Het is weer koud buiten wat gevolg heeft tot het bevriezen van je Fiat Punto
In m'n Punto Evo had ik tijd lang last van een bevroren binnenruit (dat kwam volgens mij voornamelijk omdat de binnencirculatie ingeschakeld was ), daarnaast had ik vaak last van een beslagen voorruit.
Nu ik een punto 2012 heb (net 1,5 maand oud) heb ik weer dezelfde problemen, beslagen voorruit en vanmorgen zelfs weer ijs aan de binnenkant. Ik vraag me af wat kun je daar nou het beste tegen doen.
Ik zet meestal 's ochtends m'n airco op handmatig en dan vol blazen met de stand ^ (voorruit). Je hebt ook een ontwasemstand, maar als ik daar opdruk duurt het volgens mij meer dan een minuut voordat er iets gaat gebeuren ?
Verder kan ik m'n raam en dak natuurlijk open doen, maar dat vind ik niet heel comfortabel eigenlijk. Voordat de verwarming het doet moet je eerst 10min rijden, al is m'n stoelverwarming wel snel warm
Na een tijdje hard blazen op m'n raam gaat het wel weer een beetje en ga ik rijden, maar al snel beslaan de achterramen.
Hoe kan ik dit probleem verminderen of voorkomen?
De beslagen en bevroren Fiat Punto
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do aug 16, 2012 19:46
Re: De beslagen en bevroren Fiat Punto
Het grote probleem is eigenlijk het temperatuur verschil tussen stilstand en rijden.
Warme lucht kan veel meer vocht vasthouden.
Probeer zo weinig mogelijk vocht in je auto vast te houden.
Dus niet te hoog opstoken vlak voordat je gaat parkeren.
Zet bij droog weer tijdens het rijden desnoods je raam een tijdje open om de vochtigheid kwijt te raken.
Warme lucht kan veel meer vocht vasthouden.
Probeer zo weinig mogelijk vocht in je auto vast te houden.
Dus niet te hoog opstoken vlak voordat je gaat parkeren.
Zet bij droog weer tijdens het rijden desnoods je raam een tijdje open om de vochtigheid kwijt te raken.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Re: De beslagen en bevroren Fiat Punto
Niet teveel ademen in je auto.. Wordt er ook zo vochtig van. Hahaha.
Ik vind belangrijkste dat je gewoon buitenlucht aanlaat voor je ventilatie. Dus niet te veel alleen binnen circulatie.
Ik vind belangrijkste dat je gewoon buitenlucht aanlaat voor je ventilatie. Dus niet te veel alleen binnen circulatie.
Re: De beslagen en bevroren Fiat Punto
Welkom bij de koude diesels
Als ik naar mijn werk rijdt,heb ik de eerste 15 km alleen maar binnendoorweggetjes
Met deze temperaturen staat de meter na deze eerste kilometers nog niet eens op een kwart
De binnentemperatuur op koudst zetten en een (onzuinig ) versnellinkje lager rijden helpt wel iets
De terugweg gaat beter want dan zit ik bijna gelijk op de snelweg en is hij zo op bedrijfstemperatuur
Dit is een ongemakje van de diesel
Ik zet mijn blower s'ochtends op vol en de airco aan
De ruit is dan bij mij best wel snel schoon
Het valt mij idd ook op dat de achterramen dan wel snel beslaan
Als ik naar mijn werk rijdt,heb ik de eerste 15 km alleen maar binnendoorweggetjes
Met deze temperaturen staat de meter na deze eerste kilometers nog niet eens op een kwart
De binnentemperatuur op koudst zetten en een (onzuinig ) versnellinkje lager rijden helpt wel iets
De terugweg gaat beter want dan zit ik bijna gelijk op de snelweg en is hij zo op bedrijfstemperatuur
Dit is een ongemakje van de diesel
Ik zet mijn blower s'ochtends op vol en de airco aan
De ruit is dan bij mij best wel snel schoon
Het valt mij idd ook op dat de achterramen dan wel snel beslaan
Re: De beslagen en bevroren Fiat Punto
Ik heb zelf vrijwel nooit de airco aan Ik vind als je even een stukje rijdt gewoon met ventilator op 1 en na minuut of 5 even op 3 zet met binnencirculatie en alleen voeten wordt het redelijk snel lekker warm
-
- Senior Stato
- Berichten: 515
- Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11
Re: De beslagen en bevroren Fiat Punto
Ik had hetzelfde probleem, een bevroren binnenraam... Wellicht zo'n vocht absorber in de auto zetten?!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Re: De beslagen en bevroren Fiat Punto
heb nu ff voor ik thuiskwam mijn raam opengezet. benieuwd naar morgenvroeg!
Life is better on 2 wheels