wegenbelasting dan voor benzine.
Bovendien lijkt het wel of de LPG prijs de laatste tijd nog harder stijgt dan de benzine en diesel (procentueel gezien dan)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Dilemma: LPG of Diesel?

Bericht door Evo-Erik »

Ik zou eigenlijk opteren voor LPG in jou situatie. Je blijft genieten van de magnefieke Tjet zonder de nadelen. De lpg-tank kan eventueel op de plek van het reservewiel.