Pagina 1 van 2

GP 1.4 8V

Geplaatst: di nov 13, 2012 19:10
door Delvenaartje
Hallo!

Enige tijd geleden was ik hier ook op het forum en aangezien mijn GP-zoektocht weer verdergaat heb ik nog wat vragen:
Momenteel staat er op mijn werk een 1.4 8V te koop, mooi sportief rood en weinig km's.
Auto is altijd dealer onderhouden en ik ben van plan om a.s. zaterdag een proefritje te gaan maken in deze auto.

Ik vraag me alleen af.. Een 1.4 8V.. Is dat wat? Of merk je weinig verschil met bijvoorbeeld een 1.2? (Sorry als dit voor sommigen rot klinkt)
En misschien een hele gekke vraag, maar waar zie je direct aan dat een auto blue&me heeft? Of is dat standaard vanaf een bepaald jaar?

Ik hoor het graag hier!

Thanks!

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: di nov 13, 2012 19:17
door provsen
Bij mijn 2012model denk ik dat je het direct ziet aan de usb aansluiting ik merk toch wel een verschil tussen mijn 77pk en een 1.2met 60 pk trekt iets sneller op kan misschien schijn zijn wie weet

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: di nov 13, 2012 22:32
door damted
Ik heb zelf ook een GP 1.4 8V.
Het is niet de modernste motor, maar met zijn 77PK sterk genoeg om redelijk vlot rond te kunnen rijden.
Als je wat vlotter gaat rijden gaat die wel iets meer drinken, maar als je het rustig aan doet is 1 op 14 best haalbaar.

Maar als je een Twinair zou hebben dan heb je maar een tweecilinder wel is waar met een turbo, maar weinig koppel en je moet het leuk vinden om zo'n 900 cc blokje te laten grommen om er wat vermogen uit te halen.

Van de 1.2 uitvoeringen weet ik niet zoveel.

Blue en Me waarschijnlijk pas vanaf 2007.
2 USB poorten in het handschoenenkastje.
Als die nog nieuwer is, komt de USB poort op de middenconsole met een Windows embleem erbij.

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 7:49
door Delvenaartje
Thnx voor jullie antwoorden.

Damted: jij vindt het dus een prima autootje wat lekker rijdt en hebt dus niets te klagen? :)
Ik ben benieuwd hoe hij rijdt opdr snelweg, icm inhalen etc.
Mijn moeder heeft namelijk een punto uit 2003 en als je daarmee wil inhalen op de snelweg moet e echt gaten zoeken tussen de auto's omdat er niets gebeurd als je hem verder intrapt als hij 100-120 rijdt.
Dat wil ik dus níet bij mijn aankomende auto, dus vandaar de vragen ;)

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 8:29
door Rik
Ik rij ook een 8v, qua pk's is het niet slecht, toerental is vrij hoog op de snelweg (4000rpm) maar dat weerhoudt de GP niet om zuinig te zijn! (gemiddeld nu 1:15,4)
Kortom, prima auto!

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 8:30
door provsen
Dat heb je niet ik vind dat hij behoorlijk optrekt in vergelijking natuurlijk je kan ook sportfilter plaatsen voor dat klein beetje extra sneller optrekken hehe

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 9:16
door Delvenaartje
Kijk, dat zijn heldere antwoorden!

Sportfiltertje is altijd leuk natuurlijk ;)
Ervaring mee?

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 9:31
door provsen
Nog niet komt er wel in maar dat is voor achter de winter hehe maar ik had het in mijn vorige auto wel hehe

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 9:54
door Delvenaartje
En kennelijk was je daar tevreden mee, anders zou je het niet weer doen ;)

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 10:15
door provsen
Leuker geluid en beetje meer optrekken ik deed het vooral voor het geluid

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 12:45
door Delvenaartje
We gaan eens even kijken of 't wat is ;)

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 13:10
door provsen
Hehe veel succes ermee hehe heb ook een rooie en ben er fan van xD als er oranje was had ik een oranje xD

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: wo nov 14, 2012 14:48
door Dennis_dude
damted schreef:Ik heb zelf ook een GP 1.4 8V.


Maar als je een Twinair zou hebben dan heb je maar een tweecilinder wel is waar met een turbo, maar weinig koppel en je moet het leuk vinden om zo'n 900 cc blokje te laten grommen om er wat vermogen uit te halen.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat Twinair een behoorlijke koppel heeft voor zijn 2 cilinder en pakt door zijn turbo zeer vlot op vanuit lagere toerentallen wat lekker is bij (tussen)accelereren.
Koppel is nl. verrassend hoog 145Nm tegenover de 1.4 16V (125nm) en de 1.4 8V (115nm). OK, tegen een T-jet kan ie qua koppel niet op. :wink:
We zijn dus nog steeds zeer blij met onze twinair. :D

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: zo nov 18, 2012 12:38
door Delvenaartje
Zo,

Gisterochtend een proefrit gemaakt met de door mij gevonden GP 1.4 8v.

Jammer genoeg was de vorige eigenaar niet zo 'zuinig' met de auto waardoor er veel beschadigingen waren :(
Er waren ook wat technische problemen waardoor ik de auto steeds minder aantrekkelijk vond.

Ook vond ik dat de auto niet goed vooruit te kachelen was.. dus daarom vd week maar een proefritje maken in een 1.4 16v Sport, laten we hopen dat dát wel aan mijn wensen zal voldoen :D

Re: GP 1.4 8V

Geplaatst: zo nov 18, 2012 13:10
door alfawiel
rustig rondkijken naar een goed en mooi exemplaar, er zijn er genoeg te koop.